Maggi Kari Ketam Terbaik Di Alam Semesta - Bucida Court

Maggi Kari Ketam Terbaik Di Alam Semesta - Bucida Court

Baru-baru ni aku dijemput oleh rakan-rakan blogger lain untuk merasai sendiri kenikmatan maggi kari ketam yang dikatakan sangat sedap. Aku dengar je ketam, mulalah otak aku fikir betapa sakitnya bila kena kepit dengan sepit ketam. Tapi bila difikirkan balik, tak mungkin dia bagi makan ketam hidup. Jadi, aku terus bersetuju untuk merasai maggi ketam tersebut.

Dengan nafsu yang menggila, aku terus pecut ke Bucida Court, Kg Sungai Penchala (berhampiran Showroom Porshe, stesen Petronas dan bertentangan dengan One Utama). Sesampainya kat sana, kami diperkenalkan terus dengan tauke kedai maggi kari ketam tersebut iaitu Miss Pah Hot Pot's.
maggi kari ketam, maggi kari ketam terbaik, maggi kari ketam sedap, maggi kari ketam sekitar kuala lumpur, miss pah hot pot's, bucida court
maggi kari ketam, maggi kari ketam terbaik, maggi kari ketam sedap, maggi kari ketam sekitar kuala lumpur, miss pah hot pot's, bucida court
Di sini, kami melihat sendiri proses memasak maggi kari ketam ni. Ketam yang digunakan untuk maggi kari ni adalah ketam dari baka ketam nipah dan ketam bunga. Manakala, baka maggi yang digunakan pula adalah dari baka jenama 'Maggi'. 
maggi kari ketam, maggi kari ketam terbaik, maggi kari ketam sedap, maggi kari ketam sekitar kuala lumpur, miss pah hot pot's, bucida court
Nampak kan betapa besarnya ketam tu. Sebab tu aku takut kena kepit. Nasib baik beliau telah dibunuh dan dimasak terlebih dahulu sebelum dihidangkan.
Mula-mula dihidangkan kepada aku, aku syak maggi kari ketam ni biasa-biasa je. Macam tipikal maggi kari yang selalu kita makan tu. Sekali aku kunyah... Pergh!! Tak dapat nak digambarkan dengan kata-kata. Memang sedap. Korang memang patut cuba. Ia sangat-sangat terbaik dan sedap. 

Jom layan video maggi kari ketam Miss Pah Hot Pot's dulu. Hayati keenakan maggi kari ketam ni.

Di samping korang melayan keenakan maggi kari ketam tu, korang boleh juga merasa keenakan makanan-makanan lain yang berada di Bucida Court. Malam tu, kami juga dihidangkan dengan beberapa hidangan lain selain daripada maggi kari ketam ni. Jujur aku katakan, makanan-makanan yang ada di sana memang berkualiti. Sebab aku ni adalah seorang perasa makanan yang boleh dikatakan agak cemerlang. Dan, bagi aku, makanan-makanan di Bucida Court memang antara yang memuaskan hati aku.
maggi kari ketam, maggi kari ketam terbaik, maggi kari ketam sedap, maggi kari ketam sekitar kuala lumpur, miss pah hot pot's, bucida court
maggi kari ketam, maggi kari ketam terbaik, maggi kari ketam sedap, maggi kari ketam sekitar kuala lumpur, miss pah hot pot's, bucida court
maggi kari ketam, maggi kari ketam terbaik, maggi kari ketam sedap, maggi kari ketam sekitar kuala lumpur, miss pah hot pot's, bucida court
maggi kari ketam, maggi kari ketam terbaik, maggi kari ketam sedap, maggi kari ketam sekitar kuala lumpur, miss pah hot pot's, bucida court
maggi kari ketam, maggi kari ketam terbaik, maggi kari ketam sedap, maggi kari ketam sekitar kuala lumpur, miss pah hot pot's, bucida court
Tak lengkap juga layan maggi kari ketam dan makan sedap-sedap tapi tak ada apa-apa hiburan kan? Kat Bucida Court ada juga disediakan dengan skrin besar dan juga Live Band. Kalau skrin besar wujud, memang sesuai bagi kaki bola untuk lepak kat sini. Puas hati habaq hang. 
maggi kari ketam, maggi kari ketam terbaik, maggi kari ketam sedap, maggi kari ketam sekitar kuala lumpur, miss pah hot pot's, bucida court
Jadi, kesimpulan yang dapat aku terangkan kat sini adalah maggi kari ketam Miss Pah Hot Pot's memang antara yang terbaik. Terbaik di alam semesta. Aku sarankan peminat-peminat maggi kari ketam untuk merasa sendiri keenakan maggi kari ketam Miss Pah Hot Pot's ni. Serbu ramai-ramai ke Bucida Court. Macam aku katakan tadi, di samping menu maggi kari ketam yang terbaik ni, banyak lagi pilihan makanan-makanan yang terbaik ada di sini. Wajib cuba!
maggi kari ketam, maggi kari ketam terbaik, maggi kari ketam sedap, maggi kari ketam sekitar kuala lumpur, miss pah hot pot's, bucida court



dan 

 FB Maggi Kari Ketam Miss Pah Hot Pot's --> https://www.facebook.com/misspahhotpots04

Bila aku taip entri ni, air liur aku mencurah-curah tiba-tiba. Terasa lapar pulak. Ni yang nak kena serbu lagi kedai maggi kari ketam Miss Pah Hot Pot's ni.

{ 45 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown 22 September, 2013
Tu dia ketam seekoq tu..hehehe
KiD KiD 22 September, 2013
amboiiihhh... sampai meleleh air liur tu... fuhhh!!!
Luqman Zakaria Luqman Zakaria 22 September, 2013
terbaiklah..comel jer ketam..gebu..haha..enak dimakan tuh.
Yana Yassin Yana Yassin 22 September, 2013
Arghhh,.. sambil layan citer hantu makan maggie kari ketam pun sodap niee.
Mummy MM Mummy MM 22 September, 2013
Sedapnya. Saya suka makan ketam. Hihi.
Unknown Unknown 22 September, 2013
kalau tak buat orang jeles kemampuan kau boni dapat melicinkan sesuatu tanpa meninggalkan kesan. hehe
Hafiz Hafizol Hafiz Hafizol 22 September, 2013
besarnyaa weiii ketam... firstime tgk ketam besar gitu.. macam ketam plastik.=.=
Blog Santai Blog Santai 22 September, 2013
Wah besarnya..mesti best banyak isi...terbaik dari ladang Boni..
fairus fairus 22 September, 2013
LAPAU PERUT AKU DER..
Unknown Unknown 22 September, 2013
terliur i tgk makanan dia. mak aih ketam sekor terus
King Ayam King Ayam 23 September, 2013
Wuuuuuuuuuuu!!! Makanan!!! Lapo lak lepas tengok gambo makanan :D
MrJocko MrJocko 23 September, 2013
nak kena pegi sekali lagi makan Ketam :)
akubiomed akubiomed 23 September, 2013
Meleleh air liur melihat ketam dan meleleh hingus sebab tak dapat rasa.
kakiblog kakiblog 23 September, 2013
memang sedap menu yang dipaparkan..terbaik punya


Entri Terkini Saya : 5 Tip Memberi Komen Berkualiti Di Blog
Blogger Babyface Blogger Babyface 23 September, 2013
mana boleh makan ketam ngan Maggi. nanti boleh dapat sakit batu karang.

ayat dengki orang tak boleh makan ketam
hafizrahim hafizrahim 23 September, 2013
Ketam..ketam..aku mimpi ketam..sedapnya isi ketam
azwan azwan 23 September, 2013
makan ketam jangan sampai tempias kat orang lain ok.
jaga kelakuan :P
Long Cham Long Cham 23 September, 2013
besau nyer ketam abg boni hehe leh rekah ka tu hahaha
Kekzamanis Kekzamanis 23 September, 2013
Humakkkaaiiii! Besaqnya ketam.. Mampu ke makan sorang2 tu? Hehehehe..
UNDIAN IKHLAS ANDA DIPERLUKAN!
wantie wantie 23 September, 2013
selalu je my bos beli ketam ni kat akak. tapi tu la masalahnya, ketam nipah ni ada satu bau. pasal tu le akak tak pernah makan ketam yang di masak sekor gini.

pas rebus akak kopek isi, then masak sup. tu je la. akak tak tahan bau kulitnya tu. cam na nak buat. ada deme ajorkan ke?
Nadia Johari Nadia Johari 23 September, 2013
menyelerkan..mengiurkan..meng ape lagi erk..hohoho
Tengkubutang Tengkubutang 23 September, 2013
Alamak boni.. takot teman nengok ketam kaler merah yang beso tuu.. camne nak makan entah.. mau teman termun.... kat situ.. muhuhuhu
Cik Itah Cik Itah 23 September, 2013
terliur sy tengok ketam tu..
Hey B! Hey B! 23 September, 2013
meleleh air liur tengok ketam tu....
Niesa Niesa 23 September, 2013
gila sekor ketam tuuu...wuaaa...terus lapa tgk mknan2 kat atas..
munir ardi munir ardi 23 September, 2013
wah makan ketam begini besar bisa nambah berat aku 5 kg
hana hadi hana hadi 23 September, 2013
ehem... minta tolong boni utra kacak belanja megi ketam.. erk.. ketam tu tolong kupas skali ye.. hehe
hazman aka species1980 hazman aka species1980 23 September, 2013
time kasih BONI sebab kita kongsi makan char kue tiow bersama-sama....
Cik Puan Cik Puan 23 September, 2013
wohooooo...ade tutorial nye..nak try ne...ketam bulat2 kat mangkuk tu...best nye...ketam kacak..kalah boni kacak :P
Unknown Unknown 23 September, 2013
seekor terus..wah puas hati makan..

Unknown Unknown 24 September, 2013
Assalam, dah lama tak pernah singgah sini... aku kat sini selalu gak makan ketam... hahaha... sampai gatal2 pula tangan dibuatnya... huhuhu
shazillahsani.com shazillahsani.com 24 September, 2013
besarnya ketam....teruja tgk..^^
Ainim Rashihah Ainim Rashihah 24 September, 2013
Incik boni berjaya buat saya lapar..aduh..

rindu nak makan megi ketam..tapi yg saya makan tu kat bangi
Suria Amanda Suria Amanda 24 September, 2013
x sepatutnya SA singgah sini at this time..im craving that maggi ketam la...aduyaiiii......
Myra Jay Myra Jay 25 September, 2013
Wowww!! Ketam tu memang terbaikkk :D
lynmunir lynmunir 25 September, 2013
Puas makan ketam sebesar ini, sepuas harganya...hehe
Annamariana1989 Annamariana1989 27 September, 2013
besonya ketam 2... waaaa....
Aimacomel Aimacomel 27 September, 2013
Lorr, besarnya. Sayangnya nk makan ketam tu kalau camni
montana montana 01 October, 2013
tudiaa broooo...teruss rasa lapaqq ni....dah xmakan apa lagi ni pagi ni....
Unknown Unknown 01 October, 2013
gile la... terliuk aku....
daddydee daddydee 02 October, 2013
abang boni bila nak belanja saya?
Nurulhidayah Nurulhidayah 23 October, 2013
agak2 Bucida garden kt Masai, Johor ni seibu sebapa x?
Sue Bee Sue Bee 01 November, 2013
tetiba rasa lapar,,....