BE BRAVE, BE STRONG AND ALWAYS BE MR KACAK

Sejak kebelakangan ni memang aku Down gila. Stressfullest (nampak tak betapa tragisnya tahap stress ni). Banyak perkara yang terjadi dalam hidup aku. Tanpa diduga ia datang. Tanpa diduga ia terjadi. Entah macam mana, aku jadi lemah dan hampir melutut tersungkur semasa sedang jenuh mengorak langkahan. Entah kenapa aku rasakan aku bagaikan pengemis di dalam layar perak hidup aku sendiri.

Banyak perkara yang membuatkan aku menjadi hamba kepada emosi dan juga perasaan aku. Sepatutnya aku yang menjadi bos dan mengawal emosi dan perasaan tu. Tapi entah macam mana ia nya terbalik. Aku biar dan terus biarkan emosi dan juga perasaan yang mengawal aku. Itu bukan aku. Itu melemahkan aku ke tahap yang seteruk-teruknya. Segala kekuatan aku hilang macam tu je. Ini tak bagus. Bad Mojo! Bad Mojo! 

Kini aku dah sedar. Aku tak boleh biarkan lagi emosi dan juga perasaan tu menguasai diri aku. Itu adalah kesilapan Basic dalam kehidupan yang boleh menjatuhkan seseorang ke dalam loji taik. Ia ibarat Ultraman yang sedang berlawan dengan Godzilla tapi membiarkan je diri kena sembur api dengan Godzilla sebab tak sampai hati melihat wajah ayu dan comel Godzilla tu berkerut kesakitan kena tumbuk. 

Jadi, aku kena Stay Cool, Stay Brave, Stay Strong And Always Be Kacak Untill When-When. The Ball Will Catch Up The Keeper When The Striker From Enemies Blow The Kick The Ball! 

Aku terjumpa gambar-gambar semangat kat Google ni yang buat aku terus berikhtiar untuk menguatkan hati aku kembali. Dan juga menguatkan lagi hati aku untuk membuat keputusan! Aku akan menjadi Naruto versi Melayu yang akan terus mencuba, mencuba dan terus berusaha walaupun jatuh berkali-kali. Aku kan memang Naruto! Kekuatan baru akan muncul lepas ni! Rasengan Double Power Ultra Bomb The Ultimate!!! Err.. macam panjang pulak aku tengok.

be strong and be cool, be strong and be brave, how strong you stand is what makes you, aku belajar menangis dari kebahagiaan, be strong is the only choice you have

be strong and be cool, be strong and be brave, how strong you stand is what makes you, aku belajar menangis dari kebahagiaan, be strong is the only choice you have

be strong and be cool, be strong and be brave, how strong you stand is what makes you, aku belajar menangis dari kebahagiaan, be strong is the only choice you have

be strong and be cool, be strong and be brave, how strong you stand is what makes you, aku belajar menangis dari kebahagiaan, be strong is the only choice you have

be strong and be cool, be strong and be brave, how strong you stand is what makes you, aku belajar menangis dari kebahagiaan, be strong is the only choice you have

be strong and be cool, be strong and be brave, how strong you stand is what makes you, aku belajar menangis dari kebahagiaan, be strong is the only choice you have
Gambar-gambar ehsan dari Google


be strong and be cool, be strong and be brave, how strong you stand is what makes you, aku belajar menangis dari kebahagiaan, be strong is the only choice you have Orang liar dan buas macam aku ni sepatutnya tak boleh biarkan emosi kuasai diri. I've Make A Mistake And I Will Fix It Quickly!

{ 8 comments.. read them below or add one }

Ayu Ayu 28 January, 2015
be strong Bonnie... akk tahu Bonnie kuat smgt!
I N A  A I N A A I N A A I N A A 28 January, 2015
Be strong boni!!! Boni selalu nasihatkan ena supaya kuat, dan ena pegang kata tu smpai sekarang. Now ena nak Boni kuat! tabah dan sabar! Ena tahu Boni boleh! yeahhh
Busyra Takiyudin Busyra Takiyudin 29 January, 2015
be strong!. kuatkan semangat.
blogger bumi lasinrang blogger bumi lasinrang 29 January, 2015
KEmbali kepada Allah Rakan BOni ingatlah ia yang memegang hidup kita
suwara entertainment suwara entertainment 29 January, 2015
ohemgee..kacak sungguh kata-kata boni ye..hehehe..jarang sekali boni berkata-kata seperti ini..cewahhhh..

insyaAllah, kena sentiasa tanamkan dlm diri dan kuatkan semangat..

www.suriaqistina.blogspot.com
Percutian Medan Percutian Medan 31 January, 2015
Ada Plant Ke Medan Danau Toba
Nak Tengok Itinerary Dan Harga Standard or Budget
Visit my blog http://percutianmedan25.blogspot.com
iha iha 02 February, 2015
Kalau ikut pengalaman saya, bila down memang saya terperap dalam bilik sampai tenggelam dek banjir airmata, haha..

tapi tu semua buat kita jadi lagi lemah, syaitan bertepuk tampar sambil lompat kegirangan bila berjaya rosakkan semangat kita..

apa yang boleh saya cakap, be strong! Dulu-dulu pun bro Boni pernah pesan kat saya supaya sentiasa jadi kuat, ingat lagi tak? Hehe.. olwes strong and kacak ye! P/s: mak saya kirim salam :D