Kalau Aku Kaya

Kalau Aku Kaya

Memang best kan kalau kaya. Tak payah fikir apa-apa pun masalah yang melanda. Bil api bil air semuanya celah gigi. Sambil bayar bil sambil telefon sana sini. Sambil telefon sana sini sambil jeling  BMW sendiri. Sambil jeling BMW sendiri sambil usyar awek sana sini. Sambil usyar awek sana sini sambil korek hidung sendiri.
kalau aku kaya-altimet feat awi rafael, lirik lagu kalau aku kaya, lagu kalau aku kaya, kalau aku kaya altimet feat awi rafael, video lagu kalau aku kaya, altimet feat awi rafael
Kredit - ayieblog.com
Pergh, memang best kalau kaya ni. Tapi sebenarnya banyak lagi akan timbul masalah kalau tak pandai kawal perbelanjaan bila dah kaya. Apa lagi bila dah kaya ni, jadi sasaran mata-mata penyangak je. Silap-silap bukan kena rompak je, tapi kena bunuh. Mak aih.. Dunia dunia..

Jadi takut pulak nak kaya tapi hakikatnya memang aku nak kaya. Hahaha. Sebenarnya aku saja je naikkan entri ni. Sebab aku suka dengar lagu kalau aku kaya nyanyian altimet dan juga Awi Rafael. Sempoi lagu ni. Susunan lirik dia cantik. Siap ada unsur nasihat lagi. Jom layan. Selamat hari raya. Aku nak kaya! Heh heh.



Kredit - Offical Kartel TV
kalau aku kaya-altimet feat awi rafael, lirik lagu kalau aku kaya, lagu kalau aku kaya, kalau aku kaya altimet feat awi rafael, video lagu kalau aku kaya, altimet feat awi rafael
Kalau aku kaya, akan tambah ketinggian aku biar setaraf dengan Altimet. Hahaha. Salah tu. Kita kena sentiasa bersyukur dengan anugerah Yang Esa. 
Tak guna kalau kaya tapi tak berkongsi rezeki tu bersama mereka-mereka yang memerlukan. Rezeki tu Allah yang punya. Bukan hak kita.

{ 90 comments.. read them below or add one }

Syafiqah Hashim Syafiqah Hashim 28 July, 2013
lagu ni best! pika minat Altimet..semua rap dia bermakna and layan~~
Erra Fazleen Mohamed Adnan Erra Fazleen Mohamed Adnan 28 July, 2013
kalau aku kaya ...tak payahjeling bmw, sambil telefon sambil beli bmw hahahaa
Unknown Unknown 28 July, 2013
kalaulah aku kaya..cam2 nak bt..tp sebaliknya..haha..:D
careno careno 28 July, 2013
Klau aku kaya aku nak g bercuti2 lpa tu kejer hapdet blog. Itu jer... kehkehkeh
krole krole 28 July, 2013
best lagu tu boni...pergh! kebelkangn ni sahabatku byk bergmbaq ngan retis ye...rasanya sikit hari lg confirm nama boni kacak ni dilaung-laungkan di kaca TV n corong radio~
Miss N™ Miss N™ 28 July, 2013
bila baca tajuk entry ni mmg teringat lagu tu...best bait lirik dia.. :)
Unknown Unknown 28 July, 2013
entri bro ni telah membawa aku ke you tube utk dgr sendiri lagu ni..
..dan lagu mmg style hahaha!!!
adarain adarain 29 July, 2013
jadi kaya nie mmng best tapi tak musttahil bila kita kaya kita lupa akhirat dan orang yang kaya nie lambat masuk sama ada syurga atau neraka kerana dia akan ditanya kemana duit itu pergi satu persatu..
fairus fairus 29 July, 2013
TAK TAU LE BILA NAK KAYA.. ASAL DAPAT SENANG SKIT CUKUPLAH..
Adhie Adhie 29 July, 2013
entah bilalah dapat nak jadi kaya ni heheheh
Akupenghibur.com Akupenghibur.com 29 July, 2013
sedap jugak lagu nie ..kalau aku kaya :) ingatkan napelah tadi
Unknown Unknown 29 July, 2013
"kalau" tulah problem sebenar dalam setiap perbuatan kite kalau bro boni nak tau :D
حاني رملي حاني رملي 29 July, 2013
suka jgk lagu ni.. kalau aku kaya hari2 hari raya.. haha
ainil fazieda ainil fazieda 29 July, 2013
layannn . zasss ! terbaek lagu neyh . kalau boni kaya , mesti ramai awek berebut kan ? dah la kacak ^^
Yanty Lee Yanty Lee 29 July, 2013
Lirik yg pergh. Bro kalau kaya jgn lupa Ty tau..eh boleh camtu. Hehe
Dayang Deno Dayang Deno 29 July, 2013
pernah dgr lagu ni :)
AnonymousAnonymous 29 July, 2013
ini lagu apa ya?
coba saya dengar dulu lah.. :D
~Sal Ismail~ ~Sal Ismail~ 29 July, 2013
lagu yg sgt sempoi n cool~

Sal doakan satu ari nnt Boni jadik kaya raya..aamiin~ ^^

Carlos Santiago Carlos Santiago 29 July, 2013
kalau aku kaya, mahu saja aku kaya.
Kisah Si Dairy Kisah Si Dairy 29 July, 2013
kalau aku kaya....gerenti lupa diri..hahaha
Annamariana1989 Annamariana1989 29 July, 2013
kalo anna kaya anna hidup senang :)
muahahhaha, dah nama pon kaya kan.. hahhahaha..
Julia Johari Julia Johari 29 July, 2013
heheheh umi Qi suka dgr lagu tuh kalau aku kayaaaaaaaaa....mula ar umi QI verangan x hingat hehehhe
AnonymousAnonymous 29 July, 2013
kalau aku kaya? aku nak bela anak yatim. bestnya. moga mr.boni cepat kaya dan kaya.
Niesa Niesa 29 July, 2013
kata2 kan 1 doa..niesa amin kan..kalau dh kaya jgn lupa daku..hahaha..
A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y 29 July, 2013
best lagu nih sbb lirik dia wat kite imagine plot cerita.
Pokok Manggis Depan Rumah Pokok Manggis Depan Rumah 29 July, 2013
Jadi kaya..takut juga. Jadi kaya tapi hidup sederhana ok rasanya :-)
Ratu Hatiku Ratu Hatiku 29 July, 2013
Suka jgk dgr lagu nie.. Xdpt jadi kaya dengar lagu pun jadilah kan..hihihi
Aien Not Alien Aien Not Alien 29 July, 2013
kalau aku kaya....rasanya macam2 yg kita nak buatkan. hehe. hari hari raya la kita.
eyriqazz eyriqazz 29 July, 2013
Bro,eden sudah berjaya menjejaki kembar hang..nantikan di entry yang akan datang..hahaha...
Zuan Zuan 29 July, 2013
duit den botingkek tingkek
Si Matatajam Si Matatajam 29 July, 2013
Best la lagu ni.. Kalau aku kaya, aku akan belanja Boni di hari rayaaaa
wantie wantie 29 July, 2013
bak kata ustaz, ramai yang anggap yang kaya tu hidup senang. Tapi adakah mereka benar benar senang?

biar tak kayo asal jiwa senang dan tenang. tapi jgnlah sampai papa kedana..hahaha
daddydee daddydee 29 July, 2013
kalau aku kaya....hari hari tido saja...hahaha
ma ❥ ma ❥ 29 July, 2013
tak kaya harta takpe biar kaya budi bahasa :D chewahh nasihat cam orang tua sikit
Pembunuh Tanpa Bayang : Pembunuh Tanpa Bayang : 29 July, 2013
kaya tak semestinya membahagiakan. =)
aizamia3 aizamia3 29 July, 2013
kaya harta tu advantage untuk kita selain dari kaya budi bahasa..

psstt: bila dah kaya nanti, jangan lupa kat kengkawan dan mereka yang memerlukan pulak ye.. ;)
Unknown Unknown 29 July, 2013
kaya budi bahasa ke
kaya harta
Unknown Unknown 29 July, 2013
kalau lah aku kaya..
emarieys emarieys 29 July, 2013
kalau aku kaya
hari-hari sambut hari raya..
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit 29 July, 2013
Biar kaya boleh tolong ramai org. Pasang body guard ramai-ramai kan dah kaya apa nak takut kena rompak..
✿INA AINAA✿ ✿INA AINAA✿ 29 July, 2013
boleh je nak jadi kaya, cuma jangan menunjuk2, tu bhye tu.. jadi mangsa aim penyangak... :3 btw, terima kasih hantar ena semalam
AtieYusof AtieYusof 29 July, 2013
betul tu BOni..
klu Kaya tapi tak berkongsi dgn org yg lebih memerlukan pun tak guna.. hidup mesti tak tenang..
apa pun moga Boni boleh jd jutawan yg baik hati & ensem...haha:)
Qashmere Qashmere 29 July, 2013
Wahhhh! Altimet tu...
Kalau dah kaya jangan lupa saya...
Qashmere Qashmere 29 July, 2013
Wahhhh! Altimet tu...
Kalau dah kaya jangan lupa saya...
onlajer onlajer 29 July, 2013
teringin nak bagi kau sebotol kaya hehe
Blog Santai Blog Santai 29 July, 2013
Kalau jadi kaya..memang best Boni..tapi banyak dugaan..silap percaturan..tak lama hilang kekayaan dalam sekelip mata..so syukurlah dengan apa yang ada..janji bahagiakan..
Unknown Unknown 29 July, 2013
lagu ni anak2 sy suka sangat..tak tau kenapa..buka youtube mesti cari lagu ni..

ayat last tu best boni..:)
Fiza Aizzawa Fiza Aizzawa 29 July, 2013
klu kaya mmg mls nk g kje dah..duk umah jer..
E'in E'in 29 July, 2013
kalau aku kaya... hari hari hari raya... :)
Unknown Unknown 29 July, 2013
adeh..bgambar ngan artis lg..
hebat abg boni kacak..
kalau aku kaya?
aku kayalah..
hahaha.
munir ardi munir ardi 29 July, 2013
kalau aku kaya nak Ke malaysia lagi masih banyak tempat indah yang belum diterjah semisal legoland he he
Fiza Rahman Fiza Rahman 29 July, 2013
Tak kaya harta tak pe. ASal kaya dgn budi bahasa ☺☺
fyna fyna 29 July, 2013
suka lagu nih ^_^
MAY MAY 29 July, 2013
Klu kaye..fuh....

bsyukur dgn pe yg ad semoge diberkati..:)
penulis penulis 29 July, 2013
semua orang nak jadi kaya di dunia ni, tapi nanti kekayaan itu akan ditanya semula oleh Allah.
Nadia Johari Nadia Johari 29 July, 2013
memang best sgt2 jadi kaya..duit sana sini..tapi kalau taknak kene rompak takyah beli brg mahal2..semua murah2..hahaa..xyh tunjuk kita kaya
AyuArjuna BiGoshh AyuArjuna BiGoshh 29 July, 2013
laaa...bukan mr boni dah kacak dan kaya ke...hahahahaha
NURUL FILZAH NURUL FILZAH 29 July, 2013
kalau aku kaya... akn ku beli sebuah jet peribadi & melancong ke sana sini hanya beberapa minit sahaja.. kan best :)
Naziman Azlye Naziman Azlye 29 July, 2013
Kalau aku kaya, hari-hari aku raya. Tak perlu fikir hantu raya.
PCL PCL 29 July, 2013
altimet tu songkok je nampak tinggi..boni, tak mustahil utk berdiri sama tinggi dgn dorang..usaha mau kuat , kelaku mau baik biar semua orang suka, insyaAllah.
Unknown Unknown 29 July, 2013
lirik dia senang ingat..mesti budak2 suka nanti
Unknown Unknown 29 July, 2013
lagu nih memang sempoi...tak muak dengar berulang kali...
Kimi Jamai Kimi Jamai 29 July, 2013
Kalau dah kaya nnt bro, tolong kayakan gua sekali yer bro.. haha :D
hana hadi hana hadi 29 July, 2013
Hey lagu ni lah yang menaikkan semanagat hana tau..

lagu bila aku kaya dan lagu ikut rentakku. hehe

best je bila dengar waktu pagi time nak p sekolah.. dah la rancak sesuai plak dengan jiwa..

lagu hanya lagu..buat berangan boleh. hehe
Berguru dan Belajar SEO Berguru dan Belajar SEO 29 July, 2013
Semoga aja agan cepat kaya, haha
Nina Mads Nina Mads 30 July, 2013
syok layan lagu ni.. shooting guna dslr je
Cikrosecute Cikrosecute 30 July, 2013
Kalau boni kaya...jangan lupa akak ya...sempoi jer lagu..
afzalsukasuki afzalsukasuki 30 July, 2013
aku suka lagu ni..rasa nak buat ringtone terus

kalau ko kaya,mesti pagi2 ko sapu mentega atas roti.tak macam selalu..ko lenjan roti canai je uhuk3
Cik Itah Cik Itah 30 July, 2013
makin kaya makin banyak pakai dut la..kaya tak kaya sama saja kot hee :)
fizafantagiro fizafantagiro 30 July, 2013
hahaha, mula-mula dengar tak best lagu ni, tp lama-lama, senyum sendiri dgr :p
Yaya Mohd Yaya Mohd 30 July, 2013
kalo kaye ea..

haaa tau xpe..bsykur pe yg ade.. ^_^
Alhmdlh.. =)
are_lin@yu are_lin@yu 30 July, 2013
lgu tu est..tp klu realiti ckp smua ada pn dh ok..jnji tenang..hehe
Hafizul Hafizul 30 July, 2013
Mak ai./..boni yang normak ataupun altimet tu yang terlampau tinggi?hahaha
Unknown Unknown 30 July, 2013
ANtara saalah satu angan2 paling indah..
Mizz Aiza Mizz Aiza 30 July, 2013
suka dengar lagu ni.. :D
Juliet_iRa~" Juliet_iRa~" 30 July, 2013
hee lagu ni best n funky :)

bila dgr ms drive nak g kerja terus rs happy wpon ngantuk heee
Aimacomel Aimacomel 31 July, 2013
tapi tu lah masalah dia.. sebab hanya Kalau kan. dulu masa sekolah ustaz cakap sebaiknya elakkan cakap kalau. sebab kalau tu seolah2 kita tak bersyukur dgn apa yg kita ada sekarang dan seolah menyesak dgn aoa yg dah terjadi.
tapi saya sendiri pun kalau lah saya punya, ada-ada dan berada... tapi cukuplah bapak saya je yang kaya (dalam kurungan kaya tu adalah kaya anak) heheehe.. kita paham entri abg boni ni. maaf kalau tersalah komen
ZULHILMI TEMPOYAK ZULHILMI TEMPOYAK 31 July, 2013
dah kya budi takpa... hehehe
Fais-SKA Fais-SKA 31 July, 2013
best lgu ni =) kaya pn best, tp kena byk seimbang la..yg pntg lebihkn kearah kebaikn..
lynmunir lynmunir 31 July, 2013
Biar kaya dan berbudi bahasa.
Aida Ismail Aida Ismail 01 August, 2013
Siapa yang taknak jadi kaya kan. Hehe~ Tapi risiko tinggi juga kalau jadi kaya ni. So bersyukur je la dengan apa yang ada. Tak kaya takpe, janji bahagia. :D
Ainim Rashihah Ainim Rashihah 01 August, 2013
kalau incik boni kaya, jangan lupa share sikit kaya tu ngan saya ye..hik hik hik
Cik Fie Cik Fie 24 August, 2013
bila la nak kaya ni . haha :D
Cara Ririn Cara Ririn 06 November, 2013
Terimakasih banyak atas informasi ini. Sangat bermanfaat untuk saya :)
Just myselfJust myself 01 September, 2014
Lau ak kya ak nk hntar UMMI N ABAH aku p haji 3 or 5 taun skali..n bina sbuah surau or masjid...
Insha allah...