Raya Moments of Closeness with Samsung

Raya Moments of Closeness with Samsung

Hari Raya Aidilfitri sememangnya adalah hari yang ditunggu oleh semua umat Islam termasuklah aku. Ia merupakan hari kemenangan bagi umat Islam selepas 30 hari berpuasa. Bagi aku sendiri, hari raya juga merupakan perayaan yang dapat menyatukan aku, keluarga dan rakan-rakan. 

Sambutan dan detik hari raya yang paling menarik bagi aku adalah pada tahun 2011 di mana aku beraya dengan tubuh yang agak sasa dan wajah yang agak menakutkan tapi tetap kacak. Hahaha. Paling menarik bila dapat berkumpul dan bergurau-gurau bersama ahli keluarga. Jadi, jom layan detik-detik indah raya aku. Mungkin tak semeriah raya orang lain, tapi amat meriah buat aku. 

raya moments of closeness, sambutan hari raya aidilfitri, hari raya, hari raya aidilfitri, sambutan hari raya
Eh! Salah gambar!!!

raya moments of closeness, sambutan hari raya aidilfitri, hari raya, hari raya aidilfitri, sambutan hari raya
Okay! Ni yang sebetulnya. Nampak gagah perkasa dan garang bak Eman Manan masa muda kan?

raya moments of closeness, sambutan hari raya aidilfitri, hari raya, hari raya aidilfitri, sambutan hari raya
Bersama salah seorang rakan baik daripada zaman sekolah lagi. Raya kali ni mungkin aku akan beraya secara Lone Ranger sebab kebanyakan rakan-rakan aku dahpun kahwin dan beranak-pinak. Jadi, tahun 2011 mungkin tahun raya aku yang paling bermakna kerana selepas ini mungkin susah untuk aku beraya bersama rakan-rakan.

raya moments of closeness, sambutan hari raya aidilfitri, hari raya, hari raya aidilfitri, sambutan hari raya
Ini ketika bersama sepupu dan juga adik-adik aku. Nampak tak betapa garangnya aku. Sampaikan ramai kanak-kanak riang tak berani minta duit raya daripada aku. Itu motif sebenarnya. Nampak tak permainan aku. Hahaha.

raya moments of closeness, sambutan hari raya aidilfitri, hari raya, hari raya aidilfitri, sambutan hari raya
Bersama dengan sepupu-sepupu dan adik-beradik aku yang lain. Dan paling hebatnya, aku paling tua antara dorang ni. Patutlah kacak semacam.

raya moments of closeness, sambutan hari raya aidilfitri, hari raya, hari raya aidilfitri, sambutan hari raya
Keluarga besar aku. Walaupun tak berapa besar, tapi amat meriah bila berkumpul bersama. Almaklumlah, walaupun rumah tak sampai 3 kilometer, tapi setahun sekali jumpa. Hahaha.

raya moments of closeness, sambutan hari raya aidilfitri, hari raya, hari raya aidilfitri, sambutan hari raya
Jika korang tanya kenapa gambar-gambar aku banyak yang korek hidung, sebenarnya ia adalah pengaruh paksu aku yang berbaju hijau tu. Hahaha. Menarik tentang gambar ni, pada tahun 2011 aku dah praktikkan dah teknik PhotoBomb. Hehehe.

Jadi, inilah antara detik-detik dan kenangan hari raya aku yang sangat indah. Hari raya yang sememangnya dapat menyatukan keluarga besar aku. Dan juga hari raya yang sangat melekat di dalam jiwa aku apabila tahun 2012 tiada langsung kenangan beraya bersama keluarga aku.

Tetapi, bila aku tenung semula gambar-gambar lama ni, ia amat menyedihkan. Kerana hari raya aku tak pernah lengkap dengan kamera yang berkualiti tinggi. Jadi, jika ada rezeki, aku ingin sekali beraya bersama kamera :-
  • Samsung 20.3 Megapixels NX Camera - NX200 18-55mm Kit Lens atau
  • Samsung 20.3 Megapixels NX300 SMART Digital Camera 18-55mm Kit Lens atau
  • Samsung NX11 20mm Kit Lens
Jika tahun ini aku dapat beraya dengan salah satu kamera hebat dari Samsung ni, aku dah rasa cukup gembira dah. Hari raya aku dah cukup sempurna dan lengkap dengan kehadiran kamera impian aku ni. Jika diberi peluang, memang aku akan sambar dan memeriahkan raya aku dengan lebih banyak gambar-gambar menarik. 

Jadi, cerita raya aku dah habis. Korang nak hadiah menarik yang sangat cool tak? Korang kongsikan gambar raya yang terbaik. Kalau nak, jom terjah link kat bawah ni.


Sebelum beransur, jom layan satu video raya yang agak menarik ni. Penuh dengan unsur pengajaran buat kita semua yang bergelar anak-anak ni.


Mintak tolong korang tekan button LIKE untuk entri ni. Nampak tak yang terapung belah kiri blog aku ni? Minta tolong korang tekan tau.  

{ 85 comments.. read them below or add one }

✿INA AINAA✿ ✿INA AINAA✿ 22 July, 2013
gambar yang pertama tu, rasa nak terkoyak je idong ni melihatnya.. adeiiii!

Zuan Zuan 22 July, 2013
hehe all the best bro.jumpa iftar minggu depan

p.s eh ingatkn bro datang iftar denaihati..
Syuhada Nasya Syuhada Nasya 22 July, 2013
abang memang kachak hehehe
Unknown Unknown 22 July, 2013
cik akak pakai phone je ambil..hahaha....yang penting ada kenangan...biarpun wajah kacak mu tak jelas sangat...tapi engkolah yang paling gantang sekali...hahaha...toh sah nak besar hidung bila cik akak puji..hahaha...dan nama boni kacak....tetap engko lah kacak..hahaha
Unknown Unknown 22 July, 2013
auw...tanteknye ie dalam first gambar...hoho....
Terbelog Terbelog 22 July, 2013
X reti sgt pasal kamera2 ni

Entry Terkini : Gambar Bahagian Dalam Kamera DSLR
Bin Muhammad Bin Muhammad 22 July, 2013
Penyampaian yg kreatif! Ada rezeki...insyaallah. Good luck bro!
||aLeaSaRa|| ||aLeaSaRa|| 22 July, 2013
wah happening..family besar!owh bro boni masuklah contest raya parody yang kat tv tu..manalah tau kan kot menang he3..

jangan disebut tentang kamera2 bagai tu..sedih...snap foto pun guna hp je huwaaaa....
Unknown Unknown 22 July, 2013
Yelah..kacak kacak...haha
Hafiz Rahim Hafiz Rahim 22 July, 2013
Gua bergantung harap pada nikon gua je..dah masuk tahun ke-3 dia berkhidmat..hahaha
Annamariana1989 Annamariana1989 22 July, 2013
hahhahaa, lawak la gambo yang pertama 2..
plain83 plain83 22 July, 2013
dayyyum... aku terklik link blog ko ni pasal gambar duckface hijabista yg kat atas tuh, oh gawd what's wrong with meh?? LoL
Yanty Lee Yanty Lee 22 July, 2013
salam bro Boni yang KACAK. Eh

all the best , agree - Raya is the day to gather each and every one. Semoga lepas ni , bro pula yang berumah tangga lantai dinding dan beranak pinak.
encikarman encikarman 22 July, 2013
ehh rasa cam nak berkenalan dgn yg free hair sebelah kanan laki pakai baju merun tuh..hehe
Unknown Unknown 22 July, 2013
aku terkejut tengok pic yang pertama tu bro boni. muka ganas sangat, haha
Unknown Unknown 22 July, 2013
kacak gile sume org dlm ambaq ni hehe
all d best nohhhh
daddydee daddydee 22 July, 2013
gambar korek idung tu mmg lejen....hehehhe
Mila Ahmad Mila Ahmad 22 July, 2013
ingatkan gambar pertama tu adik kau si Bonia haha...
::EIDA:: ::EIDA:: 22 July, 2013
rasa nk print je pic tu. muehehhehe
Nizam Ijam Nizam Ijam 22 July, 2013
pergh eman manan yang sama muka dengan dia bapak aku jer..huhu
AyuArjuna BiGoshh AyuArjuna BiGoshh 22 July, 2013
hahahahaha...sipi2 jer eman manan tu ya hahahahah
a.R a.R 22 July, 2013
tudung kat gbr 1st tu bli maneeee huhuhuhhuhuh~
adarain adarain 22 July, 2013
tengok seronok beraya sakan..
aku raya pakai camera biasa2x je, nak pakai camera yang mahal pun belum mampu lagi..harap2x apa yang bro idamkan tu tercapai.
Unknown Unknown 22 July, 2013
hee..lawakla boni ni..
Ooo..tula rupenya sifu teknik korek2 hidung ye..heee
wantie wantie 22 July, 2013
penyampaian yang sangat klasik.

tahun ni koraya ngan kanak kanak la pulak. pergi kutip duit raya untuk beli camera canggih tu.

lain taun pulak ko enjoy!
Unknown Unknown 22 July, 2013
meriah memang meriah..
Nadia Johari Nadia Johari 22 July, 2013
asal nampak gemuk..hahaa..
AtieYusof AtieYusof 22 July, 2013
WaH! meriah gitu raya BONI..walau dlm keadaan apa pun tetap kacak..tapi bila dah budak2 takut nak mintak duit raya tu, dah lain mcm...ahahha:p
AnonymousAnonymous 22 July, 2013
bak eman manan tu yg x boleh nak blah hehehe
fyna fyna 22 July, 2013
good luck boni ^_^
E'in E'in 22 July, 2013
oooo... sume nie gmbr time muda.. so skrg dh tua laa ea? hahahaha...

masuk contest ea... good luck ye... :)

ein dh try search google pasal coding tu... tp xjumpe... :(
Blog Santai Blog Santai 22 July, 2013
Dalam banyak-banyak gambar, yang paling atas tu bakal menerima "like" yang paling banyak. Ayu gitueee....
INNANIE ARIFFIN INNANIE ARIFFIN 22 July, 2013
good luck encik boni kacak!

:) semoga berjaya!!!
Teena Tna Teena Tna 22 July, 2013
Garang giler muka 'pakcik' ni.

Seronok hari raya, dapat kumpul ahli keluarga dlm satu masa.
munir ardi munir ardi 22 July, 2013
semoga azam tercapai beraya dengan samsung Amin
Akupenghibur.com Akupenghibur.com 22 July, 2013
gambar yg first tu lawak.. wahh yg second tu nmpk boni smart.. mmg best berkumpul gn family
ainil fazieda ainil fazieda 22 July, 2013
eh encik kacak , cpt2 la kawen ^^ nti hri rya akn lbeh bmkna . btw , smua gmbr korek hdung 2 kacak2 blaka :)
KiD KiD 22 July, 2013
This is best bro!!! Barulah syiok beraya!!
Miss N™ Miss N™ 22 July, 2013
kacak dah boni....
jgn risau..
pakai tudung pun kacak..hehe
NURUL FILZAH NURUL FILZAH 22 July, 2013
"pakcik, duit raya mana? Bekepuk-kepuk dalam beg tu ha. Toksah simpan. Kasi kanak-II ribena mcm kita nie :P"
Aida Ismail Aida Ismail 22 July, 2013
Seronok kalau ada family besar ni kan. ^^
Serius Serius 22 July, 2013
Sekarang baru tahu kenapa boni suka korek hidung..terjawab sudah..
encikarman encikarman 23 July, 2013
haha? boni suka korek hidung? bulan pose takbleh oooo...
fairus fairus 23 July, 2013
KAU NAMPAK KACAK DENGAN KAMERA SAMSUNG.. SUMPAH!! AKU TIPU.. :D
Denaihati Denaihati 23 July, 2013
good luck bro untuk kontest ni. baru tahu sejarah korek hidung...heee
Yanuar Catur Yanuar Catur 23 July, 2013
gambar yang nomor satu itu keren :D :D
Mat Som Sadona Mat Som Sadona 23 July, 2013
Saya suka gambar yg No 5
Nampak di situ yg Boni sangat disayangi kaum kerabatnya,
Dan mereka ini sangat periang lalu
menjelaskan kepada kita beraya di KL pun sangat meriah.
encikarman encikarman 23 July, 2013
kacaknya abg boni nih...
Mizz Aiza Mizz Aiza 23 July, 2013
gambar no.1 tu nampak ayu la boni.. hihi.. jangan marah.. gambar yang lain tu baru nampak kacak..
ps:dah like..
Yaya Mohd Yaya Mohd 23 July, 2013
salam..
1st pic tu mmg xble bla la...^o^
alolo sameww la ngn titeww pon..rye lone rnger jer..tp titew tiap tahun rye lone rnger je..lagi cian tau x?hukhuk (geli nyerr..haha)

tp apepun ttp kachakkk!

*nak kamera jgk!*
Unknown Unknown 23 July, 2013
hahaha..
abg boni mmg bgaya di hari raya.
DIARE ANAK DIARE ANAK 23 July, 2013
info yang sangat bagus sekali .
ADDISON ADDISON 23 July, 2013
artikel yang sangat bagus sekali .
bicara mak dara bicara mak dara 23 July, 2013
perghhh ayunya boni bertudungggg hehehe
Hafizul Hafizul 23 July, 2013
Mak aiii.ingtkan awek mana bertudung kiut tu..terkenan dahhhh tadi..hahahahaha...terbaiklah boni...kelakar habis artikel ni..haha
penmerah penmerah 23 July, 2013
korek hidung dh sinonim ngn boni. haha.. samsung terbaek!
NF NF 23 July, 2013
gambar yang first tu cun kot. hahah
Unknown Unknown 23 July, 2013
gambar pertama..ayu...hehehe..

meriahnya keluarga boni..seronok tengok gambar keluarga boni ni..:)
Sarah Mohd Saleh Sarah Mohd Saleh 23 July, 2013
abam boni ni muke nak stok mke macho je,hahaha.tp abam boni mmghenseng pon.harhar
Hidayah Hidayah 23 July, 2013
baiklah boni kacak... akak klik semampu yang boleh yer...... :)

good luck!
Masha Meisters Masha Meisters 23 July, 2013
thumbs up!!! haha...terhemsemlah tersangat kannnnnnnnn ;-P
Unknown Unknown 23 July, 2013
every gamabr muka bro nk garang je..tp yg ptg hati kasi riang..hihih..:D
aizamia3 aizamia3 23 July, 2013
memang nampak permainan kat situ.. budak2 pun tak berani nak mintak duit raya.. hahaha..
Ladfe Amir Ladfe Amir 23 July, 2013
untunglah dapat masuk contest.

gua dah like. mohon like gua punya pulak. hoho
Unknown Unknown 23 July, 2013
tak sampai 3km tapi lu setahun sekali jer balik, kejam la lu bro...hehe
Kekzamanis Kekzamanis 23 July, 2013
Selamat berjaya incit Boni yang kacak lagi perkasa..! Kohkohkoh! Dah like dah.. ;)
aku HaniAsyira aku HaniAsyira 23 July, 2013
patotlah gitu..sory boni baru sempat nak nak bw.. jgn marah ei.. =)
Ainim Rashihah Ainim Rashihah 23 July, 2013
Saya guna kamera phone je. Tak mampu nak pakai DSLR..hahah..

semoga dapatlah kamera dihajati ya.
emarieys emarieys 24 July, 2013
oke dah like and good luck
syiela syiela 24 July, 2013
sempat lagi tersilap gambar.. gud luck ye :)
Unknown Unknown 24 July, 2013
mmg meriah kalau dpt kumpul ramai2..pastu ada kenangan...

all the best boni..insya Allah kalau menang..jgn lupa kwn2 belakang ye..heheh
Nina Mads Nina Mads 24 July, 2013
semua happening ! haha
Cik Puan Cik Puan 24 July, 2013
weyhhh....hepeningg nyeeeee....best2...boni jugak lah yang palingssss kacak...cak..cakk...booooooommmmmm.....hihihi
Cik Itah Cik Itah 25 July, 2013
meriahnya raya tapi...pic yang first tu macam teett saja hehehe
Ena's Stories Ena's Stories 25 July, 2013
kalau muka da kacak camni, rasanya tak perlu camera canggih manggih nih..tangkap guna mana2 camera tetap kacak tu tak berganjak..(senyum la tuh!)

papepun gud luck moga impian tercapai..
Julia Johari Julia Johari 26 July, 2013
Hahahhahahha kelakar ruper nyer Boni kacak nih hehehhehe gambar pertama mencuit hati kekkekek
PinKy MoMMa PinKy MoMMa 26 July, 2013
dah dik boni..smoga berjaya yer ;)
amboi serams tgk gbr atas hahaha..ayu sangatttt kak bedah tau..
bicara mak dara bicara mak dara 26 July, 2013
Boni Kacak: all the best dik... akk dah like ya ..
Hidayah Hidayah 26 July, 2013
(akak ingat nak klik hari hari kalau entry nih rasanya hari tu lagi dah like dah......)

:)
Nik Nik 26 July, 2013
good luck. mesti ramai yg suka gambar first tu kan walaupun tersilap gambar..haha
penaberkala penaberkala 27 July, 2013
cantik gila awek yg pakai shawl tu. Eh!
Obat Tradisional Penyakit Kanker Rahim Obat Tradisional Penyakit Kanker Rahim 27 July, 2013
Hari Raya memang berbagi kebahagiaan bersama keluarga dan segenap kaum muslim.
Salam kenal...
Fatin Diana Fatin Diana 28 July, 2013
sekali tengok macam pegang tangan je gambar yg dengan lelaki berbaju melayu warna biru tu
Toko Obat SB Toko Obat SB 12 September, 2013
Wah yang komen banyak banget.
gambar yang itu tuh mantabs