Aku Terlupa Untuk Minta Bantuan

Hebat tak hebat lelaki separa maskulin yang agak kacak ni. Sibuk raih undian untuk orang lain, tapi contest yang diri sendiri masuk tak nak pula minta bantuan dan undian. Hampeh. Kadang-kadang rasa macam nak lempang diri sendiri pun ada. 

Ini berkenaan contest IPhone 5 Gadget Impian yang aku masuk sebenarnya. Sebenarnya bila contest yang melibatkan undian ni, aku tak tau macam mana nak raih undian sebenarnya. Sebab aku rasa macam aku akan menyusahkan korang bila aku minta bantuan korang untuk mengundi aku. Sebab tu aku tak publish entri undian ni padahal 24 DISEMBER 2012 ni dah tarikh tutup contest ni.

Jadi, pada hari ni, aku terpaksa tebalkan muka aku untuk meraih undian korang semua. Aku tak paksa korang. Andai rasa korang nak undi, korang undilah. Semua tu terpulang pada korang masing-masing. Aku memang tak pandai nak raih undi sebenarnya. Hehehe. Undian ni pun kena undi hari-hari. Jadi, kalau korang sanggup undi aku hari-hari sampai 24 Disember 2012 ni, aku sangat-sangat terharu. Memang korang sahabat maya aku yang terbaik yang pernah aku kenali.

IPhone 5 Gadget Impian
Sumber --> http://www.engadget.com


Baiklah, tak nak membebel panjang. Jom terus ke langkah-langkah pengundian.

Step pertama

  • Mulakan dengan bismillah.
Step kedua
Step ketiga
  • Klik --> https://denaihati.com/undi-blog-pilihan-anda
  • Masukkan username dan password yang telah diberikan tadi dan selepas itu akan tersenarai blog-blog yang bertanding. Korang kena undi untuk 3 blog setiap kali undian. Tapi pastikan keutamaan adalah kepada blog www.bonikacak.com. Jika tak, aku akan hantar pembunuh upahan ke rumah korang kalau korang tak undi aku. Hahaha.
Step keempat
  • Lontarkan buah halkum korang ke kiri dan ke kanan sekuat yang mungkin dan jerit 'Jahat Budak Jahat!' sekuat hati.
Step kelima
  • Korang dah boleh tarik nafas lega dan boleh mula bancuh air kopi dan terus tidur.
Tolong ye undi hari-hari. Tak lama. Sampai 24 Disember 2012 ni je. Dah tinggal berapa hari lagi. 

{ 73 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown 22 December, 2012
ye laa..ye laa..cheqkaq dah tak sanggup dengar rayuan boni..skang gak cheqkaq p undi yer..dh laa..lap air mata & air idung yg meleleh tu..;p
mujagirl92 mujagirl92 22 December, 2012
huhu,, t kalau rajin,, haha.. yela2,, nak undi la ni,, :P
onlajer onlajer 22 December, 2012
Kenapalah kau tak minta tolong awal2 boni hehe. Der kat blogspot aku aku cerita bab lektrik dan kekadang contest aku dah mula aktif la sangat dekat http://onlajer.com/
Unknown Unknown 22 December, 2012
try juga lah menyahut cabaran membantu, tapi bantaknya step tu Bon...harap tak kecewa ya, mencuba dah satu usaha yang baik teruskan..menang kalah kan adat bertanding...
CIK TOM CIK TOM 22 December, 2012
ok..sat lg ciktom undi sekali dgn blog mummy akmar..

Nak jemput boni kacak dan semua pelawat blog ni join contest terbaru cik tom ye: Contest Bersama Cik Tom dan Exabytes
Mat Som Sadona Mat Som Sadona 22 December, 2012
SEMOGA BONI MENJADI PEMENANG 1PHONE 5
YG JADI REBUTAN INI....
krole krole 22 December, 2012
insyallah ko menang tu boni...jgn risau undiku hanya utkmu yg ensom hihihi~
hnahdy hnahdy 22 December, 2012
sian noo... apa2 pun hana mmg undi dah dari awal lagi :) don't play2 haa... (tiba2 je kan)
Myra Jay Myra Jay 22 December, 2012
Good luck Boni, moga usaha last minit ni akan membuahkan hasil yang membanggakan :D
miss yatie miss yatie 22 December, 2012
InsyaAllah...nanti KY undi..bukan kena bayar pun kalau vote kan? tak jadi masalah..

apa2 pun good luck untuk awakkk
Unknown Unknown 22 December, 2012
remy dah undi ler bro!!!!!
nie remy pi undi lagi........
Unknown Unknown 22 December, 2012
ko kan baik

ape salahnye tlg org len kan
Abil Fikri Ahmad Abil Fikri Ahmad 22 December, 2012
Aduhh kena mangga umah ni, takut pembunuh upahan sampai !!! ok la bro, kita undi ramai2...
Faridzuan Faridzuan 22 December, 2012
Oh, lagi-lagi contest yang melibatkan gajet sebagai hadiah dan undian sebagai penentu pemenang. Yang pasti, blogger popular seperti tuan pasti punya daya pengaruh yang kuat untuk meraih undian peminat. Semoga berjaya!

p/s : iPhone5 itu memang comel. ^__^
maszull maszull 22 December, 2012
assalamualaikum boni...in sha Allah mama cuba undi nanti yer...:)
maszull maszull 22 December, 2012
assalamualaikum boni....done mama dah undi yer...:)
✿INA AINAA✿ ✿INA AINAA✿ 22 December, 2012
boni, kita kena sign in wordpress tu ke even kita xde wordpress????
Nadot Nadot 22 December, 2012
pernah juga undi boni bile rajin masuk saje nak vote tolong kengkawan blogger... kalau saye masuk lg, sy vote ye :)
gud lak! ;)
Hafiz Rahim Hafiz Rahim 22 December, 2012
aku selalu undi ko secara diam2
Aliff Haikal Aliff Haikal 22 December, 2012
''Tangan kanan buat baik,jangan bagitau tangan kiri''

Goodluck bro ! :)
Unknown Unknown 23 December, 2012
kna login dulu rupanya . hehe goodluck ! :)
Unknown Unknown 23 December, 2012
aku dah undi semua...haha..semua yg join hebat2...
-meeSUPERGIRL- -meeSUPERGIRL- 23 December, 2012
sedang undi :) awat lambat sgt loading bila dah hantar undi ? hoho
fairus fairus 23 December, 2012
AKAN CUBA.. TAPI TAK JANJI..
aliza aliza 23 December, 2012
Susah juga syarat dh ni kan., payah heh..
Sheila Salim Sheila Salim 23 December, 2012
assalamualaikum bro. sheila da vote ka denaihati since ada id nak login denai tu. hihi good luck for iphone5 k?
Nurrul Hazieqah Nurrul Hazieqah 24 December, 2012
Kalau Nurrul vote hari2 Cik Boni menang boleh share separuh tak gadget tuh ? ? hehehee :P
Unknown Unknown 24 December, 2012
akk busy la Boni! Masa pun....
Cikrosecute Cikrosecute 24 December, 2012
kena login ea...tue yg malas sikit tue hihihi...good luck ya..
admin admin 24 December, 2012
Hai Bonikacak,
good luck untuk contest IPhone 5 Gadget Impian Denaihati, semoga berjaya.

Rasanya saya ada buat undian nama awak sebelum ini =D
admin admin 24 December, 2012
Hai Bonikacak,
good luck untuk contest IPhone 5 Gadget Impian Denaihati, semoga berjaya.

Rasanya saya ada buat undian nama awak sebelum ini =D
dya nasir dya nasir 24 December, 2012
nasib baik dya sempat undi..haha
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 24 December, 2012
selamat berjaya meraih undi ye awak :)
Hazmin Hamudin Hazmin Hamudin 24 December, 2012
Syarat2 yang agak susah dan leceh membuatkan diri malas nak mengundi. Haha..
wantie wantie 24 December, 2012
ok. dah pi register bagai dah. jgn dok mai bunuh cheq noh.. gigil gigil dah ni
Korn Ahmad Korn Ahmad 24 December, 2012
aku cuma sempat ucapkan goodluck pada kau boni... maaf...
Miss Zahirah Miss Zahirah 24 December, 2012
dah undi.. sblm2 ni pn dah undi..
gud luck!
zool zool 24 December, 2012
Undi ek..
ok saya vote anda.. semoga menang
Unknown Unknown 24 December, 2012
mlapor diri, dh undi utk hri ni.. hoho
Unknown Unknown 24 December, 2012
K sha selalu undi blog bonikacak tauuuu huhu
Unknown Unknown 24 December, 2012
good luck abg boni yg kacak..:D HAHA..
Azza Afdzal Azza Afdzal 24 December, 2012
bru je tgk..rasanya dh tak sempat nak undi la hehehe
Akupenghibur.com Akupenghibur.com 24 December, 2012
boni nak mintak tolong sgt nie ...kenal tak pemilik http://www.tiffinbiru.com/ ..blog dapur tanpa sempadan .. ada kawan teringin nak tengok dia.. ada picture dia tak ...
Luqman Zakaria Luqman Zakaria 24 December, 2012
luqman dh dftr and undi boni kacak..gud luck k..bguslah cara undian mcm nih..organize,,huhu
Juan Juan 24 December, 2012
http://wanwidget.com/

laa, ko join rupanyer, apsal x habaq awai awai
hafizmd hafizmd 24 December, 2012
Ambe pengundi hantu..hahaha

Ambe bukan lupa, buat2 lupa nak publish entri camni...hahaha
Unknown Unknown 25 December, 2012
Assalam, aku pun terlupa .. dah tamat dah sesi assigment kita semua... entah siapa yg menang ...Good Luck Boni...
Pykaa Pdott Pykaa Pdott 25 December, 2012
good luck boni , pyka try undi eh .
Nakusan Bali Technology Nakusan Bali Technology 25 December, 2012
saya telat ya kawan untuk mendukung kontes kawan saya ini..hehehe

semogah beruntung ya kawan.
sukses selalu buat kawan.
nadia farahida nadia farahida 25 December, 2012
saya pon harap boni sudi bantu saya! ;)
Jna marcello Jna marcello 25 December, 2012
boni all the bestt klau dpt we SHARE~!!
AnonymousAnonymous 25 December, 2012
nnti free KA tlg undi ye
Dulu Lain Sekarang Lain Dulu Lain Sekarang Lain 25 December, 2012
Mahu gak kawe tlg mengundi tapi bila ada bab2 login ni, adehhh malas nya jari.. Semoga berjaya...
munir ardi munir ardi 26 December, 2012
ye ayo kita undi rakan kita ini saya nak undi untuk hari ini
PinKy MoMMa PinKy MoMMa 26 December, 2012
dilanjutkan ke boni? nanti akak cek it out ya ;)
Unknown Unknown 26 December, 2012
Aduyaiii cmne nk undi ni??? punye la ssh..step 4 tu x sggp nk buat!! haha
Nik Nik 28 December, 2012
la naper tak cakap awal2. tak tahu la awak pun join.selalu tolong MJ jea..hehe
PCL PCL 28 December, 2012
salam boni, sy undi kamu..mulai hari ni dan seterusnya insyaAllah. n say thanks to blogger baby comel.