Celcom Mewujudkan Perkhidmatan Yang Lebih Digital Untuk Pelanggan Dan Juga Usahawan
Baru-baru ni , aku merangkap seorang blogger yang agak kacak di Malaysia telah dijemput untuk pelancaran tiga portal perhidmatan digital oleh Celcom Axiata Berhad. Tiga portal tersebut adalah Bachabooku, buzzar, dan The Crescent. Memang agak menarik tiga portal perhidmatan ni. Apa kata kita tengok satu-satu.
Bachabooku
Bachabooku adalah portal e-buku. Korang
boleh beli lebih daripada 700 penerbitan elektronik termasuk buku dan majalah
daripada penulis tempatan dan penerbit tempatan. Pelanggan juga boleh menikmati
tawaran sehingga 50% daripada harga runcit untuk langganan 12 bulan atau lebih.
Aku bukan berfikir tu, sebenarnya aku tengah Thinking kenapa aku kacak sangat bila bergambar. |
Bachabooku juga selaras dengan inisiatif
kerajaan Malaysia untuk menjadikan lembah klang sebagai hab e-book Asia. Kandungan e-book juga adalah mudah,
murah dan mesra alam kerana ia terus masuk ke dalam smartphone pengguna. Dan
Celcom juga akan menampilkan surat khabar dalam perkhidmatan ini dalam masa
terdekat.
Buzzaar
Buzzar adalah pasaran dalam talian yang
menyediakan kemudahan perdagangan produk usahawan tempatan untuk pasaran
tempatan. Antara yang telah ada di dalam
Buzzar adalah seperti kek lapis dan ikan terubuk. Buzzar akan dilancarkan
dengan tawaran istimewa dari Sarawak. Semua barangan dan produk yang dipilih
dari pelbagai sudut malaysia, menjadi lebih menarik pada harga yang berpatutan.
Aku pada awalnya tertanya-tanya macam mana nak sebut perkataan ni. Tapi akhirnya aku dah tau macam mana nak sebut. Nanti aku sebut dalam video yang akan aku tonjolkan dalam entri ni. |
Portal ini terbuka kepada pelanggan Malaysia tanpa mengira samada mereka adalah pelanggan celcom atau tak. Pembayaran ini boleh dibuat dengan kad kredit.
The
Crescent
Yang ni aku berkenan sebab portal ni
memaparkan gaya hidup berlandaskan Islamik dari segi info dan juga gaya hidup.
The Crescent akan dilancarkan dengan sebuah kedai fesyen Islam Online di mana
pengunjung boleh menikmati video Demonstrasi pada gaya terbaru fesyen hijab dan
pakaian muslimah.
Di dalam perancangan, The Crescent akan diperluas untuk menyokong produk-produk lain seperti kosmetik, makanan tambahan dan makanan. Dan ia menyediakan perkhidmatan kewangan Islam termasuklah portal m-pembayaran zakat celcom.
Ketiga-tiga portal ini diwujudkan oleh
Celcom untuk memudahkan pelanggan mencari produk-produk tempatan di satu tempat
sahaja. Dan segala produk-produk tempatan tersebut berada di bawah satu
naungan. Sangat memudahkan pelanggan untuk membeli. Dan harga yang ditawarkan
juga cukup murah dan berbaloi.
Paling menarik apabila tawaran dibuka untuk
usahawan-usahawan yang mempunyai produk buatan sendiri yang unik untuk
dipasarkan. Bayangkan kalau korang ada produk seperti Boxer hilangkan buncit,
dan di BLAST kepada 19 juta pelanggan Celcom seluruh Negara. Dah kompem meletup
Boxer korang tu. Pergh. Jutawan Boxer gelaran untuk korang.
Aku main mata dengan blogger Andy Howt dan juga Syukri Tahir |
"Celcom komited untuk mewujudkan dan
mengekalkan platform yang berkesan untuk pengkomersilan yang mudah dan intuitif
untuk pembeli dan penjual baru, "tambah Dato 'Sri Shazalli Ramly. CEO
Celcom Axiata Berhad.
Last but not least (Jangan terpedaya, aku guna Google Translate je ni. Tu yang lain macam je hebat aku punya English Language), jom layan video daripada para blogger dan juga kakitangan CELCOM.
Last but not least (Jangan terpedaya, aku guna Google Translate je ni. Tu yang lain macam je hebat aku punya English Language), jom layan video daripada para blogger dan juga kakitangan CELCOM.
Video Instagram daripada para blogger. Saksikanlah. Nasihat untuk diri sendiri. " Itu lah pentingnya English Education".
- Bachabooku boleh diakses kepada orang ramai mulai 1 September 2013 di www.bachabooku.com
- The Crescent boleh diakses mulai 1 September 2013 juga di www.thecrescent.my
- Manakala buzzaar boleh dilayari di www.buzzaar.my tidak lama lagi.
Untuk maklumat lanjut mengenai celcom, sila
layari www.celcom.com.my