MELAMPAUNYA HARGA

Pagi tadi aku dengan bos berdua-duaan berkhalwat untuk pergi ke tempat buat Bunting dan Banner. Jangan risau gadis-gadis sekalian terutama 'budak sekolah'. Bos aku lelaki. Jadi memang tak terjadi apa-apa pun perkara tak diingini antara kitorang berdua. Sampai je kat kedai tu yang terletak betul-betul di simpang empat antara Hospital Kuala Lumpur dengan Kampung Baru, bos aku terus keluar buat tempahan.

Aku sebenarnya tak tau apa dia tempah. Lepas siap tu, kitorang balik ke pejabat. Kemudian, lepas Solat Jumaat, aku dengan sorang lagi kawan pejabat keluar pulak ke Airport Subang. Menjalankan tugasan luar. Mak aih. Jem tak payah cakap. Pergi balik jem. 

On The Way balik tu, bos Call suruh ambik Banner yang dia dah tempah tu. Dengan pemanduan cermat serta MENJIMATKAN MINYAK SESUNGGUH-SUNGGUHNYA, kitorang terus bergegas ke sana. Aku keluar ambik Banner yang ditempah tu. Sampai kat pejabat, aku tunjuk kat bos segala resit bagai. Dia cakap murah. Tak sampai RM300 untuk kesemua Banner yang dia buat tu. 

Rupa-rupanya, ada pembuat Banner sebelum ni tawarkan kat dia RM4000 untuk Banner yang sama dia buat tu. Nak lagi menggemparkan dan menggetarkan keseluruhan urat punggung aku, dia cakap ada yang tawarkan RM10,000 untuk Banner yang URGENT (CEPAT SIAP). 

mahalnya harga, banner, bunting, tempah banner, tempahan banner, harga tak masuk akal


Gilo betul. Yang ni pun cepat siap jugak. tak ada lah sampai harga macam tu. Melampaunya harga. Nasib baiklah aku ni Cool dan berjiwa kental orangnya. Kalau tak, dah tersembur dah taik gigi melalui celah-celah gigi aku ni. 

mahalnya harga, banner, bunting, tempah banner, tempahan banner, harga tak masuk akalSubsidi minyak baru kurang 20 sen, takkan lah semua harga terus melambung-lambung? Melambung biasa takpe, ni melambung luar biasa. Mael Lambung pun boleh melambung-lambung. 





{ 12 comments.. read them below or add one }

nur emilya nur emilya 04 October, 2014
Mahalnya sampai beribu. apa yg mahal sangat tu
Dunia Zumal Dunia Zumal 04 October, 2014
Mak ai, ada sampai 10k kew? Lintah darat versi raksasa gitu...
wawa zulkefli wawa zulkefli 04 October, 2014
mail lambung pun nk melambung pikir 10 kali kehkehkeh
kakitravelkhairuddin.blogspot.com kakitravelkhairuddin.blogspot.com 05 October, 2014
Mahal benar...Selamat menyambut hari raya aidil adha maaf zahir dan batin dari saya sekeluarga.
kakitravelkhairuddin.blogspot.com kakitravelkhairuddin.blogspot.com 05 October, 2014
Mahal benar...Selamat menyambut hari raya aidil adha maaf zahir dan batin dari saya sekeluarga.
kakitravelkhairuddin.blogspot.com kakitravelkhairuddin.blogspot.com 05 October, 2014
Mahal benar...Selamat menyambut hari raya aidil adha maaf zahir dan batin dari saya sekeluarga.
Luqman Zakaria Luqman Zakaria 05 October, 2014
pergh...giler kentang sampai rm1oooo ...menangis aku bace T__T
akubiomed akubiomed 06 October, 2014
Kenaikkan harga servis dan barang lain seiring dengan harga minyak. Bila harga minyak turun yang lain masih lagi kekal.
fairus fairus 07 October, 2014
Banner sebenarnya murah je bro.. Tak mahal mana pun..
Korn Ahmad Korn Ahmad 08 October, 2014
hoi. jng nak komplen. tak suka boleh kuar dr Malaysia.. opss.. hahaha
Kekzamanis Kekzamanis 08 October, 2014
Amboi, tempah banner pun sampai ribuan hengget?? Itu memang sangat mahal.. teruk betul la diorang ni meniaga.. Asik nak cekik darah pelanggan je.. Ish2!
Rosmiza Ali Official Blog™