135 LC lama atau 135 LC Baru. Mana Yang Lebih Baik?

Lama vs baru tau. Bukan muda vs tua. Jangan salah faham. Muda vs tua kurang ajar namanya tu. Hari ni aku nak cerita tentang motor 135 LC. Siapa kaki motor mesti tau tentang motor ni. 

Aku tak pasti macam mana kualiti dan prestasi motor 135 LC model yang baru. Sebab aku guna second model. Model yang lama. Bagi aku model lama ni agak lasak dan tahan lama sikit. Aku dah guna lebih 5 tahun tanpa ada apa-apa masalah lagi. Cuma kekuranganya adalah dari segi kelajuan. Dari segi kelajuan, memang 135 LC first model yang pegang. First model boleh lari 180km/j. Model yang aku gunakan sekarang ni pula hanya boleh pergi dalam 140km/j-150km/j sebab ada cut off. Manakala model yang terbaru aku tak pasti berapa laju boleh pergi.

Setakat ni, motor aku memang tak ada apa-apa masalah. Cuma yang latest model ni aku tak pasti macam mana prestasinya. Kalau korang ada pengalaman dengan 135 LC model terbaru, boleh kongsi di ruangan komen.

Putih hitam model lama. Merah model baru. Macam pasangan bercinta pulak aku tengok dorang ni.

Nampak seksi kan. Sebab tu aku tertarik dengan 135 LC ni.


**Teringat masa zaman main motor dulu. Masa tu aku pakai RXZ. Satu hari aku pergi bengkel untuk modified Engine.

" Tauke, saya mau ini motor lari 350km/j. Lu boleh bikin ka?",soal aku.

"Haiyoo, lu cakap sama Legend Maa. Apa yang wa tara boleh buat? Semua boleh maa!!",jawab tauke bengkel.

"Ada betul kaa? Berapa lama boleh siap?",soal aku.

"5 minit sudah siap. Wa kasi tulis 350 saja kat lu punya meter. Tulis pakai Marker Pen. Aiyoo. Lu gila ka apa? Laju itu macam, lu mau terbang kaa??Ini Ar Le Jek maa! Bukan Ducati. Gila punya budak"

Adeh, tak pasal-pasal aku digilakan. Hahaha. 

{ 112 comments.. read them below or add one }

Sally Samsaiman Sally Samsaiman 27 September, 2013
tak dapat nk share komen...sbb sgt la tak kenal motor..hehehe...nway, lawak uncle tu sgt la menusuk kalbu :P
sitirohaida sitirohaida 27 September, 2013
TAK TAU YG MANA SATU..sbb tak tau pasal motor nie,...hehehe
Sheila Salim Sheila Salim 27 September, 2013
Assalamualaikum boni. hahah gila lawak. sheila tengah kumpul duit nak beli LC baru. nanti sheila komen lagi bila dah dapat motor ye. hahaha lawak gila boni ni :p
Blogger Babyface Blogger Babyface 27 September, 2013
Gua tak minat la LC ni. kalau gua tukar motor baru rasanya Gua nak ambik 128Gt atau 118efi je.

LC laju tapi minyak tak jimat
broaus broaus 27 September, 2013
dari segi tunggangan yang baru lagi mantoppp..tapi kalau motor kuar kilang jer.. pick up pun kureng sikit..tapi betul motor lc lama yang kuar kilang xde usik ape2 memang boleh cecah 180..
Unknown Unknown 27 September, 2013
semstinya 1st model terbaik dari ladang,
tiada kompromi lagi..
model baru cuma design je nampk garang sikit.
enjin dan speed lebih kepada 1st model.
Cik Itah Cik Itah 27 September, 2013
seksi sangat boni motor tu..hahaha
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI 27 September, 2013
yg lama lg okla awak..

yui sbg pngguna lc yg bru mmg rasa cam bawwa kriss 100 je..

rasarugi tukar..hahah..

yg lama syiok..laju pun laju..

yg bru, 120 tu pun rasa cam alahi..huhu
wantie wantie 27 September, 2013
Memang akak pakai LC135. tapi akak nak komen pasal laju tu tak dapek la. sebab akak naik motor tak de la laju. cuma rasa sedap sikit naik tu..

engine pun bunyi sedap je.. maklumlah dulu akak pakai kriss . bila dah tukar ke LC ni, memang banyak beza le..ngeeee
Salma Othman Salma Othman 27 September, 2013
husband saya suka yang lama lagi dari yang baru.yang baru macam semart sikit jela.saya sebagai pembonceng rasa sama jek.haha.
Tengkubutang Tengkubutang 27 September, 2013
xmo beli LC sebab nanti asyik jadi mangsa curik jea.. moto ni wanted sgt oleh si penyamun tarbus.. hu3
afzalsukasuki afzalsukasuki 27 September, 2013
kalau aku..aku beli helmet je.kan ko dah beli moto..buat apa aku nak beli lagi.kan membazir tak gitu? :P

mana2 pon ok janji motor..bukan motobot :P
Pokok Manggis Depan Rumah Pokok Manggis Depan Rumah 27 September, 2013
hahaha...pandai tauky tu buat lawak. tulis 350.. bagi saya LC lama lagi best. semua orang cerita macam tu. yang baru tak berapa pasti kualiti dia.
Aimacomel Aimacomel 27 September, 2013
Sempoi la itu apex, betul la tu dia cakap laju2 mau p mana kan :) hehehe,
Aimacomel Aimacomel 27 September, 2013
Kita rasa, kita pilih.... kawasaki ninja ZX-14 :) hehehe,
Ezad Skytech Ezad Skytech 27 September, 2013
135LC first model memang tak boleh lawan la..180km/j senang2 je...aq punya third model...da 4 tahun aq guna..setakat ni ok je...nak cecah 180 km/j memang tak pernah la...tapi still boleh pergi lagi 140-160km/j kat highway la..standard...tak usik apa langsung...opppsss...haha

Haha..gilo apa nak 350 km/j..nak terbang ke apa motor ko boni..lain la superbike..haha
NURUL FILZAH NURUL FILZAH 27 September, 2013
kita punya motor LC baru.. ayh kata LC baru tak best mcm LC lama.
Niesa Niesa 27 September, 2013
kalau yg baik ssh nak komen..tp kalau yg cantik niesa suka lc baru..hihi
Unknown Unknown 27 September, 2013
Hahaha.. Lawaklah dialog Taukey kedai moto tu..
munir ardi munir ardi 27 September, 2013
jadi malu lihat motor tua aku yang larinya cuma bisa 100km/jam
Nae Nae 27 September, 2013
LC lama lahh , baru syokkk , aku dah try pakai LC baru . hmmm , pikap tak berapa syok aaa dengan yang baru ni . lebih kepada design ja weyhh . Yang lama tu pikap dia memang umphh . tapi terpulang jugak pada kau :) heee
Unknown Unknown 27 September, 2013
akak tak tau naik moto tapi suka tengok suami akak masa zaman muda2 dulu naik Ar le jek ..hehhe
Bahrain Bahrain 27 September, 2013
aku guna ct100, so taktau sangat pasal lc nie tapi memang laju dan puas.
fairus fairus 27 September, 2013
MOTOR SCRAMLER AKU DAH JUAL.. :) SEKARANG NAIK KERETA JE.. RINDU NAK BAWAK MOTOR..
MizzTina MizzTina 27 September, 2013
sy lbh suka lc yg lama sbb rsnya lg cantik body dia..


nk kasi laju?? tukar block besar la.. kekekeke...
blogger lelaki blogger lelaki 27 September, 2013
model baru..lampu belakang lagi mengancam
Mummy MM Mummy MM 27 September, 2013
Hahaha, tak pasal2 kena bebel uncle
Unknown Unknown 27 September, 2013
cik akak ada motor ego je...hahaha...
jadi tak tahu nak kata pa :)
budakbandunglaici budakbandunglaici 28 September, 2013
lc baru lagi sporty. kadang2 main naik je motor, janji boleh jalan

My recent post : 7 Hari Seminggu 5 Jenis Baju

ainil fazieda ainil fazieda 28 September, 2013
LC lama , sebab nampak lebih cantik :P huhu .
Unknown Unknown 28 September, 2013
tepuk dahi aq kau buat lawak moto sampai 360KM .haha
Masha Meisters Masha Meisters 28 September, 2013
alamak....kite tak pandai nak bezakan mne yang best la....huhu...sosososry
Sukma Sukma 28 September, 2013
kalau keter tahu ler mcm mana nak bezakan, tapi kalau motor....aduuhhhh...susak sikit maaaa.....
Rozalia Binti Alik Rozalia Binti Alik 29 September, 2013
part motor atas tue tak baca sangat . tak minat. hahahah. :P tapi part citer ngan tauke cina tue saya baca , n lawak kot~~ hahahaha :D
Naziman Azlye Naziman Azlye 29 September, 2013
Rasa macam dua-dua pun ok.
nita nita 29 September, 2013
makasih atas informasnya, kebetluan saya lagi cari artikel yang seperti ini.
Ena's Stories Ena's Stories 29 September, 2013
Opsss..xdapek nak nolong eh...sy xpandai bab moto ni...lesen pun xdak..heeeeee
MrJocko MrJocko 30 September, 2013
Jejaka KACAK pakai SKUTER la,,,
Ya a awwww
shazillahsani.com shazillahsani.com 30 September, 2013
kalau nak ikut kualiti barang lama lebih kualiti tetapi kalau dari sudut design pula...of course la barang baru lagi gah...
Unknown Unknown 01 October, 2013
LC ni mmg bagus pada kelasnya... boleh main long distance ape...
daddydee daddydee 02 October, 2013
LC baru semput sikit...Pickup pun memang takde. aku selalu pakai yang kawan punya.

Aku pakai LC spirit first model. Memang perfomance meman mantap...Penah wat full speed Skudai-KL dalam 3 jam...Tapi skrg moto dah tua dah semput...hehehe

Kekzamanis Kekzamanis 06 October, 2013
Kite guna Honda Wave 125X jer.. Kaler itam putih gak.. Nak masuk 6 tahun dah.. =)
ZON PERMAISURI CHOMEL
AnonymousAnonymous 17 November, 2013
lc baru 5 speed mmg tebaaek..baru kluar kedai
1. enjin mcm kubota vs mesin tebu
2.minyak parak mcm 125z tp aku rasa lg teruk lc ni.
3.laju aku xpasti sbb mtor lc baru aku cecah 120kmj je.
5.pickup adela ckit tp kna pulas full throtle baru jalan.
6.lc baru ada masalah pada caburetor.
7. satu je aku nak puji conering mmg terbaek agak stabil dari yang lama.
Azlin1977 Azlin1977 20 January, 2014
LC boleh cecah 180km/h..agak2 la bro..LC lama first model pun boleh 140km/h jer..tu pun pasal meter ringan ..LC lama 140km/h= 120km/h gps jer
Unknown Unknown 25 January, 2014
Bagi aku lc baru lagi laju..kerana lc lama meter ringan contohnya y lc baru bawa 120km dan lc lama pula 140-150km..meter lc baru cuma cpt 20km dari gps..
Unknown Unknown 25 January, 2014
Siapa kata lc baru x laju n x best..lc baru guna teknologi twinkam..xpyh nk pulas giler2 tok laju cme kne pandai main totel baru leh topspeed kaw2..125z pn kne tapau
AnonymousAnonymous 15 April, 2014
As engineer,the new lc v2 is quiet faster than the first version bcause a lot of factor,u can compare the engine performance and design by searching both of the engine
Mek Su Mek Su 05 May, 2014
Betul, aku sokong.. Jangan percaya pada meter.. Pandang pada kelajuan.. (y)
Unknown Unknown 22 May, 2014
Lc versi 2,,yg baru ni metal nye agak berat,,same macam metal kerata...kalu tak peecaya try sukat dengan kereta
Ejan Ejan 26 May, 2014
LC 135 clucth 5 speed aku tak sampai pun 110. Mcam teruk jer motor keluaran baru nie
AnonymousAnonymous 08 June, 2014
Lc 135 tahun 2008 aku Masih power lg smpi skrang..x pernah Rosak..yg penting pandai jaga..standard...nak laju beli moto yg besar..
Unknown Unknown 03 July, 2014
Aku tak tahu la pulak kan., bagi aku lc lama memang cun.. laju pon laju.. aku pakai v1 clucth, standart je. pernah try dengan yang baru.. kena tinggal lc baru tu.. jangan ckap la 125z standart pon kena taw.. then corner lc memang terbaik..
AnonymousAnonymous 15 September, 2014
piiiraahhhh mabuk..semua pakat perasan..140 lah,150 lah,160 lah..yg 180 tu lagi ler perasan...aku bawak z800 senang senang jer potong lc yg ngaku 180 tu..siap boleh kentot kt korang lg :-) cina buat meter lc tu ringan nak mampus,nk kasi korang syok sendiri jer...len kali klu bawak setakat lc,jgn ler nak sembang 160 ke,180 ker..sekali lagi,piiiiraaahhhh mabuk..apa barang main lc..paling koman pun z800 macam aku..hehehe...
AnonymousAnonymous 15 September, 2014
trlupa pulak...meter lc 180 tu,klu saing z800 aku baru 99kmh...hehe...takde duit bleh ler main lc...aku ni tak teringin lansung nak pegang lc,buat berkudis tangan jer..sapa yg pakai lc,ketepi..ketepiii aku nak lalu...hehehe...
Unknown Unknown 24 September, 2014
3rd model tu model apa er? ES ke?
AnonymousAnonymous 27 September, 2014
z800 lu xrasa apa lah broo...setakat moto bwah cc dri lu..lu bleh la smbang hindu..
j0m lha lu cari cc sama wa..kita maen..wa RXZ catalyzer..
p blah ar z800 lu 2...
#fuck
AnonymousAnonymous 28 October, 2014
kena pandai jaga, aku dah pakai 3-4 tahun lc, alhamdulillah masih selamt walaupun hampir dilarikan pencuri
AnonymousAnonymous 28 October, 2014
motor member aku lc baru leh cucuk lc lama aku masa 160km/h, ala gps dalam 120-130 km/h camtu, aku punya lc lama 4 speed xder class
AnonymousAnonymous 30 October, 2014
Salam,
Org pnh kata lc lama power, tp aku x tau tang mna powernye tu.. Aku dh test moto aku ngan lc lma... Bkn satu moto, dh 3 lc lma aku test ngan moto aku ( satu moto polis), kputusannye lc lma mang x power... Aku bleh main2 kn je lc lma.. ( smpai polis tu mrhkn aku sbab tewas) btiang aky tggalkn lc lma... Nk follow pn x dapek... Meter lc lma tu tipu je... Strategi nk lariskan jualan... Aku pkai lc baru...
Maaf klau ada slah ckp.. Ni pglaman aku le...
Wassalam...
AnonymousAnonymous 31 October, 2014
ceh.!!! bru z800 yg pasang kt mlaysia pn mau eksen.brand kawasaki plak tu.brand xde harga.harga pn 49k jer.puiih.!!! lu byk duit,lu main CBR1000 la,R1 ke,ducati,aprillia ke.ni la namanya melayu xleh pkai..
AnonymousAnonymous 01 November, 2014
Baru pkai z800 dh nk takabbur.... Meh sini kita set time try test ngn muto aku.... Nk nengok sape yg kna kentut..... Aku pkai hp4... Ada brani....
AnonymousAnonymous 01 November, 2014
Abg hp4... Hajar skit mamat z800 tu...
AnonymousAnonymous 01 November, 2014
Kalau jln cantek z800 mang cempion tapi klau jln sesak lc la cempion.....
Emiracle1991 Emiracle1991 01 November, 2014
Saya baru beli 135 lc v2. Top cuma 110km/h je.. ada sebab2nya.. pertama berat saya 85kg.. kedua sudah di cut off CDI. tu.. ketiga spoket belakang besar .. nombor plat PLT XXXX.. masa beli 20/9/2014 .. tu je tiada ubahsuai(MOD).. pada lc tu.. cuma meter berat.. dari 80km/h ke 100km/h.. memang terasa.. moto makin laju.. tapi meter lambat naik..
AnonymousAnonymous 02 November, 2014
Mang lc baru tu bleh pg 110 120 +- speed dia.... Cube sukat ngan meter lc lama.... Meter lc lama tu lbih lg dr tu.... Tp klajuan lbih krg je....
AnonymousAnonymous 01 December, 2014
Cakap je motor z800 padahal motor kap petak je .
AnonymousAnonymous 13 December, 2014
Lc ni sesaing honda dash je la ni, aih
AnonymousAnonymous 08 January, 2015
Poyo lh rider z800 ni..hayabusa1000 ke bmw1000 ke kalau pintas lu..lu kate cc deme beso lh ape lh..same la jugak mcm rider lc..
Unknown Unknown 23 January, 2015
Mcm ex5...yg lama lbh grand..yg br x bleh blah...
AnonymousAnonymous 15 February, 2015
aku ada dua2 model LC ..satu LC year 2008 firat model..lg satu new model LC 2014

meter LC lama boleh naik cecah 160 kmj..tp bawak camtu pon dok tepi jer..sebab kelajuan sebenar ikut GPS hanyalah 119 kmj ajer..dah sukat da..

meter LC baru plak cecah 130++ kmh..top speed..tp gps dlm 115 kmj..

aku rasa rasa sama jer top speed antara dua2 model tu..itu mgkn pasal rintangan angin dan berratku dlm 90 kg..

dr segi pik up..ntah aku rasa model lama lg pik up.. pusing sikit dah melonjak enjin..yg baru ni kena perah lebih sikit..

ingat nk jual salah satu.. tp tgh konpius nk tolak yg mana.. rupa of cos lawa yg baru..
AnonymousAnonymous 06 March, 2015
LC 135 aku boleh cecah 220 atas highway cuma tukar block racing dan cdi brt ja
Unknown Unknown 05 April, 2015
Kasi modi la....blh ligan kawasaki rr150
Unknown Unknown 28 April, 2015
Kalau aku beli LC Baru..sebab bnyak factor...thats why lc baru lebih lame keluarannye berbanding lc lame...lc lame bal cepat bocor
Unknown Unknown 07 August, 2015
First model memang laju, saya pakai second model. Boleh tahan laa, tapi dengar kata third model ni pun smart jugak. Cuma bagi pendapat saya third model lebih sesuai untuk lelaki sebab rupa bentuk dia. Third model memang smart. Cuma tak tahu kemampuan motor tu jea. Kita tengok lah kemampuan third model tu bila dah keluar kilang, tak lama lagi dekat area perak keluar. Bulan 8 ni
AnonymousAnonymous 17 August, 2015
salam nk tanya..coverset LC lama bleh ke masuk kt LC baru ni..??
AnonymousAnonymous 27 August, 2015
Ni..mat z8... Takat hang pakai z8 tuee... Takpyah dok sembang paria sangat dah.. Aku pkai 1000rr pun relax ja... Klau hang rasa z8 pekak hang tu semp... Mai kita try set timing 2.. Dahla model kawa... Dok sembang pong pang pulak.. Toya matamin.. Ang kenai toya matamin..Tu aku kata.. Hang tu paria.. Apa barang nak try ngan l.c.. Bodo tu simpan sama na...
AnonymousAnonymous 01 September, 2015
Aku dah pakai model baru dan first edition. First edition paling laju x de ar smpai 180. 150 je. Yg baru pling laju 130. Ni x de modified pe2.klu best bwk yg baru sbb laju pn stabil. Yg lame rsa nk melayang. Aku dh jual yg baru sbb x cntik. Haha
Unknown Unknown 02 December, 2015
salam...sakit gak hati bila meter cicah 120km/j time jln mnurun lak tu..hahaha..sya pakai Lc135 baru(sama model moto merah bro)bukan kita bwak laju nk bunuh diri..cuma riders shj yg faham maksud sya..kepuasan..dgn cc135...ok ada yg kata tukar cdi racing harga mak ai 2rat atas,berapa je bleh up?ciput..ada yg kata potong wayer cutoff..bru ni sya tanya bengkel sri manja...pomen cina katanya lu tukar kaburator LC 1st model..amcm ada beran??harga 280 ke 380 local lak tu...adeh..ok kwn LC ku slamat gegarkan napsu impian mu ...salam
Unknown Unknown 02 December, 2015
sya nk STP pun cukup...mcm Rxz lama sya..
Unknown Unknown 02 December, 2015
Standed Tapi Power=(STP).tp ini LC body manyak skru looo...rxz senang...ni bukak pasang ..ehh trlebih skru..mana mai..ayo
Unknown Unknown 14 March, 2016
Lc 135 baruh nh boleh lari 120 je lc 135 lame lg sedp laju dia
adie kedah adie kedah 31 March, 2016
rasa lari 120 sebab cut off..cuba tukar cdi racing...boleh try tengok kemampuan laju dia
AnonymousAnonymous 11 April, 2016
Knp v2 lembab
-carb tk sama dgb v1
-cdi ada cut off
-chasis lebih tebal dri v1

Klau nk laju tukarlah block carb smue tu
Bru blh outmeter huhuhu...
Ajoy Ajoy 14 April, 2016
aku beli lc tahun 2015. 130 jer plg laju bole pegi pun.
nama jer 135cc buat perabih duit jer beli.
nyesal jual y125z aku..huhuhu
Ajoy Ajoy 14 April, 2016
aku beli lc tahun 2015. 130 jer plg laju bole pegi pun.
nama jer 135cc buat perabih duit jer beli.
nyesal jual y125z aku..huhuhu
Unknown Unknown 02 May, 2016
V1 ni mmg tahan lasak.
Unknown Unknown 02 May, 2016
V1 ni mmg tahan lasak.
AnonymousAnonymous 28 June, 2016
Aku naik fz 80km/h pun dah rasa laju.Buat apa nak bawa laju2. Kalau eksiden kita jugak yang susah. Orang lain tepuk tangan disebabkan kita nak tunjuk hero bawa motor mcm orang gila. Bawa santai pun sampai juga ketempat yang dituju. Minyak jimat kita pun selamat.
epy epy 21 July, 2016
lc firts model memang top . hahaha .ulang alik top speed memang menjmatkan masa . hahaha . first model tak leh letak sepah ii . sekejap je lahh . lepastu pandang dah hilang motornya . sampai ade yang sanggup bukak harga tinggi sebab nak enjin je . tapi syukurlah sebabb lc v1 mampu menolong kala lambat ke sekolah .
epy epy 21 July, 2016
kalau tak pandai buat < tak pandai setup memanglah motor tak pergi . mmaf lah , cc besar nie selalu pergi dulu . baik main lc jew ,,
epy epy 21 July, 2016
bal cepat bocor ? tujuh tahun dah guna V1 . still okay . syarat main mtr ,, selalu lah bila ia sakit , hantar ke klinik . jangan apabila sakit datang , hanya dibiarkan .
epy epy 21 July, 2016
bal cepat bocor ? tujuh tahun dah guna V1 . still okay . syarat main mtr ,, selalu lah bila ia sakit , hantar ke klinik . jangan apabila sakit datang , hanya dibiarkan .
epy epy 21 July, 2016
kalau tak pandai buat < tak pandai setup memanglah motor tak pergi . mmaf lah , cc besar nie selalu pergi dulu . baik main lc jew ,,
Asyraf Asyraf 23 July, 2016
Bagi akulah, lc v1 and v2 top speed lebih kurang je. Sbb apa? Aku dh test dah ngan 2 2 tu, aku guna cbr600. Adelah kawan aku ni yg gune v1 nak test top speed sebenar lcv1 dia tu, aku pun bgilah try. Aku bawak dlm 120km, meter dia tunjuk 180 full. Dalam hati aku, gile ape die 180 tpi aku bru 120. So ketara meter dia tak ngam. 2nd version time aku bawak kreta. Time tu ada group lc v2 dengan 125zr and ktm 250. Aku bwak kreta aku honda civic. Aku bawak dalam 140 dah tinggal 125zr dengan lc v2. Time tu lc v2 dengan 125zr dh tunduk abis tpi msh tak dpt. So aku rase2 v2 tu dlm 120 jugak atau 130. Ktm 250 boleh aku potong tpi masalahnya lorong sebelah ade kreta. Aku dlm 160, dia dh nak dekat dengan aku. Kalau aku dlm 180 aku rase aku boleh dh potong ktm tu. Btw, yg guna Kawasaki x800 tu, sombong betul. Nak jugak aku try test ngan cbr600 aku. Boleh tak lawan keberanian aku?
gabb gabb 03 August, 2016
cecah 180 sebab miter ringan.. hihi
Unknown Unknown 09 September, 2016
Nak buat 135 LC out meter tukar cdi biasa ke cdi racing
Unknown Unknown 09 September, 2016
Kereta ngan motor jauh beza bang
Unknown Unknown 19 September, 2016
Salam nk tya knpa motor lc sy klau gear 3 bleh cecah meter 100 lebih...klau msuk gear 4 trus statik 90 km ja...knpa ea
Unknown Unknown 07 November, 2016
faktor penunggang pun boleh jadi bro. faktor rintangan angin pun boleh jadi. try tunduk habis. kalau dia boleh pergi lebih dari 90km, bermakna mungkin badan bro agak lebar sikit
Unknown Unknown 21 November, 2016
sy baru pakai 135 v2 lc yg baru tp nak compare yg lama mmg sy x tahu tp masa di highway mmg slalu kna kitai lc lama..sedih bhahahah
Unknown Unknown 25 December, 2016
Lc first model meter ringan la..wakakak..
Nasha Fitri Nasha Fitri 07 February, 2017
Z800 pcut ats hiway pn wa bleh potong ngan 125zr la..meter gps wa bru 220kmh
Nasha Fitri Nasha Fitri 07 February, 2017
Lc 1st model meter ringan..tp cdi nya xde cut off..ak pnya 1st model enjin std, tyar 110/80 blkg 80/90 dpn, sprocket ratio 2.25 bleh naik 130kmh..brbnding ngan lc bru member ak pkai tyar sotong sprocket ratio 2.0 pn bleh naik 110kmh je
Unknown Unknown 03 April, 2017
Baru nak ambil LC. 125 dah ada pun.
Unknown Unknown 14 April, 2017
Z800 mkannn asappp Rxz ak pnya je...kentut 4 5 kali berasap2...kah3....
Unknown Unknown 14 April, 2017
Assalam...mehh sini saya nk kongsi sedikit pengalaman saya ..saya ada sebijik Rxz dan Lc135 v2 kpnyaan adik ...adik ak ni gila2 pnya modi motor lc v2 dia...masuk suma brg2 racing uma...cdi uma...blok tzm ..dn lain2 lg....mmg kaw2 gilaa...stkat 125z modi pn kna tapau hbis ...lc ni klu modi ..mmg serius berhantuu ...tp nasihat sy..bwk je standrt ..just tukar cdi shaja...benda lain xyah usik..klu syg lama motor tu...mtor lc adik sy ..lps buat modi smua tu...asyik bwk lju...stu2 msalah timbul ...enjin bila dh usik...mmg xtahan lama la...mngikut pngalaman saya...ap pn...rxz stil big bosss....hehehee
AnonymousAnonymous 29 April, 2017
Aku pelik org ckp lc first edition leh smpai 180.aku rasa korang hanya dengar2 ckp org je. bkn test sendiri. aku pnya 150 je.pas ukur guna gps meter yg betul 110 je. mengecewakan....huhu
yazid yazid 11 May, 2017
This comment has been removed by the author.
Gajah duduk Gajah duduk 03 January, 2018
Meh sini aku nk kongsi dengan korang semua..aku nie pengguna tegar yamaha 135lc nie..boleh dikatakan hampir kesemua model lc135 nie aku pernah pakai..dari 1st model auto clucth,hand clucth,auto clucth v3..apa yang aku boleh kongsi kt sini dari segi kelajuan tu sama je kalau korang nk tau..1st model boleh pergi sampai out meter..model baru plk blh pergi takat 110km/j je..sume tu wayang yamaha je..kalau korang x caye korang boleh try test ke dua model tu kt highway..cuba test kt jalan panjang..sbb lc135 nie motor utk long distance..utk jalan jauh..yg kne tapau dgn ex5 std..wave 110 std tu mmg la ssb korang test jln pendek..moto x dpt nk long lagi korang dh rasa moto lc tu slow..cbe test jln panjang tgk kne tapau x moto yg cc 110 std tu..rsenye brtiang2 kne..so kesimpulannye kt sini hanya mitos semata2 ckp lc 1st model tu laju..padahal sume model lc nie sme je laju je..cme beza meter je dorg berat kn..wayar speedo pn da berbeza ape cite kn?..klu x yamaha xde plk reka lc135 yg baru nie kn?..so pikir2 kn la..selamat malam semua..
Gajah duduk Gajah duduk 01 April, 2018
Sy pernah pakai LC lama n LC baru..dari segi top speed tu sama je..LC lama kita rasa laju sbb meter dye ringan gila..LC baru plk kita rasa slow sbb meter dye berat..tapi bila test std dengan std keduanya sama je lajunya..dari segi ketahanan dye plk keduanya pun sama tahan je..sy biasa ulang alik pkai LC baru dri melaka-kl hari2..ok je enjin dye..asalkan minyak hitam tu jaga..selalu tukar..n air radiator tu jarang2 skli check la tgk ade ke x..kering ke ada lg air dye tu..cuma kelemahan LC nie hanya rantai sahaja..tu saja dri sy-PENGGUNA YAMAHA 135LC SINCE 2010-2018