Penghawa Dingin Klasik Yang Masih Berfungsi

Baru-baru ni aku ke satu kedai fotostat yang agak terkemuka kat tengah-tengah Chow Kit. Sampai dalam kedai tu, aku terpandang penghawa dingin yang ada kat kedai tu. Sebelum ni aku tak perasan pun walau dah berkali-kali pergi kat sana. 

                          
                         Aircond klasik yang masih lagi elok dan berfungsi kat kedai tu.
    
"Ahmoi, ini Aircond masih elok lagi kah?",soal aku sambil terus mengamati penghawa dingin tersebut.

"Lu gila ka cakap sama Aircond. Kalau cakap sama saya, kasi pandang mata saya yang cantik ini. Jangan pandang itu Aircond. Saya Confusing.", perli Ahmoi tersebut.

"Sorry ahmoi. Saya cakap sama u maa. Ini Aircond punya Convicing ok lagi ka?", soal aku.

"Aiyoo. Condition maa. Apa tu convicing?",celah Ahmoi tersebut. "Ini Aircond masih masih terbaekk. Walau sudah lama, tapi masih lagi ada fungsi dan Good Condition. Saya sudah lama pakai. Masih lagi elok. Sudah lama ini Aircond. Kadang-kadang , saya gigil-gigil duduk bawah ini Aircond."

"Aiyoo ahmoi. Saya tanya Condition saja maa. Tak ada tanya gigil-gigil ka apa ka. Haha. U memang banyak cakap laa. I Like. Haha.",dialog kacak aku secara bersahaja.

Lepas siap Binding beberapa dokumen, aku terus chow.

{ 38 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown 12 September, 2013
hehehe..len kali cakap itu..bahasa cina meh!!..=D
Farah Waheda Wahid Farah Waheda Wahid 12 September, 2013
memang klasik dan legend air-cond ni boni... *_^
Suria Amanda Suria Amanda 12 September, 2013
Good approach. ..amoi tu sure stress sbb bkn boni sorang yg tanya soalan tu...hihihi...
Bahrain Bahrain 12 September, 2013
jarang jumpa lagi aircond macam tu...
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit 12 September, 2013
Kakak sure conversation tu Boni tambah-tokok (bukan tak tau Boni ni siapa hihi....)

Barangan dulu memang tahan tau...
wantie wantie 12 September, 2013
ye la memang legend. suka tau. cover dia tu make from wood ke? sekali tengok mcm Cover TV dodulu yang boleh tutup tu.
Akupenghibur.com Akupenghibur.com 12 September, 2013
wahhh masih dalam good condition :) memang antik
Unknown Unknown 12 September, 2013
hehehe...itu lah ramah dan mesra..satu kita tanya..10 dia jawab..:)
Hafizul Hafizul 12 September, 2013
Barang lama memang terbaik..tak macam barang baru sekarang ni..hahaha..sama juga kawin dua tiga dan empat..tak leh lawan bini pertama lagi..haha
shazillahsani.com shazillahsani.com 12 September, 2013
walaupun klasik tapi berjasa pada tuannya..^^
Unknown Unknown 12 September, 2013
tanya dia nak jual tak??heheh..
Unknown Unknown 12 September, 2013
wah hebat...hihi...lama-lama pun masih ok :)
Mummy MM Mummy MM 12 September, 2013
Tak nak anto kat muzium ke. Hahaha.
Luqman Zakaria Luqman Zakaria 12 September, 2013
terbaik ah..kat umah aku ade jam dinding zaman dedulu yang selalu bunyi tuh..kalau jam tuh mati nk hidupkan balik kena pakai pemutar die..arituh siap ade org dtg nk beli tp pak aku x kasi..haha.
Unknown Unknown 12 September, 2013
barang rare tuh bro...
Unknown Unknown 12 September, 2013
retro always win. HAHA
hafizrahim hafizrahim 12 September, 2013
barang rare ni bro..copper kat dalam tu terbaik punya..hehehe
Mashitah Rosli's Mashitah Rosli's 12 September, 2013
hihi...klasik mcm boni... =)
Kekzamanis Kekzamanis 13 September, 2013
Klasik abis ar nih.. Macam dah payah nak jumpa air cond klasik cani kan? kalau ada pun, dah tak berfungsi.. Gugugu~~
ZON PERMAISURI CHOMEL
fairus fairus 13 September, 2013
KALAU JUAL KAT PEMINAT BARANG2 LAMA, ADA HARGA JUGAK TU...
beta kupu beta kupu 13 September, 2013
mmg terbaik lah, tp mmg brg lama ni tahan lama kan....old skool ~
akubiomed akubiomed 13 September, 2013
Masih cantik dari amoi tersebut. :-)
tarmizi tarmizi 13 September, 2013
Biasalah barang old school memang mahal.
Ezad Skytech Ezad Skytech 13 September, 2013
agak rare aircond tu...susah nak jumpa woo...masih elok lagi pulak tu...terbaik ! :D
Wadi AR Wadi AR 14 September, 2013
mana kau dpt barang barang retro ni?
Cik Puan Cik Puan 15 September, 2013
Ehemmmmmehemmmm...itu ahmoi cantik tak?tetiba...hahahhaa
Zuan Zuan 16 September, 2013
hehehe itu amoi manyak lawa ka?
Ainim Rashihah Ainim Rashihah 16 September, 2013
ahmoi terlebih peramah pulak ya
Fais-SKA Fais-SKA 17 September, 2013
ha3..tetiba plak peramah..klasik ni =) kalau jual confirm masyuk..nk2 msih berfungsi plak 2..
jedi jedi 20 September, 2013
aircond lama ni lagi power dari model baru la...hehhehe
Annamariana1989 Annamariana1989 27 September, 2013
biar lama asalkan boleh guna lagi..