Paris Terror Attacks Safety Check Bukan Scam

Aku baru tau pagi ni pasal serangan pengganas kat Paris. Patutlah ada beberapa noti masuk kat FB yang tulis Paris Terror Attacks. Mula-mula aku ingatkan Scam macam biasa yang aku dapat. Tapi bila aku baca kat Google, rupanya ada satu serangan pengganas kat Paris.

Agak buruk jugak berita ni sebab apa yang aku tau, lebih daripada 100 orang terbunuh dalam serangan kat Paris ni.

apakah maksudnya paris terror attacks safety check di facebook notification,

Jadi, Facebook telah pun mengaktifkan salah satu sistemnya untuk penggunanya yang duduk dan Check In kat Paris untuk memberitahu diri mereka selamat. Dan kita sendiri boleh menandakan kawan-kawan kita kat Paris selamat agar orang tau keadaan dorang.

Jadi Paris Terror Attacks Safety Check ni bukanlah satu Scam ye. Pengguna Facebook jangan risau pasal tu. Cuma sekarang ni masanya untuk kita semua sama-sama mendoakan agar keadaan dan situasi yang selamat.

apakah maksudnya paris terror attacks safety check di facebook notification, Baru aku nampak kawan-kawan aku yang duduk kat Paris. Ramai rupanya.


2 comments.. read them below or add one

sitirohaida sitirohaida 14 November, 2015
baru tau jugak dari kawan2..moga semuanya baik-baik belaka,.
Lisa Nurulain Lisa Nurulain 14 November, 2015
nk tnda bgtau kawan kita yang dok sana slmat