Teh Ais Jelir! Teh Tarik Ping!

Petang tadi aku pergi makan kuih untuk penuhkan sedikit ruang kosong belah usus kiri aku ni. Kuih yang aku ambik kuih ketayap dengan cucur udang. Tengah sedap menghayati juadah kuih muih yang menyelerakan tu, tiba-tiba terjadi situasi kat bawah ni. 

teh tarik ais, teh ais tarik, teh ais jelir, teh, teh tarik ping, teh, teh ais, teh tarik, minum teh tarik ais, minum teh ais tarik,

Aku masa ni memang dah tak tahan dah. Perasaan untuk mempersendakan jejaka tu menebal dalam jiwa. Tak tergamak untuk mempersendakan jejaka tu depan-depan, aku mempersendakan beliau kat Facebook. Tapi rupanya... aku yang dipersendakan balik. Hahahaha. Rupanya teh ais tarik ni wujud. Aku baru tau! Sia-sia aku hidup 17 tahun sebab tak tau kewujudan air tu. Hahaha. 

teh tarik ais, teh ais tarik, teh ais jelir, teh, teh tarik ping, teh, teh ais, teh tarik, minum teh tarik ais, minum teh ais tarik,

Tapi disebabkan kekurangan adab aku tu lah aku belajar sesuatu yang baru. Selain daripada teh ais tarik, air ni juga memiliki nama yang lain. Antara nama lain teh ais tarik ais ni adalah teh ais jelir dan juga teh tarik PING! Menarik. Satu benda baru yang aku dapat belajar hari ni. Lepas ni kalau orang mempersendakan aku, aku dah boleh senyum sambil angkat-angkat kening kat orang yang mempersendakan tu. Hahaha.

Teh Tarik Ping! Sumber


{ 9 comments.. read them below or add one }

Budak Nakal Budak Nakal 22 April, 2014
baguslah sedar akan kesilapan sendiri...atok bangga ngan cucu...
Jiarizaira Jiarizaira 22 April, 2014
Ok baru dgr gak....

ayah sy pernah order Mee Tarik...lg la pelik..padahal saja nak mengenakan orang amik order tu je..
SITI SITI 22 April, 2014
First time jugak ni.. -_-
Lepas ni nak order jugak lah
Unknown Unknown 22 April, 2014
sedap woo teh tarik ais ni.... ala2 teh tarik shake gitu.... ekeke....
hazman fadzil hazman fadzil 22 April, 2014
whoaaa... gua pun baru tahu nie...lepas nie boleh la order kat kedai mamak....hahahaha
Suria Amanda Suria Amanda 22 April, 2014
Nasib baik..SA pun baru tau nih....
Unknown Unknown 22 April, 2014
Dulu pernah tolong kawan kat restoran dia..memang ada teh tarik ais..buihnya leleh2 keluar cawan..kalau perempuan memang tak order la..hahhaha
Nadia Johari Nadia Johari 23 April, 2014
hahaha..kan dh kene batang hidung sendiri
Ezad Skytech Ezad Skytech 23 April, 2014
haha...aq pun baru first time tahu pasal ni...ni kalau order kuat2, tapi kalau yang tak tahu...mesti kena gelak kaw2...haha