Aku ingatkan dorang bergurau kasar. Rupanya memang betul tak puas hati. Siap boikot secara berjemaah.
Akibatnya, wakil daripada Telco tu memohon maaf secara terbuka. Aku syak depa dahpun kehilangan ramai pelanggan. Satu je yang aku nak cakap. Padan muka!
Inilah kuasa boikot. Siapa cakap kuasa boikot tak mampu menjejaskan apa-apa perkhidmatan dan perniagaan yang menindas pelanggan? Inilah yang sepatutnya kita buat. Kalau tak, sampai tak sudah tak sedar diri. Tau nak kaut untung je. Yang kaya makin kaya, yang miskin makin papa zola.
sumber |
Aku harap apa yang jadi ni, akan jadi iktibar pada semua perkhidmatan Telco yang lain. Pelanggan sekarang bukan macam dulu yang jenis biar biar dan biar je. Sekarang pelanggan nakkan perkhidmatan yang setimpal dengan apa yang dorang bayar. Ambik contoh senang lah. Cuba korang fikirkan, korang beli karipap makcik sebelah harga RM1 seketul, tapi inti suku je. Kalau Batman yang beli tu, mau ditunggangnya kereta Gaban lepas tu langgar sama itu kedai. Jangan main-main woo.
Last But Not Least.. temukan hotel Ideal dengan harga terbaik di Trivago.
so, boikot lah selalu.