Tak Perlu Reunion Besar-Besaran - PLT

Beberapa hari lepas aku hang out dengan bekas-bekas pelajar PLT. Mungkin ramai yang tak tau apa tu PLT sebab dia tidaklah segah institut-institut pengajian tinggi yang lain. PLT ni adalah shortform kepada Pusat Latihan Trolak yang terletak di Trolak, Perak . PLT ni menyediakan bidang-bidang kemahiran seperti elektrik, automotif, motor, mengetuk dan mengecat, pc, dan jahitan. Jadi, selepas 7 tahun meninggalkan tempat tu yang menyimpan pelbagai kenangan suka dan duka, akhirnya aku dapat berjumpa semula dengan bekas-bekas pelajar yang telah terpisah selama lebih kurang 7 tahun. Lepas jumpa tu, macam-macam cerita yang keluar dari mulut. Al-maklumlah, dah lama  tak jumpa. Masing-masing dah bertambah kacak dah. 

Jadi pada malam tu, kitorang berkumpul di Tasik Titiwangsa. Macam biasa, aku lah orang yang terawal sampai. Excited lebeh katanya. Hahaha. Lepas tu kitorang lepak minum kat kedai Sany Char Kuey Teow bersebelahan dengan Satey Stations. Yang ada masa tu aku , ciput , biawak , tank , kasut biru , mat chubby , ting ting , Pak Long , Rewang , dan beberapa orang lagi. Apa lagi, masing-masing mengeketedarah tak ingat dunia. Lama jugak lah lepak kat situ. Macam-macam cerita nak dikongsikan. Bila buntut masing-masing dah mula terkemut-kemut dan menggeletar, baru kitorang bergerak plak ke I-City.

Dalam perjalanan, boleh pulak si ciput ni muntah. Nasib baiklah bukan dia yang bawa kereta. Kalau tak, aku pun tak tau apalah nasib yang bakal menimpa kitorang. Hahaha. Lepas singgah kat Shell untuk cuci muntah dia, kitorang bergegas terus bergerak ke I-City. Jadi, aku pun malas nak cerita panjang-panjang. Moh je lah kita layan gambar-gambar kitorang tu.

masih lagi di Sany Char Kuey Teow. Dari kiri mat chubby, aku, rewang dan tank.

juga masih di Sany Char Kuey Teow. Dari kiri hujung sekali kasut biru, ciput, biawak dan Pak Long

menunggu ciput cuci muntah di Shell Batu Tiga Shah Alam

masing-masing sempat bergambar lagi sementara menunggu ciput selesai beristinjak

bergambar kenangan di Shell. Terasa macam pelancong asing pulak kitorang ni

dan lagi

sesampainya di I-City aku terus memberi sedikit taklimat kepada mereka semua. Dan aku sempat mengarahkan mereka membuat sedikit tarian supaya penunggu di I-City tidak akan menganggu mereka. Mereka semua kelihatan amat pucat selepas diterangkan mengenai penunggu di situ yang amat pantang jika tidak membuat tarian yang lebih merupakan salam perkenalan bagi tetamu-tetamu di situ.

aku mengajar tarian pada malam itu.

step seterusnya

dan lagi

dan akhirnya

selepas selesai menari, sempat lagi kitorang bergambar kenangan

dan lagi. kelihatan ting ting yang berada di belakang sangat selesa dan ghairah meraba pokok tersebut.

tank mengalami pendarahan jubur sejurus sahaja dicucuk oleh objek pelik di situ

sejurus selepas tank meninggalkan objek pelik itu, ciput bergegas mengambil alih tempat tank. Matlamatnya agak buasirnya akan masuk semula selepas dicucuk oleh objek ini.

bergambar ala-ala cover album bagi sebuah band. tapi berbulu jugak aku sebab tengah-tengah kacak macam ni, tiba-tiba sawan babi aku datang menyerang. Hilang nilai kegempakan gambar ni. 

dan lagi. Lepas je tank membuat statement tu, secara automatik dan menggilanya lobang hidung kitorang semua kembang kempis kembang kempis.

Jadi, tamatlah sesi bergambar kali ni. Mungkin juga akan ada part 2 kalau masih ada lagi gambar-gambar yang baru yang bakal aku perolehi daripada kawan-kawan. Tak perlu reunion besar-besaran, asalkan dapat jumpa.   Special kredit to  Biawak yang planning perjumpaan ini. Daripada JB datang semata-mata nak berjumpa. Thanks bro.

Best? Kalau best tulun-tulun ler share dan sebarkan kan entri ni kat kawan-kawan mahupun sahabat handai dengan menekan button SHARE/LIKE dan TWEET tu yer. Sharing is caring right left up down? 




{ 9 comments.. read them below or add one }

AY AY 28 February, 2012
best la.. dpt jumpa kwan2 lama
Unknown Unknown 28 February, 2012
@Afiq Yassin

hehehe..tu lah..lama gila tak jumpa dorang..bila jumpa tu, kejap ke rasa masa tu berlalu
lil'su lil'su 28 February, 2012
bestnya...rindu jg sama kwn2 PLT dlu...batch 11&12
bila agknya nk jumpe lg????
Unknown Unknown 28 February, 2012
@lil'su

hahahaha..tak pasti lagi lah..tapi kalau ada apa2 perancangan, akan di update dalam blog ni k
Afasz Afasz 28 February, 2012
wah reunion la.....sy pon wat entry reunion..:D
Unknown Unknown 28 February, 2012
@Cik FaRiZaM

hahaha..yeke? jap..saya terjah
Cik Nurul Cik Nurul 28 February, 2012
Wah bestnye ade member dapat hang out together2.. jeles.. :(
Unknown Unknown 28 February, 2012
@Cik Nurul

hahahaha..dia pun ada member gak kan??hehehe.. no member2 yang 7 tahun tak jumpa tuh..hehehe
NAL NAL 17 May, 2012
gileerr kentang! meriah kowt