Cerita Lawak : Tergamak Seorang Abang 'Mengganggu' Adiknya Sendiri

Perrghh..Selama beberapa hari aku terpaksa mendiamkan diri daripada dunia kak maya ni. Ataupun dunia abang cyber. Lebih tepat lagi blog dan facebook. Ni semua gara-gara aku tidak dibenarkan online oleh adik aku disebabkan beliau mempunyai assignment yang gila banyaknya. Disebabkan aku ni adalah seorang abang yang baik, penyayang, memahami, berbudi bahasa, sopan santun, segan silu, pandai menyanyi, ditambah lagi dengan wajah yang kacak ni... jadi aku dengan tabah hati meredhai keputusan beliau tu.

aku , adik-adik dan sepupu-sepupu tersayang

Namun, aku terpaksa melalui beberapa insiden yang sangat-sangat menakutkan. Daripada hari Jumaat tu, jantung aku berdebar-debar kencang. Bulu roma aku terpacak dan terkibar-kibar dengan begitu gah nya. Peluh jantan membasahi seluruh bontot aku. Taik hidung aku terpelanting-pelanting secara tiba-tiba. Air liur aku ni meleleh-leleh sehinggakan termasuk dalam makanan-makanan yang dimasak oleh mak aku,lantas menyebabkan aku dibedil menggunakan lesung batu di bahagian kepala lutut. Jari-jemari dipenuhi taik hidung ni bergerak-gerak dengan sendirinya tanpa dapat aku kawal. Baru aku tau sebenarnya aku ini adalah seorang penagih. Aku adalah seorang penagih blog dan facebook yang sangat tegar. Sehinggakan aku lebih sangap dengan dua perkara ni berbanding perkara-perkara yang lain. It's so critikal it is not yet you right?

Jadi, baru sebentar tadi aku telah mengambil satu keputusan yang sangat-sangat dramatik. Disebabkan tidak dapat mengawal ketagihan untuk online, aku telah melakukan satu jenayah terancang. Korang tau apa jenayah yang aku dah buat tadi? Nak tau kena lah baca sampai habis. Hahahaha.

Bila aku tengok je adik aku buat kerja, secara tiba-tiba aku mendapat satu ilham. Aku pun rancang strategi tu dengan teliti supaya tak kantoi di kemudian hari. Bila strategi tu dah sebati dalam kepala otak, aku memulakan operasi. Modus operandi aku mudah je. Touch N Take.

Jadi, aku pun menghampiri adik aku daripada belakang. Secara perlahan-lahan dan senyap seperti seorang askar yang sedang berada di medan peperangan. Bila aku dah betul-betul ada kat belakang dia je, aku tepuk belakang dia perlahan-lahan. Lepas tu aku pun menyorok belakang kipas berdiri. Aku tengok dia jeling-jeling ke belakang. Muka agak pucat. Aku tahan diri aku daripada nak ketawa berdekah-dekah. Aku pun hampiri dia lagi untuk kali ke dua. Kali ni aku nak terperanjatkan dia terus. Aku pun tepuk lagi belakang dia perlahan-lahan. Tapi secara tiba-tiba aku pulak yang terkejut. Belum sempat aku nak sergah, dia dah pengsan. Wah, tragis betul cara adik aku pengsan. Tapi, itu tak penting bagi aku. Yang penting, operasi aku berjalan lancar. Lepas je dia pengsan, aku terus online. Hahaha. Sehinggakan siap satu entri untuk hari ni. Hahahaha. Bila dah online dan update entri, baru lah aku terasa lega yang teramat. Teruk masalah ketagihan aku ni. Jadi, kepada korang semua..kawal lah nafsu korang ataupun ketagihan untuk berinternet. Kalau tidak, buruk padahnya. 

P/S : Selamat Menyambut Maulidur Rasul kepada semua ahli keluarga tercinta, sahabat-sahabat handai pandai, rakan-rakan blogger, follower-follower tersayang, dan semua readers setia. Semoga hidup kita semua akan saling diberkati Yang Maha Esa. Amin.

*Macam biasa.Kalau korang suka dengan entri aku ni,tekanlah button SHARE/LIKE dan twitter tu ye.SHARING IS CARING.I love U too.Janganlah malu-malu hamster.Heh heh.

{ 17 comments.. read them below or add one }

laskar pelangi laskar pelangi 05 February, 2012
sampai macam tu sekali ketagihan pada internet yew..hihi ;D
mmg la,kalau dah selalu online.mmg xleh lepas pada blog ngan fb.ape punyeee hantu rasuk tak tau..ngeee..


salam maulidur rasul:)
Unknown Unknown 05 February, 2012
@laskar pelangi

hahahaha..itulah pasalnye..hehehehe..rasa macam nak panggil ustaz mane2 je tolong buangkan hantu internet nih..ehehe

salam maulidur rasul :)
AnonymousAnonymous 05 February, 2012
haaaa... baru era tau .. era pon dulu same gak ngan Bonjil .. ketagihhh!! mula-mula tur ketagih ngan fb jek, pastu, bila dah start buat blog, ketagih ngan blog lak.. kalau tak bukak sehari memang tak sah! tapi, skang ni kurang ler siket.. tak ketagih macam dolu-dolu.. kikiki ..

:: salam maulidur rasul ~ =)
Unknown Unknown 05 February, 2012
@era kecik

hahahaha..itulah pasalnye..harap2 tak lah kategori kritikal lagi..hehehe
Unknown Unknown 05 February, 2012
First of all, selamat menyambut maulidur rasul awak..

Tak menahan baca citer ketagihan awak ni. Biasa la tu, ramai rasanya yang macam ni..tapi tak leh blah kan cara awak tu..ye ye je awak buat camtu kan..ehehe :)
Unknown Unknown 05 February, 2012
@DianaAzis

hahahaha..awak ni la..takkan lah saya nak buat macam tu..kejam betul.hahahaha
Mira Maisara Mira Maisara 05 February, 2012
wahaha..sehari tak on9 memang tak sah ;)
Unknown Unknown 05 February, 2012
@mira maisara

itulah..dah macam apa dah nih...tak kuar rumah utk berminggu2 takpe lagi..tapi kalau tak online rasa semacam plak..
~Sal Ismail~ ~Sal Ismail~ 05 February, 2012
salam maulidur rasul~ ^^

*agak ketagih la ngn tenet..kalo x on9 sehari tu rasa smcm je..hehe~
Unknown Unknown 05 February, 2012
@~SaL IjOu~

tenet?maksudnya dating ke?hahaha :P
•♥ Myra ♥• •♥ Myra ♥• 06 February, 2012
sembunyi belakang kipas? hahahaha :p
ni kranya menyamar jadik antu la ye. laahaiii..sian kat adik tu
Unknown Unknown 06 February, 2012
@•♥ Myra ♥•

hahahaha..takpe..dia memang sentiasa dianiaya..hehehehe..
Unknown Unknown 06 February, 2012
ni tahap kronik ni... adik sendiri pun sanggup dipengsankan... ko kene jumpe kaunselor...

dari pengamatan aku.. ko ni seorang yang lawak... hahahah

nice entry... menghiburkan...

salam maulidurasul juga...
Unknown Unknown 06 February, 2012
@Sam Banjamin

hahahaha..sampai tahap kena jumpa kaunselor tuh..hehehe..thanks bro..hehe..memang itulah harapan aku.agar orang terhibur..hehehe..
miss ma_sya miss ma_sya 06 February, 2012
errmmm.. betoi2.. xon9 sehari mmg xsah.... rase gatai je tngan nieyh....


selamat menyambut Maulidur Rasul jgk :)
Unknown Unknown 25 February, 2012
@miss ma_sya

hahahahaha..tau takper..hehehe :)
ch000tz ch000tz 29 March, 2012
baju biru ni ppuan ke laki eyh..?