Cara Membuat Stand Untuk Ipad Mini Dan Smartphone D.I.Y

Stand kamera merupakan satu alatan yang bagi aku amat penting bukan hanya untuk Photographer, tapi jugak boleh dikatakan majoriti manusia. Ianya lebih terasa penting bila tibanya saat-saat penting macam Hari Raya, Tahun Baru Cina, Deepavali, hari keluarga, konvokesyen mahupun lepas sunat.

Dua tahun lepas, aku ada buat satu artikel untuk buat Stand D.I.Y untuk Ipad Mini. Boleh baca kat sini. --> DIY Stand Untuk Ipad Mini

cara untuk membuat DIY stand untuk ipad mini dan semua jenis smartphone, stand dslr,

Ini rupa bentuk Stand DIY Ipad Mini yang aku pernah buat suatu ketika dulu. Banyak jasa dia kat aku. Macam-macam jenis video aku dah buat guna Stand ni. Walaupun luaran dia buruk, tapi ia sangat bermanfaat kat aku. Seperti mana wajah aku yang amat digilai gadis-gadis metropolitan dan jugak awek-awek keje gomen, begitulah juga Stand DIY ni.

Sesudah dua tahun, baru aku jumpa satu lagi cara untuk membuat sejenis lagi Stand yang agak menarik dan lebih relevan untuk di bawak ke mana-mana. Paling menampakkan aku ni sangat genius, Stand ni jugak boleh digunakan untuk apa-apa jenis Smartphone pun. Terel kan aku.

Jom tengok evolusi Stand yang aku buat ni.

cara untuk membuat DIY stand untuk ipad mini dan semua jenis smartphone, stand dslr,

Aku gabungkan Stand DSLR dengan pengepit telepon yang biasa orang letak kat Handle basikal. Pengepit Handphone ni korang boleh cari kat kedai DIY. Sebab aku tak pasti kat tempat lain ada jual ke tak.

Pastikan korang lilit dawai tu kuat tau supaya cantuman dan gabungan ia kuat dan meletup. Kena ikat dengan kuat sampaikan ia tetap utuh dan tak tertanggal walau ditampar oleh seorang makcik yang meroyan.

Buruk? Jap. Belum siap sepenuhnya lagi ni. Kalau macam ni, aku pun segan nak bawak keluar. Lagi-lagi bila awek-awek U tengok. Boleh jatuh maruah aku.

cara untuk membuat DIY stand untuk ipad mini dan semua jenis smartphone, stand dslr,

Ha! Setelah ditacapkan dengan Spray hitam, memang kelihatan sangat-sangat bergaya, menawan, bermutu, keunggulan, Hot dan seksi. Macam mana seksinya dada aku, macam tu lah seksinya Stand ni. Aku sendiri pun rasa nak menangis bila dapat hasilkan Stand yang amat menawan ni. 

cara untuk membuat DIY stand untuk ipad mini dan semua jenis smartphone, stand dslr,

Nampak! Bukan je Ipad Mini boleh guna, macam-macam jenis Smartphone pun boleh masuk. Lepas ni, dah boleh jadikan Smartphone korang je untuk dijadikan kamera utama kalau dah malas nak bawak DSLR. Stand ni jugak senang nak bawak ke mana-mana. 

Boleh jugak dijadikan senjata kalau secara tiba-tiba korang dikejar oleh lelaki separa gila seks. Ketuk kepala dia dengan Stand ni, dan kepit telo dia dengan pengepit ni. Biar dia tau azabnya.

Jadi, kalau korang nak cari Stand untuk Ipad Mini dan jugak Smartphone, tapi tak jumpa, korang boleh Try Modified dua benda ni untuk dijadikan Stand. Sebab susah nak jumpa Stand untuk Smartphone dan jugak Ipad Mini. 






cara untuk membuat DIY stand untuk ipad mini dan semua jenis smartphone, stand dslr, Lain rasa rindu kat arwah Pak Yus ni. Rasa benar kehilangan dia. Walau tengok dia kat tv je, tapi rasa kehilangan dia sangat-sangat besar. Terkesan betul. Rindu aku kat dia. Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah pada beliau. Kini, tak ada lagi kelibat dia. Tak ada lagi lawak-lawak selamber dia. 

2 comments.. read them below or add one

aman trekker aman trekker 23 January, 2016
rinjani trek
Sandgate berguna ide yang sangat cemerlang