Dragon Ball Super 119 - Piccolo Tewas Dengan Cara Yang Tak Patut

Dragon Ball Super 119 - Piccolo Tewas Dengan Cara Yang Tak Patut!


AKU TAK PUAS HATI!

Tak pasal-pasal aku Up entri pasal Dragon Ball Super. Selama ni aku Follow Dragon Ball Super  tanpa pengetahuan semua.  Tak pasal-pasal umum dah tau betapa tak matangnya aku lagi.

Tak peduli lah! Yang penting aku tak puas hati. 

Apsal watak feveret aku dalam Dragon Ball ni kalah dan tewas dengan cara yang tak patut? Cara yang mudah! Piccolo antara watak yang Badass kot dalam Dragon Ball. Peminat-peminat Dragon Ball mesti tau yang Piccolo ni antara watak yang penting dan kuat dalam Dragon Ball, jadi bagi aku cara dia kalah dalam pertarungan antara Universe agak tak patut!


Dia kalah dan tewas dengan mudah di tangan seorang serangga kecil tak berjari! 

Aku tak pahamlah dengan Toriyama ni. Kenapa Piccolo watak yang penting dari awal Dragon Ball Z wujud dibuat macam sampah je?  Sedangkan watak Piccolo ni boleh dikembangkan lagi dalam Dragon Ball Super memandangkan dia ni bukan calang-calang. Piccolo ni Super Namek, kenapa dalam Dragon Ball Super dihadkan kekuatan dia tanpa dia memperolehi kuasa atau kekuatan baru.

Takde kekuatan baru pun takpe lah, tapi yang aku tak puas hati ni, kenapa cara dia kalah tu tak menakjubkan langsung. Aku Expect Piccolo ni kalah dengan gempak macam mana Master Roshi tersingkir. Itu pun Master Roshi bukan ditewaskan tapi sebab dah habis segala tenaga dia dan terpaksa tarik diri. 


Aku tetap rasa tak adil pada Super Namek yang sorang ni. Watak dia betul-betul macam sampah. Tak bertembung langsung dengan geng-geng Jiren. Aku betul-betul mengharapkan Piccolo ni akan bertahan sampai ke hujung-hujung. Tapi ternyata andaian aku salah sama sekali. 

Aih! Aku betul-betul tak puas hati dengan cara dia tersingkir. Mudah sangat. Tak epik langsung! Aku harap Dragon Ball Super ni akan ada Twist lagi. Aku harap betul lah andaian-andaian peminat Dragon Ball yang akan berlaku pengkhianatan daripada Malaikat-Malaikat yang jahat. Maka, mungkin masa tu nanti aku akan dapat lagi tengok Piccolo beraksi dan dapat Unlock satu lagi tahap kekuatan yang dapat menjejaki kekuatan Golden Freeza sekurang-kurangnya. Dia Super Namekian kot. Toriyama ni aku rasa nak sekeh je kepala dia. Agungkan sangat watak Super Saiyan dia tu. 

Sabarlah makhluk hijau. Kau akan bersinar jua nanti. Mungkin kau terlupa tangan kau boleh memanjang dan elastik. Mungkin kau terlupa kau boleh keluarkan kuasa dari mulut. Kau dah selamatkan kawan-kawan yang lain dari jatuh ke bawah, tapi mungkin kawan-kawan kau terlupa nak selamatkan kau dari terjatuh. Tak guna punya Toriyama.  





0 comment... add one now