Komuniti Internet Membantah Akta 114A

     Ramai sedia maklum tentang akta 114A. Kepada yang tidak tau tentang akta ini, boleh lah google. Sebab aku tak berapa tahu cara untuk menerangkannya. Tapi yang pasti, dengan adanya akta ini, pasti ramai pengguna internet akan menghadapi masalah. Nak tahu lebih lanjut tentang akta ini boleh lah klik --> amanz.my

     Jadi untuk memberi sokongan terhadap komuniti yang membantah Akta 114A ini, aku dengan ini membuat satu entri khas untuk membantah akta 114A ini dan akan meletakkan logo di bawah di dalam blog aku. Sekian. 



p/s : Korang jangan tinggalkan komen yang bukan-bukan di ruangan komen ni ok. Nanti tak pasal-pasal aku akan didakwa. Hahaha.

{ 42 comments.. read them below or add one }

Korn Ahmad Korn Ahmad 15 August, 2012
ape yang cik adek merepek ni? dah dah daha jgn cakap banyak.. jom ikut saya ke balai sekarang.....
Korn Ahmad Korn Ahmad 15 August, 2012
<--yess.. untuk pertaama kali aku berjaya jadi org pertama yang komen entry ko....
Korn Ahmad Korn Ahmad 15 August, 2012
rase teruja plak... aku rase nak komen lagik.. muehehehe... jgn maraa ea....
are_lin@yu are_lin@yu 15 August, 2012
kalau nak komen bukan2 jugak camna..haha
Unknown Unknown 15 August, 2012
KOMEN aku neutral

aku xbape paham sal akta ni

kne kaji balik
Unknown Unknown 15 August, 2012
Assalam, aku memang tak puas hati dengan akta nie... kan silap2 kita yg kena penjara walaupun pada hakikatnya bukan kita yg menjadi penyebab... mana kebebasan berinternet ... susah2... hehehe...
LidiaSuraya LidiaSuraya 15 August, 2012
ok nak komen entry nie pun i takutttt huhuhuhuhu
onlajer onlajer 15 August, 2012
lagi undi dari aku heh
maszull maszull 15 August, 2012
assalamualaikum Boni....ada ke yg komen bukan2 kat sini Boni...semua kekawan Boni kat sini baik je la x akan menyusahkn nyer....:)
ceklala ceklala 15 August, 2012
sampai skang still xpaham ngan akta ni
Admin Admin 15 August, 2012
tuan blog kene brtanggungjwab
klw ade org komen sesuatu yg kerajaan tk suke. heheheh ~
putryteya putryteya 15 August, 2012
akta ape tu ? malas nak baca . hahahah . boleh tahan lawa logo . XD
afzalsukasuki afzalsukasuki 15 August, 2012
aku bantah kalau harga gula2 kapas naik!!
fairus fairus 15 August, 2012
MASING2 KENA BERTANGGUNGJAWAB DENGAN CONTENT MASING2 WAJIBLAH, TETAPI KENA BEBERAPA PERKARA YANG PERLU DIAMBIL KIRA SUPAYA IANYA TIDAK TERLALU SEMPIT..
CikTeddyCorner CikTeddyCorner 15 August, 2012
kite sokong abang boni! eh!hehe
Errah Najwa Errah Najwa 15 August, 2012
apa ni? apa ni..xtahu..malas nak google..cerita la.hehe
Hidayah Hidayah 15 August, 2012
kak dayah tak berapa paham la...
yang kak dayah tau pengguna internet tegar membantah...

itu aje..
Ayu Ayu 15 August, 2012
Okey2, ym tknk boni merengkok di penjara, so no komen, haha!
Momo Momo 15 August, 2012
dah dilulus ke undang2 baru ni? ala susahla macam ni.. asal kita bercakap ada limit..i think it ok.. as long tak ada org buat dajal dgn kita..haha
RIZZNA RIZZNA 15 August, 2012
Malas nk komen. Komen kita d gunapakai ke?

Boni!!!!! Kad raya CiM dh smpai?

Slamat hari raya. Raya ni jgn blackout sudaaaa
Unknown Unknown 15 August, 2012
saya komen bukan2 dalam hati je la kalu camtu...nk cakap lebih2 kang kene tangkap plak..huuu
Admin Admin 15 August, 2012
aku x paham sepatah habuk bila aku baca act tu maklum la BI pun cukup2 makan je
Myra Jay Myra Jay 15 August, 2012
Boni kacak: " Presiden uganda muka macam burung undan"

Mr jay: ha ha. saya telah berjaya membuat Boni jadi pesalah dibawah akta baru ni. bersiap sedia lah didakwa oleh Biro persekutuan Uganda. he he
Miss N™ Miss N™ 15 August, 2012
nur xberapa pasti sngat tentang ni, jadi nur xdapat lah nak komen bukan2..hihi.. jadi nur nak terjah untuk berita selanjutnya sebelum nur komen bukan2 di sini..heheheh
Unknown Unknown 15 August, 2012
Selama Nurul blogwalking x pernah lagi Nurul komen bukan bukan..
Mia Meymi Mia Meymi 15 August, 2012
errr..nk komen ape ek..ehehe..:p
Lelaki Lelaki 15 August, 2012
rasa macam faham...
Cikrosecute Cikrosecute 15 August, 2012
takut pulak nak komen..
Mat Som Sadona Mat Som Sadona 15 August, 2012
Nak ikut Rafizi silakan

Entahlah saya pun tak faham benda ni
Mat Som Sadona Mat Som Sadona 15 August, 2012
Baru baca Link tu...dah faham dah...ginilah kalau nak selamat
daripada didakwa

Kita cerita tentang pokok bunga, resepi, (tapi jangan curi resepi org lain), cerita kita buat apa,...bla...bla....bla...

Setakat ni blog Boni tak ada unsur2 yg boleh memudaraatkan keselamatan negara
Nurrul Hazieqah Nurrul Hazieqah 15 August, 2012
APAKAH AKTA INI ? mengapa saya tidak mengetahuinya ?
jika benar , saya jugak mahu ikut serta ! ! Serbu.... Cik Kacak , kamu ditahan atas atap :P
::...Cik Puan Muda Iqa...:: ::...Cik Puan Muda Iqa...:: 15 August, 2012
Akta Stop 114A??x faham sngt lah
:3
deq noor deq noor 15 August, 2012
apakah yg akan terjadi selepas ini. hmmm....
munir ardi munir ardi 15 August, 2012
Rasanya hal ini sangat mengekang kebebasan kita berekspressi sebagai seorang blogger semoga tidak berlaku
Lady ★ Hanna Lady ★ Hanna 16 August, 2012
haha ;) serius ke benor entry nie ;) seram sejuk nak baca ;)