RUMAH TERBUKA MASJID WILAYAH MERIAH

RUMAH TERBUKA DI MASJID WILAYAH

Siang tadi kecoh orang-orang kat pejabat aku pasal rumah terbuka kat Masjid Wilayah. Aku yang dengar sipi-sipi buat-buat tak dengar dan buat-buat tak tertarik sambil padang tempat lain dan buat-buat panggil burung. Tiba-tiba aku terdengar kambing bakar! Dem. Itu yang buat aku terus tertarik. 

Tibanya waktu makan tengah hari, dorang semua dah bergegas pergi ke Masjid Wilayah. Tinggallah aku dan beberapa kelibat manusia kat pejabat tu yang tak tau samada dapat pergi ke tak sebab tak ada Transport. Secara tiba-tiba bos aku muncul dengan gaya yang sangat macho sekali dan mengajak kitorang pergi sekali. Itu memang satu berita baik turun temurun. 


Sebelum tu meh aku belanja gambar sekitar kawasan Masjid Wilayah dulu.

RUMAH TERBUKA HARI RAYA, RUMAH TERBUKA HARI RAYA 2014, RUMAH TERBUKA MASJID WILAYAH 2014, GAMBAR-GAMBAR SEKITAR RUMAH TERBUKA AIDILFITRI MASJID WILAYAH 2014,

RUMAH TERBUKA HARI RAYA, RUMAH TERBUKA HARI RAYA 2014, RUMAH TERBUKA MASJID WILAYAH 2014, GAMBAR-GAMBAR SEKITAR RUMAH TERBUKA AIDILFITRI MASJID WILAYAH 2014,

RUMAH TERBUKA HARI RAYA, RUMAH TERBUKA HARI RAYA 2014, RUMAH TERBUKA MASJID WILAYAH 2014, GAMBAR-GAMBAR SEKITAR RUMAH TERBUKA AIDILFITRI MASJID WILAYAH 2014,

RUMAH TERBUKA HARI RAYA, RUMAH TERBUKA HARI RAYA 2014, RUMAH TERBUKA MASJID WILAYAH 2014, GAMBAR-GAMBAR SEKITAR RUMAH TERBUKA AIDILFITRI MASJID WILAYAH 2014,

Sesampainya kat sana, aku terus menggelupur cari kambing bakar. Kaki aku pacakkan sekental-kentalnya depan kambing bakar yang sedang dipanggang indah penuh menyelerakan. 

Aku kira ada 6 orang kat depan aku. Bangganya aku. Rasa bangga dan puas bila dapat beratur depan-depan. Apa lagi berada di kedudukan Top 10 orang yang beratur menunggu kambing bakar siap dipanggang. Rasa bangga dan puas tu sama macam rasa bangga dan puas dapat Top 10 dalam acara merentas desa kat sekolah dulu. Hnns hnns hnns (kembang kempis hidung).

RUMAH TERBUKA HARI RAYA, RUMAH TERBUKA HARI RAYA 2014, RUMAH TERBUKA MASJID WILAYAH 2014, GAMBAR-GAMBAR SEKITAR RUMAH TERBUKA AIDILFITRI MASJID WILAYAH 2014,

RUMAH TERBUKA HARI RAYA, RUMAH TERBUKA HARI RAYA 2014, RUMAH TERBUKA MASJID WILAYAH 2014, GAMBAR-GAMBAR SEKITAR RUMAH TERBUKA AIDILFITRI MASJID WILAYAH 2014,

Maunya tak bangga dan puas? Tengok betapa ramai yang beratur untuk kambing bakar tu. Lepas je dapat kambing bakar tu, aku terus Snap gambar mereka-mereka yang tengah beratur lagi untuk dapatkan daging kambing tu. 

Lepas habis makan, aku beratur lagi sekali untuk dapatkan lagi stok daging kambing tu. Hahaha. 


RUMAH TERBUKA HARI RAYA, RUMAH TERBUKA HARI RAYA 2014, RUMAH TERBUKA MASJID WILAYAH 2014, GAMBAR-GAMBAR SEKITAR RUMAH TERBUKA AIDILFITRI MASJID WILAYAH 2014,

RUMAH TERBUKA HARI RAYA, RUMAH TERBUKA HARI RAYA 2014, RUMAH TERBUKA MASJID WILAYAH 2014, GAMBAR-GAMBAR SEKITAR RUMAH TERBUKA AIDILFITRI MASJID WILAYAH 2014,

Meriah betul kan rumah terbuka kat Masjid Wilayah ni. Rupanya aku baru tau yang Masjid Wilayah ni memang buat rumah terbuka setiap tahun. Tahun depan boleh aku serbu lagi. Hehehe. Terima kasih kepada penganjur. Selamat hari raya Aidilfitri.


RUMAH TERBUKA HARI RAYA, RUMAH TERBUKA HARI RAYA 2014, RUMAH TERBUKA MASJID WILAYAH 2014, GAMBAR-GAMBAR SEKITAR RUMAH TERBUKA AIDILFITRI MASJID WILAYAH 2014, Walau sesedap mana kita makan, walau seseksi mana bentuk badan kambing yang tengah dipanggang tu, walau ramai mana awek yang pandang kekacakan korang masa korang makan, jangan sesekali kita berhenti berdoa buat Palestin, Gaza dan Al-Qassam kerana mereka masih lagi diserang bertubi-tubi oleh pengganas Zionis. Mereka amat memerlukan doa kita semua setiap hari. Jangan lokek berdoa buat mereka. Begitu juga buat umat Islam di seluruh dunia yang sedang ditindas dan dibunuh. Doakan mereka setiap hari.

{ 9 comments.. read them below or add one }

✿INA AINAA✿ ✿INA AINAA✿ 22 August, 2014
Arrrghhh terliur kambing golek!! Huaaaaaaaa
Hero Borneo Hero Borneo 22 August, 2014
saya suka kepada doa dan nasihat yang last sekali..jangan lupa kepada saudara kita yang susah!
edisi edisi 22 August, 2014
memang meriahkan.....dlm kemeriahan jgn lupa pada saudara kita yg lain...
Yanty Lee Yanty Lee 22 August, 2014
Pas bulan Syawal , kena diet.. asyik makan beropen house je... meriah dgn makanan...
Cik Itah Cik Itah 22 August, 2014
salam. ramai yg datang eh..nampak meriah..
Unknown Unknown 22 August, 2014
Salam kenal, saya blogwalking kat sini, jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer :)
Yun Sing Yun Sing 24 August, 2014
Amboi Top 10 merentas desa ni.. patutlah pecut semacam beratur tuh xD
Kekzamanis Kekzamanis 24 August, 2014
Untungla dapat jadi top 10 org yg beratur utk dpt daging kambing bakar.. Hehe.. Kalau tau ada open house sebegitu meriah, lama dah terjah.. Kohkohkoh!😜
Rosmiza Ali Official Blog™
Ezad Skytech Ezad Skytech 27 August, 2014
sekarang ni mana majlis ada je kambing bakar kan...favourite tu...hee

P.S - aku pun tak tahu Masjid Wilayah ni buat tiap2 tahu Rumah Terbuka...tahun depan la terjah...hee