Cerita Lawak : AMARAN KERAS!!Jangan baca jika anda mempunyai sakit jantung!

Selamat hari Khamis semua.Alahai.Terasa kejap sangat masa berlalu.Rasanya macam baru semalam hari Isnin.Tau-tau dah hari Khamis.Esok dah Jumaat.Tau-tau dah tahun 2012.Hahahaha.Semakin tua aku rupanya.Walaupun paras rupa aku menunjukkan umur 'sweet 17',tapi hakikatnya aku dah 26 tahun.Hakhakhakhakhak.

Sementara ada masa yang agak terluang ni lebih baik aku meng'update'kan blog aku daripada aku membuang masa dengan mengacau-ngacau 'officemate' yang lain.

Hari ni aku nak berkongsi cerita tentang pengalaman aku berhadapan dengan satu situasi yang sangat-sangat penuh debaran dan sangat mengerikan.Amaran keras untuk sesiapa yang mempunyai penyakit jantung,darah tinggi,strok,sawan babi melampau-lampau,dan juga sistem peranakan jatuh.Anda yang mempunyai penyakit-penyakit ini dilarang keras untuk meneruskan pembacaan anda.

Kisah bermula pada satu petang yang damai di satu restoran.Menjadi kebiasaan aku akan melepak bersama 'member2' Selayang jika ada masa terluang.Macam-macam cerita yang akan kitorang cerita dan bergelak bersama-sama.Tapi entah bagaimana hari itu menjadi hari yang cukup mengerikan.Sedang rancak berbual,tiba-tiba aku terbersin dengan cukup kuat.Kelantangan bunyi bersin aku sangat cukup kuat sehingga dapat didengari oleh penduduk taman yang bersebelah taman kami.Lantaran daripada bersin itu,aku menyedari ia disusuli sekali bersama cecair likat menganyal berwarna putih kekuningan yang terpancut keluar daripada lobang hidung aku yang segak ini.Dan yang mengerikan ialah objek tersebut tepat masuk ke dalam gelas Gjal,salah seorang 'member' aku.Belum sempat aku membuat apa-apa tindakan susulan aku melihat Gjal dengan rakusnya menghabiskan air beliau.Dan secara tiba-tiba aku melihat wajahnya berubah secara mendadak.



"Pergh!!!Sedap betul air hari ni.Tak pernah aku rasa air sesedap ni!!",teriak Gjal menggelupur kesedapan sambil memesan segelas lagi air,

Aku hanya mampu tercengang.Tidak tau apa yang perlu aku lakukan.Jadi aku membuat keputusan untuk terus mendiamkan diri sahaja sambil terus menanggung rasa bersalah sehingga sekarang.Hakhakhak.

moral of the story : awasi lah air anda ketika anda lepak bersama kawan-kawan.Kita kadang kala alpa akan kehadiran objek-objek dasyat yang akan menghuni gelas air kita.Hehehe.

{ 17 comments.. read them below or add one }

MrPingu Gonzalesz MrPingu Gonzalesz 06 October, 2011
benarkah ko baru berusia 26 tahun?? ingatkan ko lbh tua dr aku.. rupanya aku lg tua.. tp aku rasa aku sweeeeet 17 =p
Unknown Unknown 06 October, 2011
@Mr.PinGu ko cakap macam tu seolah2 aku ni da tua sangat.hakhakhakhak
nick dot anis nick dot anis 06 October, 2011
eeee yeekkk..

umo u 26??tapi kalah dak umo 6 taun kotttt..haha..

kejam amat..cakap jela kat dia...n then u ganti la air baru..ishk
Unknown Unknown 06 October, 2011
@nick dot anis heh heh...lagi kejam statement awak ni..daripada kekejaman saya..hehehehe
Unknown Unknown 06 October, 2011
@Wanie Anina kat saya yang hilang tenaga sebab bersin tu awak tak cian ke??hehehe
AnonymousAnonymous 06 October, 2011
noba..ini rupenya keje kau yea..mendajalkan kawan...huhuhu...sian member kau,jd darah daging dlm badan dia...hahaha
AimiiiLove AimiiiLove 07 October, 2011
eeew,geli gileee kottt!hahahahahah
Unknown Unknown 07 October, 2011
@Anonymous hahahaha..rezki terpijak namanya tu..
Unknown Unknown 07 October, 2011
@Miss A hahahaha..pergi sediakan plastik utk muntah..hehehe
Unknown Unknown 01 February, 2012
HAHAH pengotoqq !! hehe normal lahh
Unknown Unknown 02 February, 2012
@MAiSAraH

hahahahaha..itulah..pengotoq kan??hakhakhak..sy pun tak sangka saya pengotor macam tu..hehehehe
Shah Danial Shah Danial 04 March, 2016
skang dah 3 series. Testing thread
Jam Herry Jam Herry 15 April, 2016
hank you for sharing your thoughts.I truly appreciate your post thank you once again. kayla itsines bbg free pdf
Unknown Unknown 02 December, 2017
There are things I can not understand but I will learn it. I think nothing is too late. Then I realized that I had improved a lot. http://fivenightsatfreddysplay.com
AnonymousAnonymous 17 February, 2020



the tutuapp download is the one of the best ios,android App tutuapp store to get the tons of free app and game. youtube++ apk Here the latest version of TutuApp of free.Many time game and update spotify++ so they are not running tutuapp is also update a app in new feature so downloaad a many app so and check on tutuapp