Negeri Sembilan Juara Piala Malaysia 2011

Halu semua pembaca dan blogger.Selamat berSabtu aku ucapkan.Macam biasa lah.Hari Sabtu ni hari aku cuti. Merangkap hari aku memalaskan diri kat rumah sebab nak keluar pun aku masih tak berteman.Jadi,lepak je lah kat rumah untuk memantapkan lagi punggung aku yang bergetah ni.Hahahaha.

Kalau tak silap,malam ni separuh akhir ke dua Piala Malaysia kan?Aku tertarik nak mengupas tentang separuh akhir ni sebab aku ni peminat bola sepak.Tak kisah lah bola sepak tempatan ataupun antarabangsa.Kalau korang nak tau,minggu lepas pun aku jadi captain dan player harapan untuk team Sekolah Rendah Batang Buruk bawah 7 tahun.Hebat tak?Kehebatan aku sampaikan budak-budak tu menyanjungi aku dan menganggap aku Messi Malaysia.Hahahahahaha.

Oklah.Sambung balik tentang separuh akhir Piala Malaysia ni.Daripada pemerhatian dan kajian aku bersama Professor Buang bin Jelmaan,aku dapat rasakan yang akan masuk ke final nanti adalah antara pasukan Negeri Sembilan dan juga Terengganu.Selangor pula perlukan keajaiban andai ingin ke final.Manakala T-Team bagi aku takkan mampu menyaingi permainan Negeri Sembilan.

Mungkin terlalu awal untuk meramalkan siapa juara Piala Malaysia 2011,tapi disebabkan kedegilan dan keegoaan aku yang tinggi ni,aku tetap nak meramalkan juga.Lantak lah korang nak kata aku ni syok sendiri ataupun genius tak kena tempat.Ada aku kisah?Hahaha.Jangan marah.Tak salah aku bergurau manja dengan korang kan?Hehehe.Sambung balik.Mungkin untuk Piala Malaysia edisi 2011 yang bakal menjadi juara adalah Negeri Sembilan.Aku berani mencakapkan sedemikian rupa berdasarkan persembahan mereka sejak kebelakangan ini.Jika rentak persembahan sebegitu yang mereka terus gunakan,aku berani katakan yang Terengganu atau Selangor bukanlah lawan mereka(walaupun aku adalah fanclub Selangor sampai bila-bila).Negeri Sembilan mantap daripada segala segi.Dan jika Negeri Sembilan memantapkan lagi bahagian pertahanan,aku dapat katakan mereka adalah pasukan yang paling sempurna untuk 2011 ini.Ini pandangan daripada pemerhatian aku dan mungkin juga pandangan korang berbeza daripada aku.Walau apa pun keputusannya nanti,aku cuma berharap satu je.Harap agar bola sepak tempatan kita ini akan terus gemilang sehinggalah berjaya di peringkat antarabangsa.



*Entah berapa lama lagi harus aku tunggu untuk melihat taraf bola sepak kita setanding Jepun dan juga Korea.

0 comment... add one now