Pemandu Pembunuh. Masa Untuk Mat Motor Bertindak

Pemandu Pembunuh! Masa Untuk Mat Motor Bertindak pulak!

Sepanjang aku menunggang motor setiap hari, memang aku akan jumpa dengan pemandu-pemandu yang memandu kat lorong kecemasan ni lagi-lagi bilamana jalan jem.

Aku pun tak faham, dah banyak kali kena tegur dan banyak kali kena nasihat, masih ada ramai lagi yang tak faham bahasa guna lorong kecemasan ni. Pelik aku. Kalau tak, korang bukan main punya benci dengan penunggang motor yang korang labelkan sebagai samseng jalanan, tapi berdasarkan apa yang aku tengok setiap hari terutama masa jalan jem, aku tak nampak apa bezanya korang dengan penunggang motor yang korang labelkan samseng jalanan tuh.

Terbaru ni kejadian yang tak boleh lagi dipandang ringan oleh masyarakat. Pemandu-pemandu kenderaan menggunakan lorong kecemasan hingga menyebabkan ambulan tiba 1 hingga 2 jam ke lokasi kemalangan. Wah.. terbaiklah korang yang bawak kenderaan 4 roda guna lorong kecemasa ni. Aku sebagai seorang penunggang motorsikal tanpa rasa was-was dan ragu-ragu untuk labelkan korang pemandu tak ada otak. Nama je naik kenderaan 4 roda, ada yang kategori mewah lagi tapi sayang, otak tak seiring dengan apa yang korang naik tu.

Hari ni aku sebagai seorang penunggang motorsikal menyeru kepada penunggang-penunggang motor tak kira mat motor, mat rempit, motor-motor kuasa besar dan kesemua penunggang motor, jikalau kita jumpa kenderaan yang menggunakan lorong kecemasan, jangan kita kasi muka lagi. Kita hon selama mungkin SECARA BERAMAI-RAMAI sampailah dia masuk balik ke dalam lorong yang sepatutnya. Aku pernah praktikkan sebelum ni. Biasa jadi kat jalan menghala ke Rawang tu. Sorang dua buat memang tak berkesan, tapi bila dah berpuluh-puluh motor yang buat, percayalah dorang ni baru ada akai.

Tapi ingat, jangan buat tindakan melebihi yang aku sarankan ni. Kalau tak, apa bezanya kita dengan dorang?

Hilang Mood aku nak Update benda yang kelako. Sebab korang pemandu-pemandu pembunuh buat aku jadi bengang dan marah. Nampak macam Educated, tapi rupanya tak. Nampak macam Educated tapi rupanya pembunuh.






0 comment... add one now