Calon Isteri

Calon Isteri. Lately aku rasa macam semacam. Tak tau macam mana nak digambarkan dengan kata-kata. Tapi aku nak gambarkan juga. Lately aku rasa macam aku nak kahwin je. Apa lagi bila kawan-kawan ramai dah mendirikan rumahtangga. 

Tapi dalam rasa nak kahwin tu, macam-macam yang aku fikirkan. Nak cari calon isteri, siapa calon isteri aku, adakah calon isteri aku mampu jadi seorang isteri dan ibu yang terbaik, dan adakah calon isteri aku tu sebenarnya adalah seorang perisik yang mempunyai split identity, sangat kejam, dan suka mengejar orang lain dalam keadaan terkengkang-kengkang sambil menghunus pisau.

Sebenarnya, aku selalu juga berimaginasi bagaimanakah rupa bentuk calon isteri aku nanti. Dan tiap kali aku berimaginasi, akan keluar wajah kat bawah ni.


calon isteri
Aku selalu berimaginasi aku akan dapat isteri macam ni. Sumber -->  http://www.blogammar.com
Tapi macam tak kena sangat dengan aku. Sebab aku terlalu kacak kalau nak dibandingkan dengan beliau. Hmm, jadi aku rasa cukuplah aku dapat isteri macam kat bawah ni.


calon isteri

Siapa setuju sila undi. Hahahaha. Terima kasih semua kerana sudi melayan entri aku ni. Hahaha. Aku pun tak tau kenapa aku taip entri macam ni. Mungkin aku dah nak kena kahwin dah ni. Asyik nak menggatal je sekarang ni.



{ 71 comments.. read them below or add one }

Akemal Akemal 30 October, 2012
ehem ehem. siapakah gerangan gadis bertudung merah itu.. satu lagi soalan, mampukah kau/kita jadi suami yang baik?
hnahdy hnahdy 30 October, 2012
yeaaah.... 100x orang pertama komen..(tepuk tangan)..

Besar gedabak gambar tersebut..Baru perasan ada hani kat sidebar :) terubat rindu..hehe
ikaa ikaa 30 October, 2012
ehemmm.... gadis tudung merah.... xlama dh tu nk dapat invite tue...lalalala
Len Inouie Len Inouie 30 October, 2012
tu lamaran ke tu? hahaha
♥ Nana BamBam ♥ ♥ Nana BamBam ♥ 30 October, 2012
ade jua nanti...doa je lerr..hehe
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 30 October, 2012
imaginasi yg menarik....wakakaka

Potia Casadelarossa Potia Casadelarossa 30 October, 2012
aku tak dapat no 2 tu dapat no 1 pon dah tak per dah ekekekek... ko punya imaginasi ni hebat..aku suka... dulu masa diorang nak buat KLCC tu diorang berangan mcm ko lah Boni.. at last jadi jugak KLCC tu... moga ko dapat apa yg ko cita2 ka tu... mohon kasi tunjuk ajar sikit kat aku ekekekke
Felly Sophia Felly Sophia 30 October, 2012
Yang bertudung merah tu pun boleh tahan juga, ya? ;p
Unknown Unknown 30 October, 2012
kemain aa calon isteri. ada can org lain rembat dulu kalau lambat. haha
AnonymousAnonymous 30 October, 2012
Dah masuk kategori.. Terdesak kena kawin..
Yu. Syamz Yu. Syamz 30 October, 2012
dah sampai seru tu abg boni..hehe..memang tahap kne kawen dah ni..calon xlawa pun xpe..buleh tutup lampu..haha(ayat UAI..haha)
donnyien donnyien 30 October, 2012
selamat pagi bro.. kalau hati kata ok apa di tunggu lagi bro.hehe
PinKy MoMMa PinKy MoMMa 30 October, 2012
wahhhh..taste boleh tahan..cepat la kawin..nnt leh makan nasi minyak keluarga kacak..hukhukhuk
Unknown Unknown 30 October, 2012
Assalam, hahaha... mcm2 lah koe nie Boni... kalau dah sampai seru tu kahwinlah cepat2... jangan ditunggu lama2 nnti melepas pulak ke tangan org lain.... ^_^
Budak Nakal Budak Nakal 30 October, 2012
Ahak cepat sikit bro...ko mmg dh level kena kawin ni, nnt tahap menggatal ko tu menjadi2 pulakan...

AHAK! siapakan gadis ayu bertudung merah itu?^^

Ko jawap komen aku skrg juga kalau x aku majuk hahaha
Niesa Niesa 30 October, 2012
wahh!mcm dh sampai seru je tu..jgn lupa pos kad jemputan g srwk.. =D
maszull maszull 30 October, 2012
assalamualaikum Boni...alhamdullilah kalau dah ada niat nak berkahwin tu cepat2 kawen n cepatlah hilang rasa gatal2 tu hehehehehee....:)
Gillette Flores Gillette Flores 30 October, 2012
Kes suka gadis putih melepak dan bertudung ni. Hehehe.
Kena cari si gadis Kelantan lah ni.
Banyak yang mcm tu rupanya :)
Myra Jay Myra Jay 30 October, 2012
Ehemmmm, adakah gadis di atas sememangnya calon isteri Boni? :)
Qashmere Qashmere 30 October, 2012
Alhamdullilah..ada niat nak mendirikan rumah tangga. Tapi PERINGATAN.. jangan ingat nak kawin, nak bini cantik nak itu dan ini. Ingat lepas kawin besar tanggungjawabnya. Menjadi ketua keluarga dalam membuat keputusan dan tugasan sekecil zarah dan sebesar gunung. Kawin tu memang nampak manissss rasa manis manis.. haha tapi besar tanggungjawab tu Boni..

Niat untuk kawin kena bertepatan yer. Jangan sebab dah menggatal sangat. Kawin sebab dah tak tahan, kena ubah tu. Nak jaga anak dara orang, nak siap tempat tinggal, makan minum, sakit dan lalain-lain.

Supaya dapat jumpa bakal isteri yang solehah sama-sama ke syurga nanti. InsyaAllah.

Panjang tak khutbah hari selasa ni? Hahaha
Aimacomel Aimacomel 30 October, 2012
Dari cerita kawin smpai ke klcc.. Hebat tu boni.. Nmpak tak kisah cinta hang ni umpama mimpi yg terawang2 tgu masa nk grab je.. Peluang bukan dtg selalu. Ehh pe yg aku dok meraban ni??
Zurina Zurina 30 October, 2012
kalau btul niatnya...moga Allah pcepatkan hajtnya itu...;)
Melastik Bintang Melastik Bintang 30 October, 2012
boni...gambar yang kedua tu sapa...hahaha
Aimacomel Aimacomel 30 October, 2012
Hahaha.. Baguslah. Tertambah lg masjid kt dunia. Abg boni cepat ok sidia dh tunggu lama tu. Jn melamar dlm ni je. Dtg ruma mintk izin dgn mak pak dia ok :)
Moga2 tercapai niat suci lg murni tu boni.. Kami psti doakan yg terbaik utk mu......
tirahzairi tirahzairi 30 October, 2012
buat poster la...mencari isteri...hihi...

ps: all da best!!!
fiqkbe fiqkbe 30 October, 2012
semoga saudara bertemu dgn calon isteri yg diidam2kan ;)
Pn Ayu Pn Ayu 30 October, 2012
semoga bertemu jodoh yang diredhai Allah :)
Unknown Unknown 30 October, 2012
bagi aku la calon bini , asalkan sejuk mata memandang cukuplah kan ..
ceklala ceklala 30 October, 2012
dah 2 kali aweks bertudung merah naik dalam post..hmm jodoh la tuh gamaknya hihi
Unknown Unknown 30 October, 2012
pilihlah si tudung merahhh..hehe
kura kura 30 October, 2012
kawin boni kawinnnn! haha
syiela syiela 30 October, 2012
klu dah ada tu.... cepat2 boni
Unknown Unknown 30 October, 2012
amboi Boni ..tak padan dgn imaginasi ko ye :P
Unknown Unknown 30 October, 2012
hahaha.. Tinggi sungguh imaginasi Boni.. Dah sampai seru nak kawen kot... :)
fairus fairus 30 October, 2012
KALAU DAH SELALU BERIMAGINASI TU, LEBIH BAIKLAH KAHWIN.. SYOK APE KAHWIN.. TAPI PASTIKAN KITA SUDAH AMAT BERSEDIA UNTUK MENYARA ANAK ORANG DAN BERSEDIA UNTUK MENJADI SUAMI YANG TERBAIK..
Unknown Unknown 30 October, 2012
isteri macam gua taknak ke?kah kah kah!
wantie wantie 30 October, 2012
akak doakan kamu cepat jadi suami orang dik oi...

kalau dah samp[ai tahap gatal tak leh nak ubat. kawin tu dah jatuh hukum wajib!.

Jadi di sini wajiblah kamu berkahwin utnuk mengurangkan rasa gatal kamu yang overdose itu. kikikikik...
hazwan hairy hazwan hairy 30 October, 2012
nnti sampai lah seru..haha
Fiza Rahman Fiza Rahman 30 October, 2012
Klo dah asyik menggatal tu, cepat2 lah kawin boni ☺☺☺. Siapa kah gadis bertudung ni? cantik ☺☺
Unknown Unknown 30 October, 2012
dah wajib kawen dah nie...nanti bertambah2 angau....he3
Jna marcello Jna marcello 30 October, 2012
cantik bakal bini tu dari nora danish heheh :D

#tbe2 na pulak rasa mcm nak kawen! isk -_-"
AnonymousAnonymous 30 October, 2012
doakan yg terbaik for u ye !
Unknown Unknown 30 October, 2012
Aku rasa kau memang perlu cari calon dengan kadar segera laa abam Boni. Kritikal dah kau nie. Oh btw, sila jemput aku dan Miss S sekali. Jangan lupa sertakan tiket penerbangan.
cci cci 30 October, 2012
x hbs2 ngan calon isteri dia.. x kawen2 gak.. ehehe
ct kektus ct kektus 30 October, 2012
Haha. Memang da nampak sangat gatalnya. Kawen je la cepat2. Mane tau calon 1 tu setuju sebenarnya kn. Hehe
cheryna zamrinor cheryna zamrinor 30 October, 2012
:(

Mentang2 dia kacak...dia nak yg cun je. Pilihan no. 2 tuh pon cun juga. Bwh sikit lagi mesti dia taknak tu:(
Unknown Unknown 30 October, 2012
yea makan nasi minyak tak lama lagi.
Dayang Deno Dayang Deno 30 October, 2012
insyaallah semoga hajatnya tercapai
miss yatie miss yatie 30 October, 2012
dah nak sampai jodohlah kut
dhiashahida dhiashahida 30 October, 2012
yeay!boni sampai seru nak kawin da..hooreeyyy!!!
Mat Som Sadona Mat Som Sadona 30 October, 2012
Pada pengalaman saya, saya pnh dipertemukan dgn seseorang dlm mimpi pada awal saya remaja dulu, namun terlalu sekejap, seingga ia tak melekat dlm minda saya.

Setelah saya menjadi suami beberapa tahun, baru saya ingat mimpi itu, sedangkan ketika itu saya tak mengenali isteri saya itu. Org yg datang cuma beberapa saat itu, ITULAH isteri saya skrang. Ajaib bukan?

Semoga Boni dapat calon isteri secute spt gambar2 itu. Doa byk2...jangan tergesa-gesa. Carilah yg cool....tenang...uji dia, buka tergedik2...nanti Boni jugak y pening.

Inilah pesanan Otai yg dah ganyut n...
Fatindn_ Fatindn_ 30 October, 2012
pergh , dia punya gadis impian . hehe ^_^
Unknown Unknown 30 October, 2012
bagus lah tu, ada rasa nak kawin, kalau xda lagi lah , yang ado
BlogS of Hariyanto BlogS of Hariyanto 30 October, 2012
tak usahlah pusing, per-istrikan-lah kedua-duanya, bila mereka mau :)
Geng Borak Geng Borak 30 October, 2012
laaaa... aku ingat bro dah kawin.. hehhehee
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 30 October, 2012
tak perlu nak cari yang terlalu cantik.. nanti susah nak jaga. cari yang sedap mata memandang pun cukuplah.. :)
Unknown Unknown 30 October, 2012
ehem....sapa tu ? pencuri hatimu? hehe.. dah tiba masanya nanti, jgn lupa umum okay ! :D jap, bagi nasihat.. cari ikut pilihan hati yer.
donnyien donnyien 30 October, 2012
memang kacak la post ni bro hehe
MAY MAY 30 October, 2012
rasa macam dah byk kali nmpk gadis bertudung pink tu di display kan di entry blog ni..ehem..ade ape2 kah?
Unknown Unknown 30 October, 2012
Benda baik tak elok dilengah-lengahkan... Hehehe :))
Nadot Nadot 30 October, 2012
Eh... gambar first kat atas tu... Nape Boni curi tengok gambar saye?? segan hokkaayy!.. hohoho

mmg gatal sgt dah rasenye.. semoge dipertemukan dgn calon yg baik & saling melengkapi ;)

Unknown Unknown 31 October, 2012
dah tiba masanya tu boni.hehe
littledolphin littledolphin 31 October, 2012
ok saya nak undi ! :D hahaha

nanti nak kahwin jgn lupa invite . :p
Si Matatajam Si Matatajam 31 October, 2012
Akak doakan yg terbaik buat Boni...terima ja pilihan yg Allah bg nnt yek..moga bahagia hingga ke Jannah..
Bitt (doubeIS) Bitt (doubeIS) 31 October, 2012
rasanya ni kali ke2 org yg sama nehh..hahahhaa
apa lagi p la hantar rombongan..jgn tunggu lelama..nanti dikebas org!!
THE AUTHOR THE AUTHOR 01 November, 2012
Ini hormon miang dah naik atas kepala ini...hehehehhehe
Cepat2 kahwin bro....hahahahahhaa..
Ooh Deo Ooh Deo 03 November, 2012
anda sudah tergolong dalam kategori lelai wajib kawin dah.. jgn tangguh2 kang mcm2 imaginasi kuar..hehehe
Cikrosecute Cikrosecute 04 November, 2012
wah!...boni berangan semua yg cantik2...yg penting bertudung ya boni...