Gara-Gara Backstreet Boys Dan Nick Carter

Gara-Gara Backstreet Boys Dan Nick Carter. Kalau sebut tentang kumpulan Backstreet Boys dan Nick Carter, pasti ramai pemuda-pemuda dan awek-awek sebaya aku akan mengakui akan aura gila babeng kumpulan ni lebih-lebih lagi Nick Carter. Kumpulan ni mula menjadi fenomena masa aku darjah enam yakni 15 tahun lepas, dengan lagu puaka Everybody (Backstreet's Back) yang betul-betul menjadi kegilaan pada masa tu. Aku siap beli dan kumpul lagi album kumpulan Backstreet Boys ni daripada album pertama.

Gara-Gara Backstreet Boys Dan Nick Carter
Gambar kulit album pertama kumpulan Backstreet Boys.. sumber
Gara-Gara Backstreet Boys Dan Nick Carter
Superstar Backstreet Boys, Nick Carter.  Patutlah ramai gadis kenyit-kenyit mata kat aku dulu. Rupanya muka beliau ni saling tak tumpah macam aku dulu.
Gara-Gara Backstreet Boys Dan Nick Carter, nak dijadikan cerita masa tu, kalau siapa tak kenal kumpulan Backstreet Boys ni memang wajib ditunjal-tunjal kepala. Kalau budak perempuan, wajib lekat gambar Nick Carter atas meja. Siap simpan dalam wallet. Yang budak-budak laki pula sibuk sikat rambut bagi terbelah tengah. Kalau dulu orang cakap rambut 'belah kitab'. Nak bagi nampak cute macam Nick Carter. Yelah, dah budak-budak perempuan tergilakan Nick Carter, jadi budak-budak lelaki harus bersaing agar menjadi macam Nick Carter malah lebih kacak dan cute. Barulah menjadi kegilaan. 

Gara-Gara Backstreet Boys Dan Nick Carter
Nick Carter dah tua. Ops. Uncle Nick Carter. Kejap je masa berlalu. Sekarang ni beliau pula yang tak boleh lawan kekacakan aku. Hahahaha.
Tapi aku ada kisah sedih sebenarnya berkenaan kisah Backstreet Boys dan Nick Carter ni sebenarnya. Nak tau kisah apa? Korang kena tunggu sambungan entri ni. Jadi, untuk mengembalikan nostalgia dan kenangan kumpulan Backstreet Boys ni, jom kita layan lagu super duper hit dorang suatu ketika dulu.

BACKSTREET BOYS - EVERYBODY(BACKSTREET'S BACK)




{ 61 comments.. read them below or add one }

Mat Som Sadona Mat Som Sadona 01 October, 2012
Maaf Boni
Jangan tunjal2 kepala saya
Saya tak ingat langsung Backstrett ni
Saya cuma kenal Bryan Adam saja
Terbakor Terbakor 01 October, 2012
time aku skola dulu mmg asik tgk rambut die, klu ade perubahan cket aku sikat gak cm die.. kdg2 tu die wt belah tgh tapi ade jambul haha
Terbakor Terbakor 01 October, 2012
tapi aku paling minat yang kiri sekali tu. AJ ke ape tah name die haha. sore die terbaik beb
AnonymousAnonymous 01 October, 2012
Aku suka lagu lgsatu..
Apa tajuk dia tak ingat plak..
Lyaa Suriany Lyaa Suriany 01 October, 2012
waaaaah
lama tak tgk nick.

die ttp hensemmm
hahaha
MAY MAY 01 October, 2012
dlu siap beli kaset lagik!haha
Unknown Unknown 01 October, 2012
sy pon suka kumpulan nii...
best lahhh!!
cheryna zamrinor cheryna zamrinor 01 October, 2012
teringat posting ku yg baru nieh.
Boy band.

Apa pulak cerita boni agaknya:)
Cikrosecute Cikrosecute 01 October, 2012
Hihihi...thanks mengingatkan kembali zaman backstreet nie....cr memang minat giler kumpulan nie suatu ketika dulu....dah tua ya nick..dah lama tak tahu perkembangan geng2 kumpulan nie....tak sabar nak baca lagi sambungannya....
Unknown Unknown 01 October, 2012
xtau kenapa nk tgelak secara tegolek2 bila baca part yg rupa nick carter mcm incik boni...hahahaha :p
Yuliana Wahit Yuliana Wahit 01 October, 2012
yuyu panggil rambut belah tengah tu rambut M.. hahahaa
Unknown Unknown 01 October, 2012
''As Long As You Love Me.. Baby..''

''Show Me The meaning of being lonely''..

..''The Shape.. Of My Heart..''

Mmg suka sgt lagu2 tu

Nick Carter mmg cute tapi saya minat kat Howie D ('',)
mujagirl92 mujagirl92 01 October, 2012
salu dengar backstreet boys, tapi, hehe,, tak kenal pun nick carter ye, ooo,, abang boni kenal ek,, 15 tahun dlu ek,, so,, abang boni sekarang dah tua la,, haha,,!!!!!! :P
THE AUTHOR THE AUTHOR 01 October, 2012
Sezaman kita ler bro..kikiki.
Unknown Unknown 01 October, 2012

backstreet boys , westlife , n'sync , Linkin park .pergh terbaikk!
Unknown Unknown 01 October, 2012
remy pun minat habis ngan blackstreet boys zaman remaja dulu..sama2 ngan westlife... siap pi konsert bagai kalau show kat malaysia....
wantie wantie 01 October, 2012
memang menjadi kegilaan la masa akak sekolah dulu. teringat masa tu ada classmate yg rambut dia mcm nick ni. hensem.

Unknown Unknown 01 October, 2012
Hahah. No shit! aku dulu pon minat giler dekat BSB. Masa tu pun aku minat Nick gak. Everybody tu kua mase ko darjah 6 ek abam Boni? dat means ko tua 1 or 2 taun dr aku aa. Heheh. Sebab mase aku darjah 6, aku layan album Black & Blue dieorang. The Call mase tu best dowhh!! layann~ ;D
Unknown Unknown 01 October, 2012
Waaaa suka nih mas ni kalau tak salah nurul masa nurul form 2.. glamer gile kumpulan diorang ni.. Westlife pun best gak masa tu.. :)
syiela syiela 01 October, 2012
suka sungguh dengan depa ni dulu2 :)
Aimacomel Aimacomel 01 October, 2012
memang minat sungguh la dlu BSB ni.. lagu2 dia perrgh, memang layan abis la. walaupun BI time dlu2 broken2 je tp sbb mudah nk paham, senang nk nyanyi.. Nick Carter? mimpi sesaje la dulu nk dptkn beliau ni :)
~Westlife pun best, suka!suka!
Cikgu Ma Cikgu Ma 01 October, 2012
kurang layan ngn depa ni.. suka westlife ..oh my Kyan..hahaha

kalo nick carter tu ada gak mamat2 skolah buat rambut M macam tu..memang lekat panggil budak tu M...hehe
Unknown Unknown 01 October, 2012
okey aku tggu net entry

#jiwang gila komen, tahan nk gelak. betul ke awk y drop komen tu eh?
tirahzairi tirahzairi 01 October, 2012
zaman2 kegemilangan dulu kan...
hahaahaa
Shida Radzuan Shida Radzuan 01 October, 2012
shida minat juga boni lagu ni dulu hehee :D
hazwan hairy hazwan hairy 01 October, 2012
as long as you love me...oh rindunya nk karok..hahaha
Unknown Unknown 01 October, 2012
Assalam, maaf bro aku langsung tak kenal siapa tu Backstreet Boys dan Nick Carter... sebut nama pun aku masih lagi garu kepala... hahahha.. maknanya dulu koe nie gila bayang nak jadi mcm Nisk Carter tu erk? hahahaha... kejap...kejap..kejap... aku analisa dulu wajah tu erk... ermmmmmmmmmmmmmmmmmmmm... samakah? hahhahahha
eila eila 01 October, 2012
giler tak knl gambar nick carter ni siap tampal kat buku lg hahaha...
AnonymousAnonymous 01 October, 2012
payan juga dulu2 hehe
Dkna Abza Dkna Abza 01 October, 2012
kumpulan yang agak lama ..macam boni gak yang dah 'lama' heheee
Nana Nana 01 October, 2012
sampai skang ska lagu deorang.. haha muka nc saling tak tumpah macam boni ek..comel giler
Afasz Afasz 01 October, 2012
dulu mmg suka gile ngn lagu diorg ni.
aku HaniAsyira aku HaniAsyira 01 October, 2012
bila karaoke lagu2 dia terkejar2 nyanyi.. laju lah pulak.. nyanyi biasa tada lak semput
hnahdy hnahdy 01 October, 2012
hana suka Blue :) cam pelik je bunyi
Korn Ahmad Korn Ahmad 01 October, 2012
BSB? aku x knai mreka ni dulu.. mase zaman aku dulu balik2 raihan, rabbani pastu hijjaz... sabo je lah
Khalilah Khalilah 01 October, 2012
Lagu-lagu bsb sentiasa mude walaupun nick carter dah semakin tue... Pernah gak jadi gegila remaja minat nick carter. Heh!
✿INA AINAA✿ ✿INA AINAA✿ 01 October, 2012
ena minat gila BSB ni!!! lagu2 dia semua sangat best dan rancak!!! I like... semua team BSB hensem bagi ena.. hikhik... rasanya band ni dah lama kan, sure mereka pun dah semakin tua... heheh
Reena Sidek Reena Sidek 01 October, 2012
hahaha... kumpulan ni memang fenomena betul dulu.... lagu dia siap hafal lagi... kat sekolah sy dulu... siap tubuh group lagi.... hehehe...

sy minat lagu je... nick tu syg tak minat... ;p
Hazmin Hamudin Hazmin Hamudin 01 October, 2012
Ada sambungan la pulak... Gara-gara BSB ni la jugak abis banyak kumpulan boy band muncul.. ish2.. kenangan2..
maszull maszull 01 October, 2012
assalamualaikum Boni....memang best kumpulan ni lagu2 pun best2 juga...;)
Miss N™ Miss N™ 01 October, 2012
nostalgia betullah bila tgk dan dengar lagu diorg ni..!

teringat zaman sekolah dulu kala...
~Cik Sweety~ ~Cik Sweety~ 01 October, 2012
haha..saya paling gila lagu 'as long as u love me'.. mmg fanatik la ngn bsb..
PCL PCL 01 October, 2012
... rambut belah tengah sampai nampak line lurus...huh ! teringat aku pd kesah kawan aku ni kena kutuk..."wei! boleh nampak kutu babis lalu nih !!"..haha kesahnya, ada org suka ada yg tak suka dengan gaya rambut belah tengah tu...
Arina Shamsul Arina Shamsul 01 October, 2012
hahaha engko semua yang kacak hensem semua saling tak tumpah muka ko kan? padahal tumpah melimpah2..hahaha.


'as long as u love me'..
saya hafal lagu ni seminggu baru leh nyanyi..hahaha.
Unknown Unknown 01 October, 2012
mmg minat gilak ngan BSB ni dulu....sampai semua lagu hafal...huhu
hazman aka species1980 hazman aka species1980 01 October, 2012
hurmm..... kalau aku dulu siap simpan jambang sebab nak sama ngan AJ.... hahahaha
AY AY 01 October, 2012
Kumpulan ape pulak nie.. tak pernah dengar lakk.. muungkin bukan zaman aku kot.. hahaa
Si Matatajam Si Matatajam 01 October, 2012
Time M sekolah dulu mmg ramai la member pompuan dok tempek foto nick n BSB ni kat buku la kat file kat dorm, kat almari kat merata-rata yg depa suka la...
P/s: tapi tang Boni lebih kacak tu, Adoi nak pitam la plak sebab dah terlebih kacak..muahahahahaaaaa..
shinji izac shinji izac 01 October, 2012
masa skolah dulu layan lagu diorg...
tapi xnk ikut stail rambut diorg, asyik kne bahan nnt..hahaha
irsah irsah 01 October, 2012
Haha macam dah thu ajer kisah sedih tuh... taupun kisah tradegi bro... teringat zaman mudo2 dulu time "bros" ...heee
.::: Princess MOMOY :::. .::: Princess MOMOY :::. 01 October, 2012
momoy tak suka nick
macam sissy
momoy lebih suka brian
macho
CIK TOM CIK TOM 01 October, 2012
dulu ciktom minat sgt group Backstreet Boy ni..siap hafal2 lg lagunya..gmbr pun tmpl kat file..hik3..

ps: wah dh tukar theme blog ek..lm xsinggah sini..
Geng Borak Geng Borak 01 October, 2012
macam mana lagu ni eh?? alaaaaaa... AKU LUPA LIRIK!!!
Unknown Unknown 01 October, 2012
wuaaaaa nick! histeriaaaaaaa skrg tak encem huh
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 01 October, 2012
gila..legend sungguh ne.tpi lagu everybody tu xmnt sgt..suka as long as u luv me :P
BlogS of Hariyanto BlogS of Hariyanto 01 October, 2012
di dunia ini tak ada yang abadi,
demikian juga dengan Backstreet Boys Dan Nick Carter...semua kan menjadi old man dan akan muncul idola-idola baru pengganti Backstreet Boys Dan Nick Carter :)
akubiomed akubiomed 02 October, 2012
Dulu minat gila dengan BSB ini. Saya masih simpan CD original BSB.
Hidayah Hidayah 03 October, 2012
Huhu..akak cuma nk tgu sambungan je..
beckhrooy beckhrooy 04 October, 2012
mmg minat dgn bsb ni dulu, memang layak diaorang jadi best boy band sepanjang zaman