Esok Buat Lagi Tau

Pagi tadi memang lain macam kan jem jalan raya. Mana-mana jalan pun, jem betul. Aku turut sama terbabit dalam kesesakan lalulintas yang gila kejam dan tak berperikemanusiaan kepada manusia-manusia metropolitan ni.

Disebabkan kekejaman lalulintas yang menyesakkan dirinyalah membuatkan aku masuk lambat ke pejabat. Pukul 12.00 tengah hari baru aku jejakkan kaki kat pejabat. Jalan sesak betul. Jejak je kaki kat pejabat, aku terus lapor diri.

"Bos, saya lambat hari ni. Jalan jem betul. Lain macam jem dia. Maafkan saya sebab lambat bos.",lembut aku menyusun ayat.

"Ok. Esok buat lagi tau.",ringkas jawab bos aku.

"Baik bos!", jawab aku sambil berlalu pergi. 

Dah duduk baru aku perasan rupanya bos aku bagi ayat pedas sedas. Hahaha. 
Esok Buat Lagi Tau

{ 8 comments.. read them below or add one }

Siti Fatimah Mokhtar Siti Fatimah Mokhtar 26 November, 2013
Hahahaha , abang ni lah ! buat malu kat bos je . .
Miss N™ Miss N™ 26 November, 2013
hahahaha....dah duduk baru terasa...
haishhh...!
Unknown Unknown 26 November, 2013
hahaha...lawak king lah boni..:)
Unknown Unknown 27 November, 2013
kena keluar awal tu Boni...
plain83 plain83 27 November, 2013
tudiakk pukul 12 tuuu... pergh haha... alamatnya kena keluar pukul 4 pagi la kot, pastu solat subuh kat opis... pergh
Unknown Unknown 27 November, 2013
nice try boni ! good job. haha