Kejutan Budaya

Kejutan Budaya

Kalau cakap pasal kejutan budaya ni, kebiasaannya ia akan melanda pada orang-orang yang asalnya baik dan skema. Apa lagi yang sentiasa di dalam jagaan mak bapak. Bila kenal dunia luar dan jauh daripada mak bapak, mulalah perangai berubah. Sampai apa yang keluarga buat semuanya salah di mata dia. Dia saja yang betul. Keluarga diabaikan. Segala pengorbanan mak bapak yang besarkan dia dari kecil dengan penuh kasih sayang dilupakan sekelip mata. Semuanya bila dah terasa diri tu besar sangat dan dah mula mengenali dunia luar yang menjanjikan kegembiraan duniawi yang sementara saja. Demm.

kejutan budaya, dunia luar, kenal dunia luar, perangai berubah, terkejut beruk
credit

Tai Long : Semalam wa nampak lu melompat bila nampak tikus. Lu ni kejutan budaya ke?

Malik : Tengkorak mu! Itu bukan kejutan budaya. Itu terkejut beruk lah beruk!

* Memandangkan aku tak sempat nak fokus pada blog, aku harap sangat korang boleh add aku kat facebook. Dan kat sana, baru aku sempat nak beramah mesra dengan korang. Serba salah sebenarnya aku. Aku tak nak korang labelkan aku sombong. Maafkan hamba yang kacak ni ye.

Facebook - BONI KACAK

{ 13 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown 26 November, 2013
Boni sentiasa dekat dihati ahhaha...
Mimie Mimie 26 November, 2013
Hahaha. ..jauh di mata dkattt di ati
fairus fairus 26 November, 2013
DULU AKU ORANG KAMPUNG, PERGI BELAJAU KAT SHAH ALAM, ALHAMDULILLAH, TIADA KEJUTAN BUDAYA..
shaFazie shaFazie 26 November, 2013
hahaha.....terkejut sehh
AzzAMasturA AzzAMasturA 26 November, 2013
hamba maafkan tuan hamba ..
Unknown Unknown 26 November, 2013
bnyak sangat kejutan..
already add awak ^_^
Unknown Unknown 26 November, 2013
amboi..lamanya sepi nie...
kena add juga FB orang hensem nie...
haha
Unknown Unknown 26 November, 2013
wahhh..hehehe.. alhamdullilah juga even lyeen dah 3 tahun kat kl..mash x ada kezutan budaya...first mmg terkezut juga dgn KL yg masya Allah punya maju dr bndr tawau, sabah ni.. tapi, ingat mak ayah terus x jd nk buat jahat..:p
ma ❥ ma ❥ 26 November, 2013
banyak shooting filem ke busy hehe
Hafiz Rahim Hafiz Rahim 26 November, 2013
semenjak dua menjak ni abang selalu abaikan saya..menci..menci..
Teena Tna Teena Tna 26 November, 2013
Culture shock? Sikit2 tu ok lagi, tapi kalau over sangat, parah tu.
Miss N™ Miss N™ 26 November, 2013
xpe..bonikan bz skrang.. :)