Sistem Audio Semifinal Muzik-Muzik 31 Agak Teruk

Sistem Audio Semifinal Muzik-Muzik 31 agak teruk.

Alhamdulillah. Diberi lagi peluang untuk menulis dan meneruskan lagi artikel demi artikel kat blog aku yang gila kacak ni.

Ok. Sebenarnya aku baru dengar hampir kesemua persembahan penyanyi-penyanyi kat Semifinal Muzik-Muzik kat Youtube ni.

SERUM MAWAR ZEETA

Tahniah aku ucapkan pada yang berjaya masuk Final.. Tetapi... ada tapinya.. hahaha. Kasi bunyik Drum seram sikit...

Tang Tang Tang Ting Tung Tong Tung Ke Tum.. (seram kan bunyi drum ni)

Agak mengejutkan dengan beberapa keputusan juri yang pada aku agak PELIK sikit. Yang ni malas aku nak ulas sebab penonton sendiri dapat menilai ada beberapa buah lagu yang tak sepatutnya layak tapi layak dan lagu yang layak tapi tak layak masuk. Korang tak berasa ada beberapa lagu yang agak 90 dan tak ada pembaharuan. Adeh. Tersentuh sikit pulak..

Ni pasangan duet yang aku agak suka. Aku suka lagu dia. Memang Best. Dan berhantu sebab aku asyik ulang-ulang dengar je sampai aku Termenyanyi kat Smule lagu ni. Alif ni memang sedap suara dia. Aku pernah berentap dengan dia kat Final Karaoke kat D'hgway Cafe dulu. Dia juara. Dan tak pepasal dah jadi penyanyi sekarang. Aku pulak masih lagi bagaikan pungguk rindukan bulan. Anyway, Good Luck Alif And Shila Amzah. sumber 

Ok. Yang tu aku tak nak ulas, Cuma aku nak ulas pasal sistem audio yang bagi aku agak mengecewakan.

Banyak kali gak aku perasan penyanyi dok usik-usik Earphone Monitor. Itu maksudnya penyanyi tak dengar suara sendiri.

Nampak.. nampak tak. Ada masalah ke dengan Earphone Monitor ni sebenarnya? sumber
Suara Ezad Lazim pun dengar macam kosong. Macam tak berapa padat suara dia. Jadi lain pulak. Tak dengar macam suara Ezad Lazim. Dengar macam suara Elizabeth Tan. Err. Maksudnya tak macam suara Ezad yang biasa aku dengar.

Dan aku perasan lagi yang beberapa penyanyi sangat Struggle untuk menyanyi. Nak capai High Note agak terseksa. Paling ketara Akim dengan Projektor Band. Yabang yang vokal Power tu pun nampak agak Struggle.

Nampak muka dia agak kecewa. Takpe bro. Masuk final kan? Kasi Power-Power Final nanti. Good Luck Bro. sumber
Itu tandanya Blend Audio Sistem tak berapa mengena. Aku tau lah sebab aku dah selalu pergi karoke termasuklah karoke jamban sambil bukak pintu sikit untuk kasi orang-orang sebelah dengar suara aku yang sedap gila ni. Kalau sistem Audio tak cun, Struggle Gila nak menyanyi. Itu tak sepatutnya jadi untuk satu pertandingan yang sangat gah dan dah bertahun-tahun lamanya dianjurkan tu.

RAKSASA MANJA

Aku harap untuk Final nanti, segala masalah ni akan dapat diselesaikan.

Owh. Ada satu lagi aku nak tambah. Kalau Shiha Zikir masuk Final, saingan untuk vokal terbaik mesti jadi lagi sengit dan lagi mencabar. Aku dengar dia Perform Semifinal minggu lepas.. perghhhh... Nak berkecai jantung aku. Adrenalin aku lintang pukang tak terurus jadinya. Vokal dia memang terbaik.

separuh akhir muzik-muzik 31
aku tak puji disebabkan dia kawan aku, tapi faktanya suara Shiha ni memang Sesuatu. Berlemak Merdu. Rasa macam cicah roti Gardenia dengan air milo panas. sumber


Ok. Bye.

2 comments.. read them below or add one

Cik Itah Cik Itah 18 November, 2016
oo adanya lagi rupanya rancangan muzik2 ni..
Cik Miela Cik Miela 18 November, 2016
Memang betul pendapatnya. Better lagi audio unikl macam convation baru-baru ni