Lupakan Segala Sengketa Lupakan Segala Permusuhan

Pejam celik pejam celik, dah pun masuk hari raya. Kejap betul masa berlalu. Sampaikan aku terlupa hari ni dah raya. Gigih bangun nak sahur pagi ni. Patut lah sunyi je aku tengok bawah tudung saji. Kalau tak, ada je lauk. Nasib baik aku tak bukak Oven nak pergi buat Pavlola dengan Cup Cake.

Jadi, amacam? Rasa seronok ke? Mesti meriah raya U Olsh kan. Setelah kepenatan mengharung berjam-jam perjalanan balik kampung. Aku pulak tersadai kat sini je. Tak balik kampung beraya. Tak ada plan. Esok aku nak pergi beraya ke rumah insan-insan senasib dengan aku ni.

Jadi kepada semua tu, bermaaf-maafan sesama kita lah ye. Masing-masing pun dah besar. Orang cakap rumah mata pergi kubur kata mari. Buang yang keruh ambik yang jernih. Bila lagi nak bermaaf-maafan. Lebih baik bermaaf-maafan di kesempatan ni. Kita tak tau samada akan dapat jumpa Aidilfitri tahun depan atau tak. Lupakan segala sengketa dan segala permusuhan. Sama-sama kita jadikan kisah yang lepas sebagai teladan. No More Fighting. No More Enemy. Tak Best pun hidup ada musuh ni. Mungkin tiba masanya kita buang segala ego kita. Bukan kata korang je, aku sendiri pun kena jadi lebih baik.

UCAPAN RAYA KREATIF DAN MENGHIBURKAN DARI BONI KACAK UNTUK SEMUA, APA KELEBIHAN DAN KEBAIKAN BILA KITA SALING MAAF MEMAAFKAN, BERMAAF-MAAFAN DI HARI RAYA AIDILFITRI, HARI RAYA AIDILFITRI 2015,
SUMBER
Jadi, di kesempatan ni aku nak menyusun sepuluh jari memohon kemaafan di atas segala kesalahan, kesilapan dan kekhilafan aku kepada semua yang mengenali Boni Kacak.

Kepada kawan sekolah aku, Farouq Mahadi, aku minta maaf sebab dulu aku pernah cucuk gegendang telinga ko.

Kepada bekas awek cinta pertama aku dulu, I minta maaf sebab tak lindungi You dari lipas terbang yang hinggap kat pipi You dulu. Bukan sengaja I lari lintang pukang tinggalkan You terkapai-kapai keseorangan, tapi I memang Racis dengan lipas.

Kepada rakan blogger aku Budak Nakal Blogspot, aku minta maaf sebab dulu aku pernah rendam keyboard komputer ko dalam pam jamban.

Kepada Elizabeth Tan, Anje minta maaf sebab tak komen Instagram Ayang.

Dan kepada semua pembaca blog aku, aku minta maaf sebab tengah kencing korang. Hahahaha.

Jadi, buang yang keruh ambik yang jernih ye semua. Kita semua kawan. Kita semua sahabat. Pusing-pusing sana sini muka tu jugak yang akan kita hadap. Aku tengok kau, kau tengok aku. Mata bertentang mata. Silap-silap terus jatuh cinta pandang pertama. Silap-silap terus bernikah. Itulah antara kebaikannya kita saling bermaaf-maafan. Mana tau boleh bertemu jodoh, Hahaha.

Ok, selamat hari raya Aidilfitri kepada semua. Yang mana baru nak balik kampung tu, hati-hati masa memandu. Jangan ingat nak cepat je. Jangan ingat nak laju je. Ingat yang tersayang sentiasa. Kalau mengantuk tu, berehat lah dulu kat RnR. Tidur 15 jam dulu kat RnR tu. Dah segar baru sambung balik perjalanan. Jangan lupa minum kopi. Kopi tu bancuh jangan letak gula. Baru lah macho barulah dapat menawan hati gadis-gadis, ahmoi-ahmoi dan jugak aci-aci. Barulah dapat jadi hero remaja Malaysia macam aku. Salam Aidilfitri semua. Salam kosong-kosong.


UCAPAN RAYA KREATIF DAN MENGHIBURKAN DARI BONI KACAK UNTUK SEMUA, APA KELEBIHAN DAN KEBAIKAN BILA KITA SALING MAAF MEMAAFKAN, BERMAAF-MAAFAN DI HARI RAYA AIDILFITRI, HARI RAYA AIDILFITRI 2015Masa semakin pantas berlalu, dan bermacam-macam perkara yang berlaku. Sama-sama kita berusaha menjadi yang lebih baik daripada sebelum-sebelum.

1 comment... add one now

fairus fairus 21 July, 2015
Selamat hari raya Boni Kacak.. Maaf zahir dan batin.