VIDEO PENUH PERLAWANAN JDT VS BORUSSIA DORTMUND 9 JULAI 2015

Aku baru teringat yang semalam ada Game perlawanan antara JDT lawan Borussia Dortmund. Walaupun aku bukan penyokong JDT, tapi aku suka tengok Game JDT. Taktikal JDT biasanya memulakan serangan daripada bahagian bawah. Build Up Attack dari bahagian Defend kalau dalam bahasa Urdu. Jadi, bila serangan bermula daripada bawah, jadi dorang akan kawal keseluruhan Game tu. Itu yang buat sesuatu Game tu jadi menarik.

Jadi. pagi-pagi aku cari sumber-sumber untuk menonton perlawanan tu. Aku nak tengok apa kesudahannya antara satu Team terbaik dalam Liga Super menentang satu Team ternama dari German. Nampak macam menarik.

Done. Jumpa satu sumber yang menayangkan video penuh perlawanan antara pasukan JDT menentang Borussia Dortmund Boleh layan sama-sama ni.


Seperti yang memang dijangka. Walau memegang Title antara pasukan terbaik dalam Liga Super dan dalam Malaysia, JDT tetap tak mampu untuk bersaing dengan pasukan dari Eropah ni. Itu tandanya, memang bola sepak Malaysia belum lagi mampu untuk bersaing dalam peringkat dunia ekpeceli Piala Dunia. Masih jauh lagi perjalanan kita. Dan masih banyak lagi yang perlu diperbaiki. Harapan kita semua ada pada Malaysia NFDP bawah 13 tahun tu. Aku berharap sangat program pembangunan dorang tu berkesan. 


VIDEO HIGHLIGHT PASUKAN JDT MENENTANG PASUKAN BORUSSIA DORTMUND, KEPUTUSAN PENUH PERLAWANAN ANTARA PASUKAN JDT MENENTANG PASUKAN BORUSSIA DORTMUND 9 JULAI 2015, JDT Southern TigersApa-apapun tahniah juga diucapkan pada JDT sebab mempamerkan semangat juang yang tinggi. Dan tahniah sebab TMJ nampak berusaha untuk memantapkan bola sepak Malaysia ni. Sama-sama kita belajar apa yang terbaik untuk bola sepak Malaysia. 

0 comment... add one now