Cerita Lawak : Awek Kaunter Membuat Aku Cair

Salena gomez
gambar sekadar hiasan dalaman deko-deko


Shreehhhhhhh!!!!!!!!! 

Tangan aku tadah. Pergh! Bersepai hingus aku pagi-pagi buta ni. Warna putih-putih jernih bak kejernihan air perigi. Sah! Aku dah selsema. Hidung dengan muka aku merah-merah. Dah macam muka seorang awek yang tengah kena ngorat masa berjalan di bus stop. Tak pun muka seseorang yang terjatuh dalam lubang taik masa berjalan. Blushing-blushing tak tentu pasal. Hurm, selsema macam mana pun, hidup aku perlu diteruskan juga. Lepas bersiap, aku terus memecut motorsikal kapcai aku menuju ke arah Kuala Lumpur. Namun, lebih kurang suku perjalanan, secara tiba-tiba aku brek mengejut. Baru aku teringat lesen aku dah tamat tempoh. Terdengar bunyi dentuman-dentuman kat belakang aku. Aku sedikit panik. Aku jeling side mirror. Kelihatan sebuah kereta lembu berlanggar dengan sebuah kereta ferrari. Humangaihh! Salah aku tu. Aku semakin panik apabila melihat pemandu-pemandu kereta tersebut datang ke arah aku. 

" Halo brada..."

" Woi!! Jangan lari!! Kau dah buat mereka-mereka yang kacak ni eksiden, kau nak lari pulak!! Bro!! Kejar mamat tu!! Beliau punca kepada segala-galanya!!",potong aku sebelum pemandu kereta lembu tersebut sempat menghabiskan kata-kata. Tangan aku tuding ke arah seorang mat pet yang sedang berlari. Kebetulan! Kebetulan pula mat pet tu berada pada masa yang tepat. Ditambah lagi dengan riak wajahnya yang agak pucat dan cemas, menambah lagi logik penipuan aku tu. Aku menarik nafas panjang selepas pemandu kereta lembu dan ferrari itu mengejar mat pet tersebut. Terus aku pecut motor dari tempat kejadian dan menuju ke pejabat pos.

Heh heh. Aku nak sambung la. Aku nak try pendek-pendekkan entri aku ni. Jadi, bersambung. Hahaha. Tunggu part 2 yang bakal menyusul nanti.

Bonus for today

Korang masih ingat tak entri pasal aku masuk contest PINKY MOMENTS tu??! Jadi, hari ni aku nak mintak tolong korang semua kasi LIKE gambar aku. Tiada paksaan. Apatah lagi unsur-unsur ugutan. Hahaha. Jadi, aku nak minta tolong korang klik link kat bawah ni dan tolong LIKE pic aku. Kalau rasa-rasa nak share kat kawan-kawan untuk suruh dorang Like pic aku tu, aku sangat-sangat berbesar hati. 




Dan lagi satu, aku minta maaf banyak-banyak kat korang dan juga rakan-rakan blogger yang lain sebab lately aku sangat-sangat sibuk mengalahkan sorang salesman. Tak sempat aku nak update entri apatah lagi terjah blog-blog korang. Sorry once again. Jadi, sementara aku ada masa ni, aku nak pergi terjah blog-blog korang. Kalau yang tak sempat tu, aku akan cari lagi masa yang lain ye. I'm so sorry ye..

{ 53 comments.. read them below or add one }

Ayu Ayu 03 April, 2012
bro!sorry naik lorry...haha...! No hal la,Bro...memasing ada komitmen kan...:)
Ayu Ayu 03 April, 2012
ha...dah LIKE dah pun, sebab ko paksa.haha!just joking!
NAL NAL 03 April, 2012
hahahaha..x tahan..
SuparMan SuaRez SuparMan SuaRez 03 April, 2012
alahai...Besambung La plak...
Belum ada G kena Mengena Ma Tajuk nie..Hahaha
kura kura 03 April, 2012
sibuk nauu. hehehh
Korn Ahmad Korn Ahmad 03 April, 2012
alahai...
part 2 nanti la aku komeng..
like sudeyyhhh
Korn Ahmad Korn Ahmad 03 April, 2012
alahai...
part 2 nanti la aku komeng..
like sudeyyhhh
PCL PCL 03 April, 2012
huhu..sempoilah..
Ezad Skytech Ezad Skytech 03 April, 2012
hahah...setailo la..lari ye..kah3~
Lea Isnawi Lea Isnawi 04 April, 2012
hek eleh nak main2 sambung lak ye
D D 04 April, 2012
agakkk rrr.
salu mcm dongenggggg men langgau2 ferrari ngn kete lembuuu. apakahhhhhhh
Unknown Unknown 04 April, 2012
haha..malas aku nk mrh dh nanti ko buat entry psl aku g mrh-mrh syg..hihi,blog aku ko blm terjh..skung jgk aku nk ko terjh...hehehehe
ceklala ceklala 04 April, 2012
sambung plak dah..skang ni suke sgt main entry sambung2 kan haish
Unknown Unknown 04 April, 2012
halaaa..saje je tau...nak sambung2 pulak...
huda jamil huda jamil 04 April, 2012
cisdale. suke sambung dan sambung. terbantut stim membaca tahu. haha
AnonymousAnonymous 04 April, 2012
macam drama tibi plak nak sambung2 hehehe lawa awek dalam entry ni kihkihkih
msredcheesecake msredcheesecake 04 April, 2012
haa kan... bersiri lagi.... babab pulak kang....ni setiap hari rabu ke hape ni?
tirahzairi tirahzairi 04 April, 2012
alaaa...cepat la...cte xabes tue...
ch000tz ch000tz 04 April, 2012
masuk air ni hhahaha
حاني رملي حاني رملي 04 April, 2012
ah ciskek betol..sikit ni je?? hahah
Crazy Dolphin Crazy Dolphin 04 April, 2012
cis tak baik menipu untuk menyelamatkan diri tau tak.. :ppp

kalau mat pet tu membalas dendam camne? AIYOK KAWAN kita tak tahu... hahaha

asal pendek sangat ni?!!!

dun worry kawan,duania realiti lagi penting dari dunia maya.kita pun busy jugak sekarang ni. :)
iAmCekbolat iAmCekbolat 04 April, 2012
alaaaaaa ! tak sempat nk stim.. dh hbes ? Boniiiiii !!!
CikTeddyCorner CikTeddyCorner 04 April, 2012
ala..akal cik dh tersekat..k cepat smbung!huhu
miss Fyqa miss Fyqa 04 April, 2012
huhh..kena tggu sambungan plak ye..
AnonymousAnonymous 05 April, 2012
hahah siap tuding kat orang lain..
jaat2..hihi..


alorh xperla abg,setel mana yang penting k.
Aida Tamrim Aida Tamrim 05 April, 2012
Assalammualaikum ...

Terbaek dari ladang la entri2 di sini. Nak menyampaikan sesuatu cerita tu, pandai sungguh awak menokok tambah jalan ceritanya sehingga kadang2 menjadi sangat tak logik. Wakakakaka ...
MAY MAY 05 April, 2012
sori2...no sori2..hehe..tp mujur sempat bw blog CM kan...lala..~

erk.mmg wajar dipendekkan entry boni tu sbb dah masak dgn ayt mukadmah yg superb mengarot..haha
Aien Not Alien Aien Not Alien 05 April, 2012
hahahaha..tak sempat nak habis gelak bersambung la pulak kannn...ok tungguuu!! :)
m!3yr4h_LolLy m!3yr4h_LolLy 05 April, 2012
bersambung lagi. aih. stereh la cam gini. keh keh
AnonymousAnonymous 05 April, 2012
Ape celaka la blog ko ni..
tajuk lain, sembang lain..
cm cibai pun ada..
bodoh je...

xde life ke bro?
fae jamal fae jamal 05 April, 2012
alaa...knp ade smbungan lagi..cepat la smbung boni..heheh..tgh feel melayan ni..

p/s : abaikan cik anon tu yea..org dengki memang begitu..busuk punya org! busuk bro!;p
Noor Fatin Noor Fatin 05 April, 2012
kenapa perlu bersambung?? waaa. hahaha.. ada episod2 pulak. kekeekke

aku dah like!!
Unknown Unknown 05 April, 2012
Nice Blog,
Jemput ke blog saye dan tinggalkan komen,
Im a newbie, mintak tunjuk ajar 
fahmieaustin.blogspot.cam
ZaroL ZaroL 05 April, 2012
Agagagagaga...tak soba den nak tunggu part 2 tu.
Afasz Afasz 05 April, 2012
kejadian ni berlaku bile boni???smlm ada tetgk satu kejadian moto langgar kete. kete nye teruk plak.moto nye elok je. haha
Zaza Iman Zaza Iman 05 April, 2012
ceehhhhhhh...bsambung..xpe2..tgu sambungan nih.. +)
Miss Butterfly Miss Butterfly 05 April, 2012
errrr lagi ??? dushhh -.-
HUDAJMAL HUDAJMAL 05 April, 2012
alahai, baca entry ni serupa mcm tgk cerita hantu dan tibe-2 bersambung .... LOL --'
Liselle MonCherie Liselle MonCherie 05 April, 2012
Aiyaaa byk plak trafik ni XD
Pendahuluan panjang XD
Faiz Shafie Faiz Shafie 05 April, 2012
cisss! dushhh.

salena gomez? motif?? lalala..
Nurrul Hazieqah Nurrul Hazieqah 21 May, 2012
saja nak wat suspen tau !
AnonymousAnonymous 19 February, 2013
Howdy, I believe your blog may be having web browser
compatibility issues. Whenever I look at your web site in Safari, it looks fine however when opening
in IE, it's got some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Aside from that, excellent website!

My page - weight loss
My page - http://www.x-vibes.com/wiki/index.php?title=Benutzer:UKKCinda
Unknown Unknown 18 February, 2017
Kalau Ingin Membuat Website Atau Desain Kunjungi Link Kami http://www.mastertindo.com