Cerita Lawak : Seorang Mamak Pengsan Gara-Gara Manchester United

Tengah-tengah aku atas motor balik daripada majlis sepetang bersama blogger denaihati.com. Ada dah aku ceritakan kat ENTRI NI. Bukan pasal kisah ni aku nak ceritakan, tapi cerita pasal masa dalam perjalanan balik ke banglo 2 tingkat milik aku. Masa aku tengah melalui satu kedai mamak, secara tiba-tiba aku terpandang skrin layar besar yang menghidangkan perlawanan antara Manchester United menentang Aston Villa. Aku tengok keputusan dah 3-0 dah. Melonjat kegembiraan aku atas motor. Kebetulan, tak berapa lama kemudian, Nani menjaringkan gol keempat. Menjerit aku atas motor. GOL!! 



Kegembiraan aku tak kekal lama bila secara tiba-tiba aku terperasan ada satu kelibat seakan terkinja-kinja di hadapan aku. Automatik kaki aku menekan brek. Motor aku terhenti betul-betul di hadapan seorang mamak yang sedang membawa air untuk dihantar kepada pelanggannya. Terkejut beruk aku tatkala melihat seorang mamak sedang menari-nari zapin dan sesekali shuffle. Pergh! Terbaik! Mamak ni bagus betul. Multitask. Ni tak lain ni mesti kes terkejut dan terus melatah disebabkan aku menjerit sebentar tadi. Aku menambah lagi kehangatan insiden tersebut dengan menjerkah lagi mamak tersebut.

" Aney yang mempunyai tona kulit tidak sekata tu!! Sila ke tepi!! Saya nak lalu ni!!",jerkah aku sambil memulas-mulas throttle motor dan menyebabkan deruman enjin motorsikal semakin kuat. Bibir aku mengukir satu senyuman nakal dan jahat. Baru aku nak tambah pekikan aku, secara tiba-tiba mamak tersebut pengsan dalam keadaan yang slow motion. Macam dalam filem hindustan pulak aku tengok. Disebabkan timbul sedikit rasa cuak termaktub dalam hati, aku terus meninggalkan kawasan tersebut dengan kadar segera. Risau kalau-kalau dikejar oleh mamak-mamak yang lain. Tapi dalam masa yang sama hati aku berbunga-bunga selepas melihat Manchester United mengalahkan Aston Villa 4-0. Ngeh ngeh.

BONUS FOR TODAY

Blog pilihan untuk diview pada hari ni. Jom kita terjah mereka ramai-ramai. Kata nak tambah kenalan blog kan? Jom terjah.


Budak ni memang kategori nakal. Tapi beliau sangat-sangat comel k! Kalau ada depan mata aku, serius aku nak sangat-sangat cubit dahi beliau. Geram je rasa. Hahaha. Kepada yang nak mengenali beliau silalah klik --> DILA <--

Pesanan buat Dila , jangan berhenti berblog ok!




{ 31 comments.. read them below or add one }

Mr.She Mr.She 16 April, 2012
cite betul ke tipu? kahkah >.<
si kiut lavender si kiut lavender 16 April, 2012
heheh...

xsangka si aney pandai berzapin yerk..kikiki
Sarah Mnasir Sarah Mnasir 16 April, 2012
alahai..mcm tu pulak.. hee
Liselle MonCherie Liselle MonCherie 16 April, 2012
Pandai plak menari zapin XD hahaha.
Everyday sufflin la bru best XDD aiyooo
NAL NAL 17 April, 2012
tinggi imaginasi..hahaha..aney berzapin..dasat!
Geng Borak Geng Borak 17 April, 2012
man Utd?? boooooo... hahahhaahahaa
JAI JAI 17 April, 2012
Ni mesti kes mamak tuh terkejut dek deruman Honda CRZ lu bro..hehe
SuparMan SuaRez SuparMan SuaRez 17 April, 2012
Peminat MU rupanya Bro...Perrrghh,,,
Keisan Kat Mamak tue..Hahaha
Ezad Skytech Ezad Skytech 17 April, 2012
haha...terer aney tu shuffle ye..kah3~
AnonymousAnonymous 17 April, 2012
RED NOMAD OZ.
They are with PHODO_ DE.
This is DASSAULT's NEW VIOLENCE?
SHYPE- PHERSHIPPE- BILLY ZTV?
And they have a FREDOZZEL with FRADO and MATANDO ?
And DAINA 9 is there with ROOTY 009?
MEANNE- DEMENEST?
She's with CORY BORY?
And NICKDOBO?
GILLES the " judge" is with PPLOMP - LEPFQ?
This is " LOVE GARDEN"?
With HOLLYWOOD'S " REGUSLO "?
AnonymousAnonymous 17 April, 2012
Listen, they have FAMAK- FAMIT- FPALL.
It's mob with government and STARST.
They have the names of dozens of " CONSTARS ".
Here are a few.
MOORE, LADD, CROW, ONO, CHO, WHITE.
are_lin@yu are_lin@yu 17 April, 2012
sampai pengsan erk.hehe
♥ Miss A ♥ ♥ Miss A ♥ 17 April, 2012
hehehe . semangatt bolaa tuh .. ish3 . HAHA :D
AnonymousAnonymous 17 April, 2012
Jyeahh!! GGMU!!
Alang2 mengorek hidung, kenapa tak dicalit saja tahi hidung itu? eh apa gua merepek ni? tak, maksud gua alang2 dah mamak tu pengsan, kenapa tak tapau jer air yang die bawak. Untung2 dapat membasahkan tekak yang kering lepas menjerit "Gol!!" dengan kuat dan penuh irama. Kui3.
xD
Hirdayu Rahmat Hirdayu Rahmat 17 April, 2012
miahahah ! apa lah boni nii ! tak baiik betul T_T
ceklala ceklala 17 April, 2012
mmg multitasking sungguh anney tu yek hehehe
Jai Montana Jai Montana 17 April, 2012
Pergh...nani..penendang dia memang kuat...
Nisa Nisa 17 April, 2012
Nakal bebeno. But pengsan as in pengsan betul ke mamak tu?
madammondoq madammondoq 17 April, 2012
wei.. atas motor main lompat2 pulak.. ish.. ish...
Yana Halim Yana Halim 17 April, 2012
bagitau le kedai mamak mana. Akak nak mintak autograf kat aney yg menari zapin tu. cair wehhhh.... :p
m!3yr4h_LolLy m!3yr4h_LolLy 17 April, 2012
nie betol ke tak nie ? konpius. keh keh
Unknown Unknown 17 April, 2012
Arsenal !! Arsenal !! Arsenal !!!! hehehe
Fatindn_ Fatindn_ 17 April, 2012
aney pun pndai melatah bagai nie yee ;)
kura kura 17 April, 2012
amboi. lepas ni suruh mamak pakai fair & lovely lahh. hahha
Unknown Unknown 17 April, 2012
Hahahaha kat mana lah yer aney tu belajar tarian zapin.. hehehehe
D D 20 April, 2012
deyyyy!~
bukan main FAKTA lgiii kesahh nehhh.
neh yg rasa mcm nak gigit2 telinga mamak tuh pandai shuffle.
erkk-_-'
Nurrul Hazieqah Nurrul Hazieqah 21 May, 2012
MAMAK menari zapin ? ? ?
tipu jerr...
haha , mana dia belajar ?
Unknown Unknown 28 May, 2012
mamak berzapin..ewahh!!teringin pulak nk tengok..hehe..
mcm2 ragam fan bola ni..^^