Temui Kartunis Bophairy! Reja Mus! Poyo! Di PBAKL 2012

Episod lepas klik --> AWEK COMEL DI PBAKL 2012 <--

Aku rasa dekat sejam aku terpusing-pusing dalam PWTC tu. Inilah sebabnya kalau ego tak nak bertanya orang lain. Bukan apa. Sebenarnya aku terlupa apa nama booth kartunis ni. Dan aku rasa dekat 10 kali aku terima flyers yang sama dari orang yang sama. Sampaikan orang tu buat muka kelat. Mungkin dia ingat aku saja nak habiskan flyers dia gamaknya. Argh. Siapa suruh! Aku tak mintak pun flyers dia tu. Siapa suruh bagi.

15 minit berlalu dan akhirnya aku berjumpa juga dengan booth beliau. Tapi masalahnya kelibat beliau tidak kelihatan. In the end of the day, berbekalkan muka yang agak manja, aku bertanya kepada seorang abang pakai spek mata kulit putih-putih dan berjanggut. 

" Sir, I searching Bophairy Baharum, but not found.",soal aku sambil memanjakan wajah.
" This is his number. You can call him anytime and anywhere.",ujar abang spek mata tu.

(dialog rekaan semata-mata)

Sepantas kilat aku call. Rupa-rupanya beliau dah habis dah function bertemu peminat. Patutlah aku tak jumpa. Beliau juga beritahu yang beliau sedang lepak di luar. Aku pun apalagi, terus keluar dari dewan. Dan akhirnya kami berjumpa juga. Walaupun beliau adalah lelaki, namun aku tetap neves. Apahal entah. Mencik! Mencik!

Berkat aku datang lambat, aku berkenalan dengan lagi dua orang kartunis hebat yang bersama dengan beliau. Kartunis Poyo dan juga kartunis Reja.

dari kiri : KARTUNIS POYO, KARTUNIS BOPHAIRY, DAN KARTUNIS REJA


sibuk melayan peminat-peminat mereka sambil menandatangani autograph di komik masing-masing. gambar ehsan daripada Bro Bophairy.


  
Lebih kurang 30 minit bersembang, aku pun meminta diri untuk balik. Dan tak disangka, mereka menghadiahkan aku dengan komik-komik mereka. Thanks U All. 


KOMIK M -  karya Kartunis Bophairy dan Kartunis Poyo.  Serius beb. Memang best. Superb best. Korang wajib beli.  




 Aku mengenali kartunis ni daripada drama pendek ni. Jom kita layan ramai-ramai. Putus urat kentut aku layan drama pendek ni. Dan kesemua pelakon-pelakon dalam ni adalah Kartunis KOMIK M.



episod akan datang - KOMIK M terbaik. 

{ 31 comments.. read them below or add one }

Liselle MonCherie Liselle MonCherie 30 April, 2012
Hohoho! Skrg dah byk kartunis Melayu hehehe lgi best dlu Ujang,anak2 sidek je la yg top huhuhu
Unknown Unknown 30 April, 2012
wohoo.. cool beb :)
kura kura 30 April, 2012
dengan lelaki pun nak neves. amboihhh. haha
suzie rahman suzie rahman 01 May, 2012
hihi excited i bc lju. sempoi lh kartunis tu.
Ezad Skytech Ezad Skytech 01 May, 2012
haha...dgn lelaki pun nak neves ke boni...hee..:D

> wahhh..dpt komik free tu..nak pinjam boleh...haha~
Arina Shamsul Arina Shamsul 01 May, 2012
hahahaha..manja la sangatttttt!!!!
Unknown Unknown 01 May, 2012
ceyh..gangster giler..ehe

aha..cover komik atas ue mcm besh je..xpernah lyn ag..ujang selalu la.. :)
Lea Isnawi Lea Isnawi 01 May, 2012
xpenah bace pun komik2 tu
bace komik doremon je

kehkehkeh
Dkna Abza Dkna Abza 01 May, 2012
lepas nie datang lambat lagi..mesti dapat lagi banyak komik free heheee
LaLa mhdnor LaLa mhdnor 01 May, 2012
x leh pergi pesta buku tu sebab tgh final =.=
Unknown Unknown 01 May, 2012
best dapt jumpa kartunis terkenal tu. tahniah..
Unknown Unknown 01 May, 2012
haha, lawak lh..!! video tu..
nasir hamzah nasir hamzah 01 May, 2012
untung lah boni dapat jumpa kartunis terkenal tu..

lawak betul video lakonan mereka..
Sarah Mnasir Sarah Mnasir 01 May, 2012
wah best nye dpt komik.. nnti pjm :P
~CAHAYA~ ~CAHAYA~ 01 May, 2012
peminat komik rupenya boni ni.....huhu
Unknown Unknown 01 May, 2012
suke bace komik tp xpenah kenal sper kartunisnya..
untung la 0rg tu kenal..dpt jmpa lg..:)
Woofer Storm Woofer Storm 02 May, 2012
bestnya dapat jumpa kartunis2 hebat mcm dorang ni..untunglah~
LidiaSuraya LidiaSuraya 02 May, 2012
ewahhh kemain suka jumpa kartunis yer... :)
Unknown Unknown 02 May, 2012
Jumpa retis.. Hehehe

Tapi best kan baca komik..
Unknown Unknown 02 May, 2012
esok nak g pesta buku..yeaaa
Aien Not Alien Aien Not Alien 02 May, 2012
amboi boni...neves neves bagai dengan lelaki ek..hehe
Noor Fatin Noor Fatin 02 May, 2012
dah lama xbaca komik2 mcm ni. dlu2 best gila! hak3

oo yg video tu, saya ada tgkk. mmg bestt. hehe

untunglah dapat jmpa ;)
si kiut lavender si kiut lavender 02 May, 2012
muhahah..lepak jerk makan choki2 ek...kikikiki

untunglah dapat komik tuh..sob2
AnonymousAnonymous 02 May, 2012
wah zaman ummie suke bace komik dulu yg pemes gila2 dan ujang.. tak sangka skang ada macam2 komik ^_^
ceklala ceklala 02 May, 2012
xsume org talented dan berbakat mcm dorang sume ni kan :)
NAL NAL 02 May, 2012
dahsyat la diaorg ni..
حاني رملي حاني رملي 04 May, 2012
hehe pahal jmpa laki pon nebes ni..hahaha mgkin org glamer agaknya :P
Afasz Afasz 04 May, 2012
eh...dkt pesta buku ek...ramai la...letih nk p
Aida Tamrim Aida Tamrim 04 May, 2012
Assalammualaikum ...

Hari tu ada gak plan nak gi .. Tgk2 plan hanya tinggal plan jeeee .. Hmmphhh