Abang Ensem Di Mata Aku


Bercakap mengenai blogger yang sorang ni, aku sebenarnya mengenali beliau selepas menyertai satu gathering blogger-blogger hebat yang dianjurkan oleh blogger bernama Meor Zaidee atau lebih dikenali sebagai Abang Ensem. Atas jasa SIFU aku jugalah yang mengajak aku ke gathering tersebut.

Boleh terjah ke entri ini --> GATHERING BLOGGER-BLOGGER HEBAT <--

Sesampainya kat sana, aku tertanya-tanya siapakah gerangan Abang Ensem tersebut. Bila aku terlihat satu kelibat yang kelihatan mirip seperti Leonardo Di Caprio dari sisi tepi, aku terus meneka yang beliaulah Abang Ensem. Dan ternyata sekali tekaan aku sangat-sangat tepat.

pemilik blog www.abangensem.com
Abang Ensem DI Mata Aku

 Pada pandangan peribadi aku selaku orang yang memang bersaing hebat dengan beliau dalam arena kekacakan ini, dapat aku simpulkan yang abang ensem adalah seorang yang happy go lucky. Sentiasa terukir senyuman di bibir beliau yang dipenuhi dengan misai yang tumbuh meliar.

 Tahap kesengalan abang esem juga boleh dikatakan hyper. Tapi, siapa sangka. Di sebalik kesengalan beliau tu, sebenarnya beliau adalah antara seorang blogger yang berjaya di dalam kehidupan peribadi. Beliau merupakan seorang pekerja institusi kewangan, penulis e-book hartanah dan juga pengumpul hartanah.

selain daripada bekerja di institusi kewangan, menulis e-book hartanah, dan mengumpul hartanah, beliau juga aktif di dalam aktiviti menembak burung gagak.

Kali ke dua pula aku bertemu dengan Abang Ensem adalah di majlis Sepetang Bersama Blogger anjuran Denaihati.com

Boleh terjah di entri ini 


Sebenarnya, ada satu rahsia yang ramai blogger-blogger tidak mengetahui sesuatu tentang Abang Ensem ni. Misai yang tumbuh meliar di bibir seksi beliau sebenarnya adalah misai palsu. Kalau tak percaya, cuba korang tarik misai beliau. Pasti tertanggal. Aku punya bukti kukuh untuk menyokong fakta dan kebenaran tersebut.

Wajah sebenar Abang Ensem. Misai tebal meliar itu sebenarnya hanyalah imej penyamaran beliau.

 Satu sahaja yang aku agak fed up dengan blog Abang Ensem ni. Aku tak boleh tinggalkan komen di tempat komen blog beliau. Mungkin disebabkan masalah dengan browser aku yang menyebabkan aku tak boleh nak tinggalkan komen. Mungkin tu tanda-tanda untuk aku segera membeli laptop baru agaknya. Jadi, setakat ni, aku hanya mampu singgah dan membaca entri-entri beliau sahaja.

Jadi, jikalau anda ingin menyertai contest Abang Ensem ini, bolehlah segera klik --> CONTEST ABANG ENSEM DI MATA AKU <--




 P/S :- Kepada sesiapa yang berminat untuk membawa pulang set kolagen untuk lelaki dan wanita, set menguruskan badan untuk lelaki dan wanita, bolehlah join contest di entri aku sebelum ini. Cara-cara untuk menyertai contest ni sangat mudah. Tarikh penyertaan dilanjutkan sehingga hari Ahad ini. Klik -> AMNELIFE BUAT AKU SEMAKIN BERGETAH <-

{ 39 comments.. read them below or add one }

NAL NAL 09 June, 2012
best la dapat bertemu sesama blogger..
SuparMan SuaRez SuparMan SuaRez 09 June, 2012
waa..best la dapat temu blogger...Hensem plak tue..Huhuhu
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 09 June, 2012
bilelah saya nak join gathering pulak ni.. hmmm
Zarul Umbrella Zarul Umbrella 09 June, 2012
hahahah ayat misai yg tumbuh meliar tu memang tak boleh belah...hahaha
Ariff Shah Ariff Shah 09 June, 2012
hahahaha... kelakar habis. mmg terbaik entri ni
akubiomed akubiomed 09 June, 2012
Bila misai bro hendak selebat bro AE. Kalau tak pon sapu minyak BON tentu cepat tumbuh bulu.

Teringat ketika zaman sekolah kalau ada gang lelaki betis tidak berbulu akan kena gelak ramai-ramai. :-)
ctk ctk 09 June, 2012
bes betul dpt jupe blogger popular cm ni kan..


*pengampu lebih abam boni neh..haha
nasir hamzah nasir hamzah 09 June, 2012
Memang ensem.. hehehehh sat gi nak terjah blog beliau...
Unknown Unknown 09 June, 2012
waa sume pakat citer sal abg ensem

kne terjah ni
Unknown Unknown 09 June, 2012
Misai tumbuh meliar? tak pernah ku dengar....
yg penting mana lebih hensem, dia dgn Datok K?
Boni, takde masa la nak join contest, masa kena penuhi dgn suami tercenta ni...hehe..
Hidayah Hidayah 09 June, 2012
ok..

kita joint contest tu..

tanda sokongan moral kat blogger
yang kita "menyampah" nih..
:P

hahahah...
Unknown Unknown 09 June, 2012
nme beliau ni mmg dh TEBABOMMMM..tp x penah jumpa live lg..
HUDAJMAL HUDAJMAL 09 June, 2012
hensem nye. eh ? hahahaha. jk. eh hi :)
Aien Not Alien Aien Not Alien 09 June, 2012
dah hensem tapi misai tumbuh meliar...hahahaha


ada2 je boni... :D
teha teha 09 June, 2012
untung laa ~ hahhaha !
Unknown Unknown 09 June, 2012
Hahaha.. Boni terbaiklah..

Good luck Boni..
Nurrul Hazieqah Nurrul Hazieqah 09 June, 2012
rasa tergugat ke kekacakan yang ada -,- HAHA
m!3yr4h_LolLy m!3yr4h_LolLy 09 June, 2012
kimsalam dekat abg ensem. eh ! tetiba. hehehe.
nur_za nur_za 09 June, 2012
rajin pulak dia join contest kan..hehe
gud luck
Unknown Unknown 09 June, 2012
good luck bro ..aku doakan .. :D
mr.pingu mr.pingu 09 June, 2012
hensem gler abghensem ehheee
Fariz Reza [FR] Fariz Reza [FR] 09 June, 2012
Assalamualaikum (^_^) datang follow blog ni. Follower yang ke- 907 .

Nanti jikalau ade kelapangan , awak tinggalkan jejak link blog awak di sini ya Exchange link

nanti saya dapat Blogwalking awak selalu (^_^)

Hope dapat jadi rakan yang sejati dalam blogger ni ya , kita gunakan peluang ini sebaiknya untuk mengeratkan lagi hubungan antara 2 blogger (^^_)
Salam perkenalan ; ) sekali lagi dari Fariz Reza .
Unknown Unknown 09 June, 2012
maybe dia baru cukur misai tu.. hehehe
Unknown Unknown 09 June, 2012
watchaaa...hahaa...follow sini la.. :D
Unknown Unknown 09 June, 2012
dan x lama lgi..muncul lah abg bony yg hensem plak..haha..menandingi semua blogger hensem masa skung...
ROJAK ROJAK 09 June, 2012
dia sepatutnya try bela janggut lak barulah betul2 hensem
Mat Som Sadona Mat Som Sadona 09 June, 2012
Bertuahnya jadi org hensem macam Abangensem, macam Boni, .....
AJ AJ 09 June, 2012
kena banyak minum susu ni...

aku rasa ae kena tempias ko laa boni, misai tak tumbuh2...hahahha
- - 09 June, 2012
peeewiiiiit.....Abang Hensem ♥...heh..heh..heh...
iKhRam iKhRam 09 June, 2012
hahaha...
nak tergelak pula bc entry ni

abg ensem... abg ensem.. hehehe
Myra Jay Myra Jay 10 June, 2012
Wahhh Boni pun join ye..

Good luck..

abgEnsem boleh dijadikan idola buat semua :)
Korn Ahmad Korn Ahmad 10 June, 2012
hik hik hik.. ingatkan misai abg ensem tu hilang sebab kena gigit tikus.. ape lah ko ni boni...
hazman aka species1980 hazman aka species1980 11 June, 2012
AE nie memang tang misai la modal untuk cari makan mengayat awek dan gadis....
حاني رملي حاني رملي 11 June, 2012
wakakak dan lagi tembak burung gagak..btw, kemsalam kat abg nsem..haha
Afasz Afasz 12 June, 2012
good luck boni....ensem ke abg ni ek????aritu dah jumpa sekali....
Arina Shamsul Arina Shamsul 13 June, 2012
muahahaha..aku tergelak tang misai tumbuh meliar tu..ayat tu mmg kaw2..


hahaha


semoga boni dapat mengatasi abang hensem tu..hahaha..
Man Man 14 June, 2012
harap misai tu dapat dikekalkan.

tak kacak langsung bila tak bermisai. hahaha
Jefry Jefry 26 November, 2012
beliau ini seorang yang inspiratif juga ya
nice share