Cerita Lawak : Kenangan Yang Menjengkelkan Pada Suatu Ketika Dahulu (Part 4)


Kenangan juga. Aku ketika masih bergetah lagi. Disamping adik aku

KEJADIAN KE EMPAT

Lokasi - Kawasan Taman Perumahan 

Kejadian ini pula berlaku  di dalam kawasan taman perumahan rumah aku. Kejadian sekitar 2020. Ok. Aku tipu. Tahun berapa aku tak berapa ingat, tapi masa umur aku dalam lingkungan 11 tahun.

Dalam umur sebegitu, aku mengalami satu perubahan hormon yang amat ketara. Aku menjadi seorang kanak-kanak lelaki yang comel,periang dan  gatal. Pantang tengok kanak-kanak perempuan comel, pasti aku akan sedaya upaya melambaikan senyuman aku. Paling hamis pun, aku akan mengenyit-ngenyit mata secara menggila. Sampai satu tahap, mata aku terkenyit-kenyit dengan sendirinya. Hampir-hampir juga aku digelar 'Budak Kenan' oleh segelintir masyarakat yang selalu memandang sinis kepada aku. 

Ok, cerita bermula ketika aku sedang khayal berjalan balik daripada sekolah agama. Dalam khayalan tu, aku membayangkan yang diri aku adalah adiwira Gaban. Dalam pada aku berkhayal tu, secara tiba-tiba aku ternampak seekor kucing betina yang agak seksi. Entah macam mana, aku terbayangkan pula kucing tu sebagai seekor raksasa jahat, gemuk pendek dan kejam yang berpotensi menyerang aku. Pada ketika itu, berbagai aksi dan ayat-ayat adiwira yang terkeluar. Siap aku terguling-guling konon-konon terkena serangan raksasa tersebut.

 Dalam khayalan yang sangat-sangat dasyat tu, tiba-tiba pula seorang kanak-kanak perempuan yang agak comel melintasi kawasan pertarungan tersebut. Khayalan aku lesap. Aku terus membelai dan mencium-cium kucing tersebut dengan penuh kasih sayang. Semuanya adalah untuk membuat kanak-kanak perempuan tu terpikat dengan aku. Yelah. Gadis mana yang tak terpesona dengan jejaka yang penyayang kan? Betul tak? 

Tapi, aku tak sangka sama sekali. Rupa-rupanya tu adalah detik hitam yang mencemaskan bagi aku. Dalam pada aku menunjukkan kasih sayang yang tak berbelah bahagi tu, mata aku tak pasal-pasal terkenyit-kenyit. Agaknya kerana geram melihat kening dan bulu mata aku yang laju bergerak-gerak, kucing tersebut terus menerkam dan mencakar muka aku. Humangaih!!! Hilang terus kasih sayang aku. Hilang terus gaya maskulin yang sedang aku tampilkan dari tadi. Yang ada hanyalah suara tempikan aku yang sangat buruk dan sengau sambil berlari lintang pukang menahan kesakitan. 

Memang betul-betul aku kena serang dengan raksasa hari tu. Muahahaha.


KEJADIAN KE LIMA

Bersambung. Heh heh


P/S : Seksanya bila susah gila nak online sekarang. Adoi!! Risaunya kalau-kalau aku kehilangan kawan-kawan di blog bila jarang-jarang update n BW ni. Sejujurnya skrin laptop aku pun dah tumbuh lalang dan semak disebabkan lama tak digunakan.

{ 42 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown 27 June, 2012
takpe, dah lama x update sekali datang dgn entri yg best..wahh.. smpai tumbuh lalang dan semak yer? kesian laptop tu. hihi
AnonymousAnonymous 27 June, 2012
hahahaha apalah gaban kalah degan raksasa ^_^
Admin Admin 27 June, 2012
saya kunci lirik itu
Unknown Unknown 27 June, 2012
eleh..resaksa kiut pun kalah ke...
MAY MAY 27 June, 2012
PKI LA HENPON PULAK MCM BEN ASHARI..HEHEHEEE..
حاني رملي حاني رملي 27 June, 2012
hahaha aiyok ngilu gila kalau kena cakar ngan kucing~
ceklala ceklala 27 June, 2012
lame betul hilang..ni mmg update seminggu skali je ke cane ni?hihih
wakmisai wakmisai 27 June, 2012
haahahaha sengal gile
miss Fyqa miss Fyqa 27 June, 2012
aha..kesian. pegi klinik tak kena cakar dgn kucing tu? lalalalla~
Afasz Afasz 27 June, 2012
takkan la sbb tak update blog, ilang kawan boni???

friendship 4eva la boni..chewaaahhh
Nurrul Hazieqah Nurrul Hazieqah 27 June, 2012
HAHA , kasih syg lah sgt.. pandai pura2 ekk , kucing tuh cakar sebab baw cik Boni busyuk ! *satu cara melepaskan diri :P

*don't worry , cik Boni tak kan dilupakan atau ditinggalkan..
paling2 kena bom dengan komen " Cik Boni tulunlah update, kami Rindu :'> "
Unknown Unknown 27 June, 2012
hamboiihh kemaen tu cite kan..
Denaihati Denaihati 27 June, 2012
cakaran sayang si kucing jugak tu, cuma kasar sikit je...heee
- - 27 June, 2012
hahahaha...memacam...uik lamo tul bertapo...heh...heh
mujagirl92 mujagirl92 27 June, 2012
abg boni tak kan hilang no 1 fan like muja ni,, hahaha,, awal2 bace dah sakit perut,, hahaha,,,
mujagirl92 mujagirl92 27 June, 2012
abg boni tak kan hilang no 1 fan like muja ni,, hahaha,, awal2 bace dah sakit perut,, hahaha,,,
Mr.She Mr.She 27 June, 2012
ni cite betul ke abam boni? wakaka. kan dh malululu~ :p

kiteee pong xde mase nk hupdet plus bw skang. sobs! :3
Myra Jay Myra Jay 27 June, 2012
Kesiannya kena cakaran harimau..ehhh!!! silap cakaran kucing seksi :)


**Entry sambungan mesti lambat nak dapat tunggu pe** :) Keep up Boni...
Arina Shamsul Arina Shamsul 27 June, 2012
hahahahaha...cuba ko bayang boni aku tengah kemam nasi sambil baca cerita ko ni,berhambur ko tau?hahaha.
si kiut lavender si kiut lavender 28 June, 2012
amboih...comel sgguh dia dulu..


tudia..sekali kena cakar habis hlang kecomelanmu..kucing tu pun taw yg boni nih stok2 muka gatal..ahaks..:D
Unknown Unknown 28 June, 2012
apa yang saya terlepas ni ?hahahha ...
Ezad Skytech Ezad Skytech 28 June, 2012
haha...habiskan la cerita...bersambung2 mcm drama la pulak....haha...

> siap berlalang skrin laptop tu...nak aq tolong tebaskan...haha~
The Fakhirin The Fakhirin 28 June, 2012
betul2 peristiwa menyayat hati.
SuparMan SuaRez SuparMan SuaRez 28 June, 2012
Kau takkan kehilangan ku bro..walaupun ko jarang on9..hahhaa
Saya Disini Saya Disini 28 June, 2012
salam perkenalan,, :)
Mat Som Sadona Mat Som Sadona 28 June, 2012
Maafkan aku Boni kerana dah lama tidak ke blog Boni yg menghiburkan ini, Blog sendiri pun dah tak sempat tgok.

Umur Boni 11 tahun dah ada foto berwarna, bermakna Boni ni muda sangat. Gambar masa aku kecik dulu, semuanya hitam putih. Zaman Muhammad Ali bertinju dgn Jo Frazer, Jo Bagner.

Selamat berbahagia dan happy selalu ok.
PCL PCL 28 June, 2012
hemmm...gatal awal ea Boni !!
Mek Onie Mek Onie 28 June, 2012
amboiiiiiiiiiii,kemain berangannya tu..haha :P
Cendol Cendol 28 June, 2012
haha dasat punye berangan.siap bajet macho lagi tu.padan muke lu lah ! haha
btw,nice entry bro! keep it up :)
are_lin@yu are_lin@yu 28 June, 2012
kemana lah kamu pergi agaknya ya..hehe
Unknown Unknown 28 June, 2012
apa yg saya terlepas sekali lagi ni ? kui3
Unknown Unknown 28 June, 2012
Adeh..awak ni..kelakar..camne leh berangan sampai camtu sekali..eheheh

P/s : Awak comel la dlm gambar tu.. :p
Hidayah Hidayah 28 June, 2012
:P
tak kelakar pun..
saya tak gelak pun..
(sambil menunjukkkan reaksi muka sedang menipu)
NAL NAL 28 June, 2012
hahaha..macam-macam.

btw aku tgk gambar kau masa kecik tu lebih suci daripada sekarang..haha
Aida Tamrim Aida Tamrim 28 June, 2012
Assalammualaikum ...

Lawak,lawak .. sama le ngan adik lelaki saya masa kecik .. suka menjadikan binatang terutamanya kucing dan ayam sebagai watak jahat dalam dunia imaginasi ciptaannya .. ahaksss
Unknown Unknown 30 June, 2012
hahaha...nk aku bg parang suruh tebas lalng ker??lama sngt menghlang...
Unknown Unknown 07 July, 2012
alamakkkk drama bersambung lah pulak! hehehe