Cerita Lawak : Dejavu Di Bukit Beruntung

Siapa cakap cerita Dejavu di Kinabalu tu mengarut? Aku gigit-gigit cuping telinga kecil korang nanti. Aku pernah merasainya sendiri. Kejadian berlaku di Bukit Beruntung baru-baru ni. 

Masa tu aku tengah melintas jalan nak ke kedai telefon. Nak beli top up 3 ringgit. Entah macam mana masa aku tengah melintas jalan tu, aku terpandang seorang gadis yang berada di seberang jalan. 

Katakan padaku. Lelaki mana yang tak berdegup jantung melihat gadis sebegini.
 Tiba-tiba berkumandang pula lagu ni. Hampeh betul. Kalau korang nak dengar, klik je lah play.


Entah macam mana jantung aku boleh berdegup kencang. Mungkin ini dinamakan cinta pandang pertama. Begitu kuat sekali degupan jantung aku. Bergetar-getar tubuh badan aku.

Dan ketika itu aku terlihat beliau memegang dada beliau. Wow. Inilah dia Dejavu agaknya. Sama-sama saling merasakan getaran cinta. Aku yakin. Inilah dinamakan takdir yang akan menyatukan cinta aku dan beliau. Aku dapat rasakan yang beliau turut merasakan perasaan yang sama terhadap aku. Aku segera berlari mendapatkan beliau.

" Awak yang manis bertudung.. Siapakah gerangan nama awak?",tanya aku tatkala memandang tepat ke dalam matanya yang sangat ayu.

" Yatie."

Dengan sepenuh keyakinan, aku memegang tangannya dan meletakkan tepat di atas dada aku.

" Awak. Saya tau apa yang awak rasakan saat dan ketika ini. Sama lah dengan saya. Awak rasalah sendiri betapa kuatnya degupan jantung saya ini. Rasa yang secara tiba-tiba hadir.", terang aku bersungguh-sungguh sambil terus menekapkan tangan beliau di dada aku.

" Apa awak merepek ni?"

" Awak, saya tau awak. Awak tak boleh sembunyikan perasaan awak kepada saya. Cara awak pegang dada awak pun saya dah tau yang jantung awak turut berdegup kencang bila melihat saya kan? Awak mungkin boleh menipu satu dunia, tapi awak tak boleh tipu saya dan diri awak sendiri. Saya tau awak cintakan saya.",sambung aku lagi sambil melemparkan satu senyuman paling manis.

" Err, saya pegang dada saya sebab dada saya sakit. Angin gastrik dah naik sampai ke hulu hati agaknya.",terang beliau bersahaja.

" Hahahahahahahaha!! Saya tau lah awak. Saja je nak bergurau dengan awak!! Hahaha. Oklah, saya beransur dulu ye. Saya nak pergi kedai top up tu sebenarnya. Bye!",terang aku sambil berlari laju-laju pergi daripada situ. Hampeh betul. Dejavu konon. Asyik kena tipu dengan drama kat tv je aku ni!

-TERPENGARUH DENGAN FILEM HOLLYWOOD-

P/S : Entah kenapa aku boleh melekat pula dengan drama Deejavu di Kinabalu di TV3 ni? Mungkin sebab wajah aku seiras Aqasha agaknya. Tu yang buat aku nak tengok tu. Hahahahaha.

P/S ke dua : nak tanya pendapat kawan2. Aku nak pakai dot com. rasa2 korang leh suggestkan tak nama yang sesuai utk blog aku ni?

{ 45 comments.. read them below or add one }

Myra Jay Myra Jay 28 June, 2012
Hahaaa, ingatkan betul la tadi cinta telah berputik..

Degup jantung memang akan terasa bila kita mencintai seseorang.. ;)
Semoga berjumpa suri di hati ye Boni :D
Myra Jay Myra Jay 28 June, 2012
@Myra Jay
Myra pun xpenah MISS citer Dejavu ni, sanggup melopong depan TV dari kul 7pm..heheee
are_lin@yu are_lin@yu 28 June, 2012
haha pandai yer,tula tengok lagi tv banyak2..haha..pakai nama ni pun ok apa ;-)
♥ sitifarhana ♥ ♥ sitifarhana ♥ 28 June, 2012
yeaaa!sy pon jrang miss dejavu dikinabalu..hehe
Unknown Unknown 28 June, 2012
Dejavu ni best.. pakailah dot com best skit.. hehehe
ceklala ceklala 28 June, 2012
hahaha merepek meraban jek! kalo dah sekali tengok mmg confirm la terus melekat dan terpengaruh hihihi

p/s: cane nak ajak aritu, dah kalo letak no tepon ceti kat blog..smpi sudah la mmg xdpt ajak hihih
miss Fyqa miss Fyqa 28 June, 2012
gastrik? kena bwk pi klinik tu.. hehehe

xpernah tgk la dejavuu tu.. *kesian kan
Korn Ahmad Korn Ahmad 28 June, 2012
dejavoo? xpenah la plak aku tgk cter tu.. ko mcm aqasha? aku tgk macam harun ajis ade la.. *xpayah nak kembang kempis sgt....

bonikorn.com <--great kan? muahahaha
msredcheesecake msredcheesecake 28 June, 2012
nyampah mamat kuat pasan ni... hover tau...

nak nama dotcom? letak je mamatpasan.com

maleh nak larik.
Unknown Unknown 28 June, 2012
hahaha
aqasha la sngt!
hehe
AnonymousAnonymous 28 June, 2012
keh8988 tipu tipu tipu^^
Nurrul Hazieqah Nurrul Hazieqah 28 June, 2012
HAHA , koya yer ! ! ! kan dah malu sendiri ! :P

*alahh , cerita tuh dah bnyk kali tengok sama mcm filem korea , filipina.. dah dapat agak dah.. ^^
disebabkan tak ada cerita lain tgok gak lahh :P
NAL NAL 28 June, 2012
ahahaha..tak der kaitan langsung..
nama boni ni pun dah ok..
Mira Maisara Mira Maisara 28 June, 2012
hahaa..sgt kelakar ! cover baik punya
inche hlovate inche hlovate 28 June, 2012
hahaha tgok skit tang mne yg ade iras2 aqasha tu
Unknown Unknown 28 June, 2012
Haha...sudah2 le berangan tu....awek sekarang x main la jiwang2...(macam aku tau je kan...)
Yana Halim Yana Halim 28 June, 2012
perenggan pertama dah tau, ini mesti perasan nih! hahaha...
apa2 pun thanx boni. selalu buat akak gelak sensorang depan pc. pasal nama dot com tu, letak la nama boni jugak. dah brand dah tu... :)
Aien Not Alien Aien Not Alien 28 June, 2012
amboi. berdeejavu pulak dah boni.


ehhh...dah tak iras shah jaszle dah? hehe.
Unknown Unknown 28 June, 2012
haha...dejavu yg menjadi debu eh? apasal tersampuk pulak dgn dejavu ni? org lelaki tak layan biasanya...tapi kan..lagu ni yg si Aqasha nyanyi, fulamak...buat akak rasa jd muda jek...hehe..

Boni, akak lama buka page ni dr tadi, akak tinggal pi basuh simen kat luar, nak komen sampai ke pukul 4 ni baru akak sempat komen, sibok bebeno nih.
- - 28 June, 2012
Perh...layan jugak ghupenye...hehehhe
Unknown Unknown 28 June, 2012
ni apa ni tak bagitau ni deejavu apa ni ? haa.. ? (stail cikgu Dzuandiey -dzuandiey.com marah murid-murid) ..haha ..
Mawardi yunus Mawardi yunus 28 June, 2012
ayarkkkkkkkkkkkkkk tipu
Aida Tamrim Aida Tamrim 28 June, 2012
Assalammualaikum ...

Wakakakaka .. Mesti rasa terkeriiit je kan ..? Ahaksss .. Nak guna dot com ke? Guna jela nama yg sama cam blog ni. Okey wat. orang dah kenal ;)
eila eila 28 June, 2012
kah3...byk awk pya dejavu!!!!
mujagirl92 mujagirl92 28 June, 2012
wah,,, mula2 dah romantik habis,, akhirnya tu wat frust je,, wekkk
حاني رملي حاني رملي 28 June, 2012
haha pandai kaber line ending dia..mula shah jaszle, pastu aqasha lpas ni sapa plak ye.. wakakaka
حاني رملي حاني رملي 28 June, 2012
This comment has been removed by the author.
The Fakhirin The Fakhirin 28 June, 2012
ko patut buat lakonan video sbenar bro..hahaha
Cendol Cendol 29 June, 2012
hahaha cerita keling naaa hang nii

Cendol tau!! name sesuai utk boni punye belog!
Boni Bollywood.com
haha kidding .
nice entry walaupun mengarut haha
Colors and Grays Colors and Grays 29 June, 2012
Salam kenal Boni. just dropping by.
[my lips are sealed] lol.
Afasz Afasz 29 June, 2012
apa kes ni dada-dada ni boni??? ahaksss...

letak jela bonjil.com tu .
Unknown Unknown 29 June, 2012
ahaha, ingatkan lama menghilang pasal sibuk nak kawin.. guna je bonijll3.com .. kalau guna nama lain, kena mula dari awal untuk dapatkan SEO .. orang yang selalu melawat blog ni pun dah x jumpa dah bonill.blogspot.com... erk, tapi boleh juga redirecting dari blog ni ke link baru tu kan..
Unknown Unknown 29 June, 2012
ahahaha..ingatkan real punye citee..haha =D
buat jee > bonilawaktakingat.com ..mesti ramai yg tertarik..ekekeke..haha
Unknown Unknown 29 June, 2012
aku bengang ngn cite tu

satu tak logik

due tiru idea sebijik cite korea

demmmm
Unknown Unknown 30 June, 2012
hahahahah dasyat lah tajuk filem ni...hehehehe
Unknown Unknown 30 June, 2012
hahahaha...perasan gila...buat malu kaum adam jer...huh!!!
Unknown Unknown 30 June, 2012
BoniLoL.com ..hehehe
AnonymousAnonymous 30 June, 2012
Muka ganas! Layan dejavu kinabalu..
Arina Shamsul Arina Shamsul 30 June, 2012
hahahahahaha...bercucuran dan bergelimpangan peluh dan hingus aku baca entri kali ni..hahahaha...

jiwa digaru2 kao tau ..hahaha.
Mr.PiNGu Mr.PiNGu 30 June, 2012
satu lagi action yg parah dr hang hahaaa
Mr.PiNGu Mr.PiNGu 30 June, 2012
satu lagi action yg parah dr hang hahaaa
~Cik Sweety~ ~Cik Sweety~ 30 June, 2012
haha..lawaklaa..

dejavu.com.. ok kot..agagaga
nasir hamzah nasir hamzah 01 July, 2012
wah nak pakai dot.com. best tu.. letak nama asal pun ok la boni
fae jamal fae jamal 13 July, 2012
dulu Aaron Aziz skrg Aqasha pulakkk:P