SUKAN YANG AMAT MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA

Hari Ahad lepas aku diajak oleh rakan Blogger YAYA untuk berperang. Kedengaran agak menarik. Aku pun bersetuju memandangkan ramai lagi blogger yang turut serta. Lagi pun aku dah lama gila tak Hang Out dengan kawan-kawan Blogger.

Lokasi yang aku tuju adalah Wangsa Walk. Mengarut dan tahyul lah kalau korang tak tau. Aku boleh suruh Sin Chan tampar halkum korang laju-laju woo kalau tak tau. 

Mula-mula aku cari Classmate sekolah aku dulu. Then kitorang terus ke tempat peperangan tu. Betul-betul kat dalam tempat Game dan Entertainment Wangsa Walk. Sebelah karaoke. 

Laser Warzone.

LOKASI LASER TAG DI KUALA LUMPUR, TEMPAT BERIADAH MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA, SUKAN YANG SESUAI UNTUK KELUARGA, TEMPAT YANG SANGAT MENARIK UNTUK BAWA KELUARGA BERIADAH, LASER WARZONE WANGSA WALK
Okay. Laser Warzone ni bukanlah medan peperangan sebenar. Dia perang menggunakan cahaya Laser yang langsung tak menyakitkan. Mirip sukan Paintball tapi lebih Soft dan tak selasak Paintball.

Cuma korang akan rasa ketakutan dan kemurungan bila pihak musuh kejo korang. Hahaha.

LOKASI LASER TAG DI KUALA LUMPUR, TEMPAT BERIADAH MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA, SUKAN YANG SESUAI UNTUK KELUARGA, TEMPAT YANG SANGAT MENARIK UNTUK BAWA KELUARGA BERIADAH, LASER WARZONE WANGSA WALK

LOKASI LASER TAG DI KUALA LUMPUR, TEMPAT BERIADAH MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA, SUKAN YANG SESUAI UNTUK KELUARGA, TEMPAT YANG SANGAT MENARIK UNTUK BAWA KELUARGA BERIADAH, LASER WARZONE WANGSA WALK
Ni lah keadaan dalam medan tempur Laser Warzone. Besar dan menarik.  Mesti korang ingat ada Diesel seludup dalam tong-tong tu kan? Korang salah! Tong-tong tu adalah tempat untuk korang berlindung dari terkena tembakan musuh. Sapa yang dah biasa main tau lah kegunaan dia. Aku mula-mula main aku ingat tempat apa ni. Macam Port Mat Gian je.
LOKASI LASER TAG DI KUALA LUMPUR, TEMPAT BERIADAH MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA, SUKAN YANG SESUAI UNTUK KELUARGA, TEMPAT YANG SANGAT MENARIK UNTUK BAWA KELUARGA BERIADAH, LASER WARZONE WANGSA WALK
Ni pulak senapang Laser yang akan digunakan. 
Jadi, peperangan bermula antara blogger-blogger yang dah dibahagikan kepada 6 kumpulan. Memang gamat suasana masa perang tu. Aku sampai menjerit-jerit Tone suara perempuan menjerit High Pitch tu. 

Kadang-kadang aku berpura-pura jadi penyapu. Kadang-kadang aku menyamar jadi nyamuk. Dan bila berdepan One By One dengan pihak musuh, aku buat-buat pengsan dengan mempamerkan wajah yang sangat comel. Semua tu taktik aku untuk meraih simpati musuh dan buat dia rasa angkuh bila berjaya buat aku ketakutan. Bila dia leka, aku terus tembak dia. Hahahaha. Padan muka.

Menarik juga Sukan Lasertag ni. Bagi aku, memang sesuai kalau korang nak bawak ahli keluarga korang beriadah. Luangkan masa sama-sama. Sukan ni tak merbahaya langsung. Bukanlah macam kartun Transformer tu. Tembak laser sampai meletup-letup. Itu semua tahyul. 

LOKASI LASER TAG DI KUALA LUMPUR, TEMPAT BERIADAH MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA, SUKAN YANG SESUAI UNTUK KELUARGA, TEMPAT YANG SANGAT MENARIK UNTUK BAWA KELUARGA BERIADAH, LASER WARZONE WANGSA WALK

LOKASI LASER TAG DI KUALA LUMPUR, TEMPAT BERIADAH MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA, SUKAN YANG SESUAI UNTUK KELUARGA, TEMPAT YANG SANGAT MENARIK UNTUK BAWA KELUARGA BERIADAH, LASER WARZONE WANGSA WALK
Dua pasukan yang berentap untuk menentukan kedudukan pertama dan kedua. 
LOKASI LASER TAG DI KUALA LUMPUR, TEMPAT BERIADAH MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA, SUKAN YANG SESUAI UNTUK KELUARGA, TEMPAT YANG SANGAT MENARIK UNTUK BAWA KELUARGA BERIADAH, LASER WARZONE WANGSA WALK
Finally.. Pasukan aku berjaya menggongol tempat kedua. Dapat lah merasa medal tu. Dah 10 tahun aku tak pegang medal. Hahaha. Tahniah skuad 4!

LOKASI LASER TAG DI KUALA LUMPUR, TEMPAT BERIADAH MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA, SUKAN YANG SESUAI UNTUK KELUARGA, TEMPAT YANG SANGAT MENARIK UNTUK BAWA KELUARGA BERIADAH, LASER WARZONE WANGSA WALK

LOKASI LASER TAG DI KUALA LUMPUR, TEMPAT BERIADAH MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA, SUKAN YANG SESUAI UNTUK KELUARGA, TEMPAT YANG SANGAT MENARIK UNTUK BAWA KELUARGA BERIADAH, LASER WARZONE WANGSA WALK


LOKASI LASER TAG DI KUALA LUMPUR, TEMPAT BERIADAH MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA, SUKAN YANG SESUAI UNTUK KELUARGA, TEMPAT YANG SANGAT MENARIK UNTUK BAWA KELUARGA BERIADAH, LASER WARZONE WANGSA WALK
Antara blogger-blogger yang hadir hari tu. Meriah. Lama kitorang tak Hang Out sama-sama. 
KREDIT GAMBAR - NADIA FARAHIDA & IDA BAHARUM

Jadi, korang pun kena cuba Try Test main Laser Tag kat Wangsa Walk ni. Memang Best. Tempat bertempur dia luas. Puas berlari-lari pecut dalam tu. Nak tido pun selesa. Bawak anak-anak dan satu Family besar datang sini. Luangkan masa bersama-sama. Tak ada lah asyik nak luangkan masa dengan pergi taman-taman astakona je kan. 

LOKASI LASER TAG DI KUALA LUMPUR, TEMPAT BERIADAH MENARIK UNTUK SEISI KELUARGA, SUKAN YANG SESUAI UNTUK KELUARGA, TEMPAT YANG SANGAT MENARIK UNTUK BAWA KELUARGA BERIADAH, LASER WARZONE WANGSA WALKHari minggu ni ada Bloggers Day Out pulak. Tak sabar aku nak cuba Paintball. Dah lama aku nak main menatang ni. Harap aku tak pengsan betul-betul.



{ 27 comments.. read them below or add one }

ieza ashaari ieza ashaari 21 April, 2015
cepat betul entry kuar. Fresh betul ni. Sebab menang eh? Klu kalah mesti lambat luar entry kan. Hahaha.
Putery Memory Putery Memory 21 April, 2015
best boni ! nk g ,hari tu xdapat pegi ada photoshoot .padahal dekat gilaa hhaa
Unknown Unknown 21 April, 2015
@ieza ashaari:

hahahaha.. macam mana boleh tau ni?? hahahahaha
Unknown Unknown 21 April, 2015
@Putery Memory:

hahaha. takpe.. nanti boleh set up lagi tu.. hehehehe
Mama Kembar Tiga Mama Kembar Tiga 21 April, 2015
nampak macam best tu. budak budak boleh main gak ka?
I N A  A I N A A I N A A I N A A 21 April, 2015
Kalau tak balik lagi ke Kuantan masa tu, boleh ena join.. bestnyaaa.. hurmmmm
Emi Emi 22 April, 2015
Amboii..menyamar jadi nyamuk terus ha. Haha. Papepun memang best main laserjet ni. First time main haritu. COnfirm next time ajak kwn2 pegi lagi. Hihi
AnonymousAnonymous 22 April, 2015
wah seronoknya..boleh berperangn ngn zara ni..hihi
Mimin Adam Mimin Adam 22 April, 2015
pheww! best game ni. tp sakit mcm paintball x kalau kena laser? mimin daa lama follow sini ;)
Yana Yassin Yana Yassin 22 April, 2015
Boni jahaaaaat , serang orang jer keje . Penat wei , penat gelak . hahahahhaha
MAY MAY 22 April, 2015
meriah gemilang terbilang peperangan bloger..;)
::EIDA:: ::EIDA:: 22 April, 2015
hebattt boni! menang tu yang entry cepat keluar. kita kalah so, dua bulan lagi baru up entry ni laa. HAHHAHAHHAHAHHAHA
Hafiz Hafizol Hafiz Hafizol 22 April, 2015
terbaik boni.. pura2 pengsan bagai... patut ah boleh menang.. gila tak menang kau... HAHAHA
Unknown Unknown 23 April, 2015
@✿ Ina Ainaa ✿:

tulah.. kenapa lah jauh sangat ye perginya tu.. hahaha
Unknown Unknown 23 April, 2015
@Mama Kembar 3:

kalau tak salah saya, 13 tahun ke atas.. hehehe
Unknown Unknown 23 April, 2015
@bearyblossom:

hahaha. ajak jangan tak ajak. buat turnament sekali macam hari tu
Unknown Unknown 23 April, 2015
@Ija Rased:

hahahaha.. silakan.. hehehehe
Unknown Unknown 23 April, 2015
@Cikk Mimin:

huh.. tak sakit langsung.. tak ada rasa apa.. cuma rasa seronok gila..hahaha
Unknown Unknown 23 April, 2015
@yana yassin:

tu bukan jahat namanya.. tapi kenakalan berganda.. hahahaha :P
Unknown Unknown 23 April, 2015
@ahkak gojes:

memang best sesangat.. hehehe.. kena cuba tu.. hehehe
Unknown Unknown 23 April, 2015
@MAY:

memang sangat-sangat meriah.. hehehehe
Unknown Unknown 23 April, 2015
@::EIDA:::

hahahaha. tu ler pasalnya.. sebab menang tu yang laju je keluar entri ni.. hahaha
Unknown Unknown 23 April, 2015
@Hafiz Hafizol:

hahahaha. macam2 lagi yang aku menyamar tapi aku tak nak ccerita. takut korang anggap cerita aku tu tahyul je.. hahaha
fairus fairus 23 April, 2015
KAKI TAKDE NAK MAIN..
Shiqin Sunshine Shiqin Sunshine 23 April, 2015
Hahhaa...Tahniah grup 4! Nnt leyh geng lagi.... Sbb BK hebat mnyamar :p
JMR JMR 27 April, 2015
tu kalau betul ada diesel dalam tong tu, tk tau la apa akan jadi kan..