Cerita Lawak : PERTANDINGAN KARAOKE-aku dibedal bersungguh-sungguh

Assalamualaikum dan selamat pagi peeps,readers,bloggers,watchers,hangers,followers,flowers,lap toppers,dan kesemuaers!!Semoga hari ini lebih ceria dan lebih bagus daripada semalam.Ape kabes semua?Harap sihat sentiasa walaupun sejak dua tiga empat menjak ni hujan je.

Ok,hari ini seperti kebiasaannya.Aku akan mengupdatingkan entri aku sementara tak ada tugasan di luar tu.Macam biasa juga aku akan memaksa jari jemari genius aku ni untuk menaip keyboard sebelum ia mula memegang surat-surat,dokumen-dokumen dan throttle motor.Heh heh.

Hari ini,aku nak cerita tentang pengalaman aku menjoined satu pertandingan karaoke.Aku memang suka join-join pertandingan karaoke ni.Bukan kemenangan yang aku harapkan,sekadar untuk berhibur.Kalau menang tu kira satu bonus lah.

Pernah satu hari,aku join satu pertandingan.Macam biasalah,sebelum hari pertandingan tu,aku akan praktis sungguh-sungguh.Melontarkan vokal bersungguh-sungguh.Menghentam vokal bersungguh-sungguh bak kata Azmeer dalam Vokal Bukan Sekadar Rupa.Seminggu aku akan praktis untuk memantapkan vokal bukan sekadar rupa aku ini.Kadang-kadang sampai tak boleh tidur lah mengenangkan hari pertandingan yang bakal tiba tu.


Setibanya hari pertandingan,nama aku dipanggil oleh pengacara.Aku bangun dan melangkah ke atas pentas dengan penuh rasa bangga sekali.Aku terperasan ketika itu semua mata-mata penonton menumpu ke arah aku.Ada yang melopong dan ternganga.Mungkin mereka semua terpegun dengan kekacakan aku,ditambah lagi dengan dressing aku yang stylo ini.Setibanya di atas pentas,aku telah mempersembahkan satu persembahan yang sangat-sangat bertenaga.Memang ketika itu aku telah mengeluarkan 120% kemantapan suara aku.Kalau Ajai tengok,kompem lumpuh seketika beliau.Aku benar-benar dirasuk ketika itu.Keseluruhan pentas telah aku kuasai.Kalau ada kategori persembahan terbaik,memang dengan takburnya aku akan mengatakan yang aku akan mengungguli kategori tu lah.

Aku mengakhiri persembahan aku itu dengan satu lompatan tinggi ke udara dan jatuh dalam keadaan tertiarap sambil membuat peace.Bergaya kan?Namun,secara tiba-tiba aku dibedil bertalu-talu dengan menggunakan batu bata.

"Oi!!!Kalau nak tunjuk hebat bukan kat sini lah!!Ini pertandingan nyanyian tadika peringkat daerah!!!Kau dah kenapa??!!",jerit salah seorang penonton di situ.

"Oh!Ingatkan boleh!!Sorry lah!!",jeritku sambil melarikan diri daripada tempat kejadian.

-habis daa-

*Heh heh.Macam biasa,kalau korang suka n rasa best,sudi-sudikan lah menekan button share tu ye.hehehe.SHARING IS CARING.


6 comments.. read them below or add one

AnonymousAnonymous 03 November, 2011
mengongmu haha


awk boleh g kat setting dashboard,
pastu pergi kat komen, jgn tanda pada papar word verification :)
Unknown Unknown 03 November, 2011
@sis92
haha..mengongku??hahaha..sekarang macam ne?ok da?
fae jamal fae jamal 03 November, 2011
hahah..memang terpegun la dak2 tadika tu tgk boni oi..hahaha
Unknown Unknown 03 November, 2011
@fae jamal
hehehe..sampai jadikan saya abang angkat tuh..hahahaha
LURZAN TAZA LIMAJ LURZAN TAZA LIMAJ 08 November, 2011
heheee... abeh ekau dtg x audition vokal aritu?? kalo x musti jumpe aku kot, ngeeeee
Unknown Unknown 08 November, 2011
@NAZRUL AZAT
eh..ak pergi jgak..tak dapat.haha