Cerita Lawak : RESUME TERBAIK UNTUK MOHON KERJA

Assalamualaikum semua.Semoga korang semua berbahgia dan bergembira hari ni.Sementara masih ada masa ni,apa lagi.As usual lah,aku musti hupdate entri aku ni.Hahaha.

Hari ni aku nak story pasal resume.Korang tau kan apa tu resume?Resume ni sebenarnya penting semasa kita ditemuduga.Semakin kuat resume kita semakin berpeluang kita untuk mendapat sesuatu kerja.

Aku teringat satu ketika dulu.Aku ni ganas sebenarnya walaupun dalam hati berbunga taman astakona.Hahaha.Jadi,dulu aku pernah mohon kerja sebagai seorang pengawal peribadi seorang 'Datuk'.Dengan wajah bengis dan ganas aku paparkan ketika interview tu,'Datuk' tersebut macam berminat untuk menggunakan khidmat aku.Dah lepas peringkat pertama,aku akan diuji pada peringkat seterusnya.(Macam ujibakat AF plak aku rasa).Dalam peringkat kedua plak,aku disuruh untuk duduk bersama beratus-ratus ekor tikus di dalam tab mandi,makan petang semeja bersama seekor singa jantan,lumba lari bersama badak sumbu,menari zapin bersama seekor beruang kutub utara dan berkaraoke bersama seekor buaya.Alhamdulillah,aku melepasi segala ujian tersebut.'Datuk' tersebut semakin yakin dengan reputasi dan kredibiliti aku yang ganas ni.Aku semakin hampir untuk mendapat kerja itu.Dan dengan satu senyuman yang dipaparkan oleh 'Datuk' tersebut seolah-olah sudah bertemu apa yang dicarinya,dia terus membuka resume aku.



Secara tiba-tiba aku melihat wajah 'Datuk' tu berubah.

"Segala-galanya dah cukup sempurna pada saya sebelum ni.Memang dah terserlah kejantanan,keganasan dan kehebatan awak sebelum ni.Tapi dah kenapa resume awak warna pink?",tanya 'Datuk' tersebut sambil mengalirkan air mata.

"Sebab saya suka warna pink.Nampak romantik,lembut,dan penuh keindahan.",jelasku sambil melompat-lompat dan tersenyum manja.

Sejurus selepas itu,aku terus dicampak keluar daripada ofis 'Datuk' tersebut tanpa sedikit pun prejudis.

"Tak cukup ganas ke kaler pink??Ganas lah tu!!",jerit aku sambil membogelkan seorang penari shuffle yang kebetulan berada berdekatan aku untuk memprotes keputusan 'Datuk' tersebut.

moral of the story : prepare betul-betul resume korang kalau nak minta kerja.buat yang terbaik dalam resume korang kerana itu pun salah satu perkara yang mempengaruhi peluang korang untuk dapat kerja.

*Macam biasa.Kalau korang suka dengan entri aku ni,tekanlah button share and twitter tu ye.SHARING IS CARING.I love U too.Janganlah malu-malu hamster.Heh heh.

untuk berpeluang mendapat diskaun semasa membeli i-phone 4s klik---> SINI

{ 14 comments.. read them below or add one }

✿INA AINAA✿ ✿INA AINAA✿ 16 November, 2011
hahahahaha...kelako lahhhhh...suke2 sgt2..heheheheh...
Unknown Unknown 16 November, 2011
@♥Lady Ainaa♥
hahaha..thanks..banyak lagi cerita2 psycho macam ni.rajin2 lah jenguk ye entri2 saya..hehe
ctk ctk 16 November, 2011
hahahahahahaha.....first time dtg cni da tergelak...geletek buaya ye???hahahaha....
Unknown Unknown 16 November, 2011
@ctk
hahahaha..macam2 lagi cerita dalam blog sy nih..haha
MIERA MIERA 16 November, 2011
haha..ingt wat btul2...heee=_)
cik panadol cik panadol 16 November, 2011
kalo saya jadi datuk tu pon, sah2 la anda dibuang kerja seblum anda sempat untuk di terima kerja hahahaha....
Unknown Unknown 16 November, 2011
@cik panadol
hahahaha..awak dengan datuk tu same je kejam..hahahaha
Unknown Unknown 16 November, 2011
hakhakhak...!!
nice one..klakar laa

btw, thanks singgah blog aevoe yea :)
Unknown Unknown 23 November, 2011
@♪ cik katak ♪
iskh..pink tu la ganas..hahahaha
Unknown Unknown 23 November, 2011
resume warna pink...huhuhu..camner gayanyer tu
Unknown Unknown 23 November, 2011
@Tentang Kita
hahahaha..macam kat atas tu ler..hehehe