Cerita Lawak : Cerita Malam Jumaat

     Auuu!!! Auu!!! Auu!!!

     " Anjing punya anjing!! Boleh pulak menyalak macam tu malam-malam Jumaat ni. Adoi!! Meremang terus bulu dada aku ni.",bisik hati aku.

     Aku terus melewati kawasan perumahan. Rasa menyesal pula keluar malam-malam ni. Kononnya nak termenung menenangkan nasib lah. Hambekk! Lepas tu sendiri takut. Langkahan diteruskan. Sampai sahaja di depan sebuah rumah usang, secara tiba-tiba aku dikejutkan dengan kelibat berwarna putih di dalam rumah tersebut. 

cerita lawak
gambar rumah usang. sumber gambar --> http://beaufortparanormal.blogspot.com/
     Dup dap dup dap!! Serta merta jantung aku berdegup  selaju 198.8km/j. Aku dah mula cuak. Meleleh-leleh peluh di celah-celah kelangkang aku. Aku cuba mengalihkan tumpuan aku dengan berimaginasi tentang Neelofa yang sedang rakus mengunyah choki-choki. Namun tetap tidak dapat meluputkan perasaan takut yang bergelora tersebut. 

     Entah macam mana, di dalam ketakutan yang teramat tu, aku mendapat satu kekuatan apabila teringat kata-kata seorang ustaz. 

     " Kalau kita berani, 'benda' tu akan takut kepada kita."

     Berbekalkan satu keazaman yang sangat tinggi, aku terus melangkah dengan penuh bongkak. Kayu di tanah aku capai untuk dijadikan senjata. Tanpa memikirkan pro dan kontra, aku terus masuk ke dalam rumah tersebut. 

     " Siaplah 'kau'! Hari ni aku akan tunjukkan belang aku yang sebenar. Bersaksikan bulan dan bintang, kayu di tangan aku ini akan aku pacakkan ke kepala kau untk menghapuskan kau wahai syaitan!". Benar-benar aku berazam.

     Tak sampai seminit keazaman itu termaktub, secara tiba-tiba aku terkejut dan terus tak sedarkan diri.

Keesokannya...

     " Lu dah kenapa bro pengsan kat rumah usang tu?",soal mak aku sambil mengelap muka aku dengan kain basah.

     " Anak mak yang kacak ni terkejut tengok kucing la mak. Kucing tu comel sangat. Rasanya baka parsi tu. Geram betul tengok. Tu yang terpengsan tu. Kalaulah tak pengsan, memang dah bawak balik bela dah."

cerita lawak
Comel gila. Boleh buat orang pengsan.  Sumber gambar --> http://kucing-parsi-untuk-dijual.blogspot.com/

{ 62 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown 19 July, 2012
198 km per hour tu bhaya tu.. comellah kucing tu..
Admin Admin 19 July, 2012
macam haram hahaha
are_lin@yu are_lin@yu 19 July, 2012
hehe kalau jumpa kucing putih ni tgh malam tkut jgk ni..;-)
Cendol Cendol 19 July, 2012
haha rock ar mak lu ckp..
kalo cerite boni ni mesti sengal!
sakit kepale otak aku!haha
SuparMan SuaRez SuparMan SuaRez 19 July, 2012
Peluh d celah Kelangkang..Perrghhh..Hahahaha
Unknown Unknown 19 July, 2012
Poscard PUASA ko ditag http://paripariputih.blogspot.com/2012/07/sila-carik-gambau-memasing-p.html
Yuliana Wahit Yuliana Wahit 19 July, 2012
ececey!! bersaksikan bulan dan bintang konon... last2 pengsan.. hahaa..
Unknown Unknown 19 July, 2012
ahahahahaha.boni nie..
gangster nye mak boni..lu bro tue..
hahah :D
Cik Fie Cik Fie 19 July, 2012
kucing tu lahir 6/4 .. fie lahir 8/4 ..nak dkt sama la ! comel la kucing tu :)
Dkna Abza Dkna Abza 19 July, 2012
meh sini nak lap peluh..dkna suka lap..lap...lap..meh laaa.. kihkihkih..

kucing tu lagi necem dari boni ;p
GojesYoja GojesYoja 19 July, 2012
haha..lepas ni tulis komik la pulak bro
Niesa Niesa 19 July, 2012
hampeh..hahaha...nasib baik bkn kucing tu yg pengsan tgk boni...
maszull maszull 19 July, 2012
assalamualaikum Boni....la ingatkn kenapa pengsan tadi rupa2nya ada anak kucing putih tu...heheheheee....:)
Yu. Syamz Yu. Syamz 19 July, 2012
haha..kucing pun bang boni takut ke..ngeee~
Korn Ahmad Korn Ahmad 19 July, 2012
sengal jer cter kau...
Auu Auu Auuu <--bunyi anjing??? kah kah kah
Takut pulak aku nak kopipes dr blog ni. kena dakwa nnti x pasal2 jer...
Lelaki Ini Lelaki Ini 19 July, 2012
anak mak takut kucing ke anak mak..alololo..hehe..
Nurrul Hazieqah Nurrul Hazieqah 19 July, 2012
Tettt ! takut pada kucin yg comel itu.. tidakk !

*biasalah kalau takut dah rasuk diri.. sendiri tersepak batu pun kata ada org tolakkan :P
Saya Disini Saya Disini 19 July, 2012
ceh..itu pon takut...xpatut2
•♥ Myra ♥• •♥ Myra ♥• 19 July, 2012
kat mana nak culik kuceng comey tuh? dah pingsan berkali2 nih. tak tahan dah makan choki2..haha :D
Hidayah Hidayah 19 July, 2012
sambil gelak sambil pikir..

i) wahhh..byk main dengan seo entry nih...

ii) fuhhh..dah ada warning la skang..
tak kira..i nak copy paste jugak tanpa letak link.
ok.
c u in kot!

:P
Kakcik Seroja Kakcik Seroja 19 July, 2012
Kalaulah kucing boleh berkata-kata!
Diari Si Froggie Diari Si Froggie 19 July, 2012
berdegup 198.8km/j humai laju gila.. haha.. ceh tgk kucing rupanya, buat saspended je. Tapi serius la kucing tu mmg comey kot.
HUDAJMAL HUDAJMAL 19 July, 2012
hahaha sengei betoi. pening kepala gua --'
dari sisi hidupku dari sisi hidupku 19 July, 2012
hahaha,lawak seh.pengsan sebab kucing ke terkejut tengok neelofa cantik dalam rumah usang.pandai lah buat ayat cover line ye.
Sya Chot .. Sya Chot .. 19 July, 2012
comeynya kucing tu..huhu
Athirah Athirah 19 July, 2012
apa da,, ye ke sebab kucing comel..haha
~Cik Sweety~ ~Cik Sweety~ 19 July, 2012
wakaka..saspen jekk..kalo dh pengsan tgk kucenk,dah tau dah tahap keberanian anda ne..muahahahh
Myra Jay Myra Jay 19 July, 2012
Hheeee, pengsan tengok Kuceng ya?? ;)
Unknown Unknown 19 July, 2012
hidung dia bersih je...mata bolat!
comel la..
sweetkurma sweetkurma 19 July, 2012
punya lah cun kucing tu :D
aliza aliza 19 July, 2012
ek eleh.. bonikacak lagi ensem pengsan tengok kucing,.. apa dah kono eeeh jang?

tadi kat sekolah, hantu 'maria' datang lagi ugut 1 student ni kalau ko x bunuh y, hantu maria akan bunuh ko... sekali tempeleng, habis hantu maria 'cabut'

tu ler nak temberang cikgu biar bertempat ...
Hana Hana 19 July, 2012
alahai anak mak terkejut tengok kucing comel.
mujagirl92 mujagirl92 19 July, 2012
makin hyper la bang boni ni,, aiyoo,, ishhhhh3
Unknown Unknown 19 July, 2012
Kucing si comel yang mampu menggugat si kacak 198.8...hebakkk !
Aimacomel Aimacomel 19 July, 2012
owh hahaha, ingatkan tadi siputih tu yg pengan tengok belang yg tak serupa orang.. ala, pengsan je pun.. tak jatuh pun kejantanan tu ;) hohoho
putryteya putryteya 19 July, 2012
hahha . dia nak cover laa tuu ~ anak kucing comel la kononnye . heeh
blog-tips-kurus blog-tips-kurus 19 July, 2012
eeeiiii...
seramnyaaaaaaaaaa cerita WARIS tv3 ini.. huhu!
daddydee daddydee 19 July, 2012
nasib baik pengsan je...kalau cirit tadi...hahahah
fairus fairus 19 July, 2012
INGATKAN CERITA SERAM SANGAT TADI..:)
Mat Som Sadona Mat Som Sadona 19 July, 2012
Yg lebih aku fokuskan Boni bab ha kcipta terpelihara tu, kalau ada 48 orang yg copy paste, penuhlah mahkamah nanti kena saman dgn Boni.

Selamat berpuasa Boni.Mati2 aku ingat Boni nak menggantikan Uncle Seekers yg dah 'direhatkan' tuh.
Zarul Umbrella Zarul Umbrella 20 July, 2012
wah udah ada iklan..bagus2
Geng Borak Geng Borak 20 July, 2012
wahahahaa.. baru tengok kuecing dah pengsan.. hak3
Denaihati Denaihati 20 July, 2012
hilang kacak sekejap. selamat menyambut ramadhan dan berpuasa
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 20 July, 2012
perghhh.patut ko tmbh kejap part terkecing ke dlu,terberak ke dlu..baru thrill.hahaha :P
dhiashahida dhiashahida 20 July, 2012
hilang kacak jadi boni comell la pasni..;)
Unknown Unknown 20 July, 2012
cis!!! takut kucing rupanya...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/pembunuh-senyap-stresss.html
Bitt (double IS) Bitt (double IS) 20 July, 2012
hahahhahahhahaa memang boleh pengsannnn!!
tirahzairi tirahzairi 20 July, 2012
erkkk.....kucing je pon...auuu auuuu auuuu <---- bunyi kena cubit...hahhaa
Reena Sidek Reena Sidek 20 July, 2012
alalala... comey nye kucing...
Unknown Unknown 20 July, 2012
tak sebenarnya kau mmg takut hantu,bukan ngan kucing aku tu.. haha perasan kan aku :P
Unknown Unknown 20 July, 2012
kelakar la bro!! nealofa pun masok skali...hahaha
Juliet_iRa~" Juliet_iRa~" 20 July, 2012
siap pengsan?:p

over sungguh la..hahaa
akubiomed akubiomed 20 July, 2012
Pernah satu malam terdengar ketukan pada daun pintu. Seram naik bulu roma tengkuk. Huh celaka rupanya cicak jantan mengetuk ekornya. Buat suspen sahaja.
akhiyy akhiyy 21 July, 2012
lol..boleh lak camtuh..hahaha..
Unknown Unknown 21 July, 2012
Aloo comel nye kucing putih tu...

Tahniah Boni.. cantik & kemas lah blog Boni skrang.. berwajah baru.. :)
حاني رملي حاني رملي 21 July, 2012
haha gangster nya mak lu bro..hahah
comel nye pun adui kucing itu pun nye..hahaha
NAL NAL 22 July, 2012
haha..cemas la bro. :D
Rean Rean 23 July, 2012
aiyooo tgk kucing pun boleh pengsan ka? haha