I'M Bobo Membuat Aku Ingin Mencuba Cabaran Eyriqazz Vs Denaihati

     Pada dasarnya, perkenalan aku dengan blogger I'm Bobo berlangsung semasa majlis perasmian LG CINEMA 3D SMART TV. Ayat tak boleh blah. Haha.


     Pada malam tersebut, kebanyakan topik perbualan kami berkisar tentang kisah Mak Jenab yang terpelanting semasa sedang mengejar seekor anjing laut, kisah Pak Hamfazul yang tergigit selipar jamban jirannya, dan bermacam-macam lagi cerita tahyul yang aku sendiri pun kadang-kadang tak faham kenapa aku boleh percaya. Agak-agak korang percaya tak cerita aku ni? Baiklah! Aku sedang menipu korang sambil tersenyum jahat dan mengurut-ngurut dagu aku ni. Hahahaha.


     Sebenarnya, topik kami pada malam itu lebih berkisar tentang teknik-teknik SEO. Walaupun tak banyak, namun serba sedikit aku boleh faham apa itu SEO. Selama ini aku ingatkan SEO tu ialah singkatan kepada Sood Engkau Obesiti!! Rupa-rupanya salah! 



     Baru-baru ini, beliau sekali lagi berkongsi tentang SEO di dalam entri beliau. Sambil-sambil tu, beliau sempat terpromosi pula blog aku. Jadi, semakin banyak juga ilmu SEO yang dapat aku kutip sikit demi sikit. Walaupun aku tak setegar blogger SEO yang lain, namun ada juga minat untuk aku kaji dan belajar tentang SEO ni. Disebabkan minat yang sikit ni lah, ditambah dengan ilmu SEO secebis hingus di hujung lubang hidung, terdetik di hati aku untuk menyertai satu cabaran SEO yang bertajuk EYRIQAZZ VS DENAIHATI


EYRIQAZZ VS DENAIHATI

     InsyaAllah aku akan cuba sehabis yang baik nanti, namun aku sudah pun jangka keputusannya. Untuk bersaing dengan blogger lain mendapat page pertama di carian google adalah sesuatu yang sangat mustahil. Ditambah lagi dengan pagerank aku yang zero dan alexa ranking yang berjuta-juta disebabkan baru menukar domain ni. Namun, aku akan tetap sertai dengan niat untuk belajar ilmu SEO ini. Jadi, kalau korang nak tau sikit-sikit tentang tips SEO ni, bolehlah terjah I'm Bobo. Boleh juga bertanyakan ilmu-ilmu SEO ni kepada beliau.

www.imbobome.com
I'M BOBO

SILA KLIK --> www.imbobome.com




ABAIKAN PERENGGAN DI BAWAH INI KERANA IA HANYA SEKADAR UNTUK MENGUJI TAHAP PERMAINAN SEO AKU. TESTING TIME.




SEDIKIT INFO TENTANG EYRIQAZZ VS DENAIHATI

eyriqazz vs denaihati
eyriqazz vs denaihati




     EYRIQAZZ VS DENAIHATI ini merupakan salah  satu lagi contest SEO selepas contest LELAKI KACAK yang telah diadakan sebelum ini. Semakin lama semakin ramai blogger yang telah menyertai contest EYRIQAZZ VS DENAIHATI dan membuatkan contest ini sangat-sangat meriah. 

     EYRIQAZZ VS DENAIHATI ini berjaya membuatkan ramai kaki-kaki SEO mencuba nasib untuk menguji tahap ilmu SEO mereka. 

     Contest ini telah dimulakan pada 20 JUNE 2012 dan akan berakhir pada 31 AUGUST ini. Jadi, kepada mereka-mereka yang berminat untuk menyertai contest EYRIQAZZ VS DENAIHATI , anda masih belum terlewat untuk menempatkan diri di antara yang terbaik. Aku sendiri pun mungkin akan menyertai cabaran ini tidak lama lagi. 

     Entri ini pula adalah salah satu taktik permainan SEO yang aku cuba terjemahkan untuk menguji tahap permainan SEO aku. Nampak betapa serabutnya tahap permainan aku. Hahaha. Korang yang nak sertai contest EYRIQAZZ VS DENAIHATI janganlah meniru taktik aku ini. Sebab aku tak rasa permainan SEO aku adalah terbaik. Ianya sangat kelam kabut sampaikan aku sendiri rasa nak hempuk-hempuk muka aku dengan laptop ni.

     Sekian sahaja penerangan aku tentang cabaran EYRIQAZZ VS DENAIHATI ini. Aku harap korang faham sebab aku sendiri pun tak berapa faham. Hahaha.

     Jom kita memeriahkan lagi contest EYRIQAZZ VS DENAIHATI ini.





{ 51 comments.. read them below or add one }

NAL NAL 11 July, 2012
All the best Boni. Aku support kau dari belakang.. :)
Unknown Unknown 11 July, 2012
Assalam, cabaran SEO nie aku ada terbaca juga dekat blog DH dan kak Yan... kalau aku ikut kompom kat page 5 atau 6 itupun kalau bernasib baik... hheheheh.... kalau tak bernasib baik mesti kat page puluh2 lahtu.... huahua
Bobo Bobo 11 July, 2012
Intro tu kelakar hahaha..ish segan plak..aku x lah mahir sgt bab seo ni hehe..btw, goodluck bro..
Ezad Skytech Ezad Skytech 11 July, 2012
kenapa bila aq baca intro entri ni macam baca karangan UPSR ye...HAHA...

> aq akan selalu support ko boni...:D
ProfHariz ProfHariz 11 July, 2012
Saya sudah turut serta. Selamat maju jaya bro :)
Yu. Syamz Yu. Syamz 11 July, 2012
fuh..ayat memang menguji minda..huhu..

papepun..semoga berjaya..^_^
maszull maszull 11 July, 2012
assalamualaikum Boni...selamat berjaya yer...:)
Azza Afdzal Azza Afdzal 11 July, 2012
semoga berjaya boni :)
Shida Radzuan Shida Radzuan 11 July, 2012
perghhh..moga berjaya boni..heheee..dah tukar .com tu lg powerr lah :)
Reena Sidek Reena Sidek 11 July, 2012
good luck2....
memang pening sikit baca... sbb sy ni tak berapa paham apa seo... hehehehe
hazwan hairy hazwan hairy 11 July, 2012
gudluck weh *smbil angkt banner tnda sokongn..haha
Man Man 11 July, 2012
ha dah join pun..apa lagi praktik kan apa yang bobo cakapkan tu. gud luck bro.
Hidayah Hidayah 11 July, 2012
good luck boni...!

;)

ada byk ayat kelakar dalam nih sampai aii tak boleh tahan .. aii gelak jugak sekuat hati aii..
!
Afasz Afasz 11 July, 2012
good luck boni....
Unknown Unknown 11 July, 2012
sy ada bca entri imbobo psal bonikck bla3x.. x ingat tjuk entri tu.. gudluck.. ni baru prmulaan kan abg boni.. nnti bakal lebih kick lagi..
Ayu Ayu 11 July, 2012
Gud Luck Boni! Ym pun tgh nak riki2 gak pasal SEO nih, tapi aduhaiii masa sgt2 mencemburuiku...huhuhu
daddydee daddydee 11 July, 2012
saya pun pergi ke majlis perasmian LG 3D Tv tu, yang kat garden tu kan??
Unknown Unknown 11 July, 2012
Al the best Boni...saya setakat tolong tampukan ketiak awak ok je...kuikuikui
Denaihati Denaihati 11 July, 2012
good luck bro sertai contest cabaran SEO EYRIQAZZ VS DENAIHATI
tirahzairi tirahzairi 11 July, 2012
oh...bru paham...hehe...
Diari Si Froggie Diari Si Froggie 11 July, 2012
chaiyok! chaiyok! boni.. agogogo.. mohon share ilmu SEO ramai2 eh nanti :P
GojesYoja GojesYoja 11 July, 2012
wish you all the best! ^^
si kiut lavender si kiut lavender 11 July, 2012
ouch..

xpenah plak tau pasal menda nih..

btw,,all the best ya boni..:)
Arina Shamsul Arina Shamsul 11 July, 2012
hahahaha..bab hempuk2 laptop ke muka tu yang mencabar keseriusan aku membaca dari tadi..nak juga serius,tapi ending tak boleh tahan la..hahaha.


goodluck boni..rajin2 buat entri.20 entri sehari pun aku sanggup baca..insyaallah.

good luck boni ..
dhiashahida dhiashahida 11 July, 2012
go go boni..kita support awak nieyh...

all da best wokeyh. :)
Myra Jay Myra Jay 11 July, 2012
Good luck ye Boni, menang kalah tu adatlah kan..

Cuma nak meriahkan page carian Google je..

Macam Myra ni entah ke page berapa ha ;D
PCL PCL 11 July, 2012
hebat dah tu SEO..gud luck bro!
Korn Ahmad Korn Ahmad 11 July, 2012
jujur aku ckp aku x paham langsung SEO nie.. mekaseh
MISS Z BERCELOTEH MISS Z BERCELOTEH 11 July, 2012
Good Luck!!
Salam perkenalan dari miss z :)
Mat Som Sadona Mat Som Sadona 11 July, 2012
Syabas Boni,

Ku sentiasa doakan agar Boni termasuk dlm 5 blogger tersohor, dan tertegar di seantero Malaya ini.
nur_za nur_za 11 July, 2012
sayam...gud luck ok..menang hadiah kongsi2 taw..eh xmau..nk abc..kbai
AnonymousAnonymous 11 July, 2012
haha , Sood Engkau Obesiti , mmg pandai ! ;)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 11 July, 2012
erk,,,ko pun join sekaki..ne yg aku naik segan nak join...asyik peram-peram je entry.hahahaha
Unknown Unknown 11 July, 2012
abam kacak.. good luck okey.. nahh aku siap click g+1 utk entry ni lg.. dgar kata button tu pun boleh buatkan entry kau ni utk ke page yg pertama. tu yg aku dgar la. sbb dlu ada blogger yg selalu main SEO ajar aku bab2 benda alah ni. klau kau nak tekan sendiri pun takpe. button g+1 ni sebenarnya mcm button utk recommend entry kau ni ke google. hehe aku tau sikit2 je pasal SEO ni tp aku xpernah try pun. takat belajar je.

err terpanjang pulak komen aku. haha good luck ye kawan.
Zarul Umbrella Zarul Umbrella 11 July, 2012
bagus2 SEO kasi mantap pasni UV kencang
Unknown Unknown 11 July, 2012
err aku xsure la cara aku ni bernas ke idok.. tu yg org ajar aku la.. hehe jgn salahkan aku kalau cara yg aku syorkan ni tak berjaya okey :P
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 12 July, 2012
saya pun tak berapa paham lagi.. hihi
حاني رملي حاني رملي 12 July, 2012
ergh! lansung xpaham..haha btw, good luck ja lah..haha
Unknown Unknown 12 July, 2012
gua masuk gua ingat gua memang tak layak la menang ..haha... sedih sebab ilmu seo belum capai tahap :) ...makan durian lagi best tau ..gua tengah dengar presentation ni
hazman aka species1980 hazman aka species1980 12 July, 2012
Bro.... cayalah aku je tak de modal nak buat entry....good luck yea
Unknown Unknown 12 July, 2012
good luck boni!!!!! kak sha jugak tak siap siap entry utk contest ni.. adoyaiiii
ANuar ANuar 31 August, 2012
Contest SEO Eyriqazz Vs Denaihati (Klik Di Sini)akan tamat pada hari ini..

Tak sabar nak tunggu blog manakah yang berjaya memenangi Contest ini.. Good Luck saya ucapkan.. ;)