Cerita Lawak : Kenangan Yang Menjengkelkan Pada Suatu Ketika Dulu

Masa kecil-kecil dulu pasti ramai yang mempunyai sejarah hidup tersendiri kan? Ada yang menjengkelkan a.k.a annoying dan ada juga yang boleh membanggakan. Aku yang kacak ni pun tak terlepas dari kenangan-kenangan yang menjengkelkan pada suatu ketika dahulu.

Ni pun salah satu kenangan aku suatu ketika dahulu. tahun 2008 bersama dua orang sahabat. Masa ni kitorang sedang menonton rancangan 'Cari Menantu' tv9 kerana ada seorang sahabat kami telah menjadi peserta rancangan itu. Masa ni aku terpengaruh dengan filem Winter Sonata. Tu yang pakai Show Cap tu. Hahaha.


Aku teringat beberapa kisah. Kalau tak silap, umur aku masa tu dalam lingkungan 10 tahun. Masih bergetah lagi aku masa tu. 


KEJADIAN PERTAMA

LOKASI : Air terjun Entah Di Mana(Aku lupa)

Bila dah tengok ramai awek mandi-manda di kawasan sekitar, aura gatal aku secara tiba-tiba menguasai diri. Hilang pedoman aku ketika tu. Satu perasaan nak TUNJUK HEBAT secara tiba-tiba hadir dan termaktub di sabubari aku. Dan tak semena-mena aku berlari penuh kegagahan sambil mengangkat-ngangkat kening kepada awek-awek di situ dan melompat ke dalam air tanpa memikirkan masa depan. 

Dan akibatnya, aku mendarat dengan penuh dramatik di atas madam besar(yakni mak aku). Tau apa jadi lepas tu? Teruk anggota tubuh aku dicubit dan dibedal-bedal oleh madam besar yang sangat garang. Tak sempat aku nak mempertahankan diri, berterusan aku dibedal. Padan muka aku. Hilang terus perasaan nak TUNJUK HEBAT tadi tu.  


 

KEJADIAN KEDUA

Secara tiba-tiba aku rasa nak sambung. Haha. Teruskan bersama bonijll3.blogspot.com ok!! Ni paksa ni!


P/S : Disebabkan kegarangan madam besar itulah, Alhamdulillah aku menjadi seorang manusia sekarang.

{ 22 comments.. read them below or add one }

ceklala ceklala 29 May, 2012
hahahaha ngek!menci tau main sambung2 nih :(
Aien Not Alien Aien Not Alien 29 May, 2012
amboi. 10 tahun dah gatai naaa...hihi


ok...tunggu sambungan :D
AnonymousAnonymous 29 May, 2012
sebelum nie manusia macam mana tue bro? he he..
Unknown Unknown 29 May, 2012
haha, amboi nakal jgk kecik2. nasib baik ada madam garang tu..
Hidayah Hidayah 29 May, 2012
MUAHAHAHAKAKAKAKAH
huuaargggghhh...huuuarrggghhh...
hhuuaarrgghhhhh....

serius i gelak kuat giler ok..

nih dah mula terpikir dah nih
adakah anakku akan senakal ini kelak
pasal dia pun memiliki ciri-ciri
hensem juga malah boleh jugak dikatakan lebih kacak dari en.boni
pasal dia mewarisi kekacakkan itu dari ayahnya yang memang sangat kacak..

kehkehkeh...

oh..
apa lah i mengarut kat comment box orang nih yek..?
nia marlissa nia marlissa 29 May, 2012
saja nak buat susupen kan . hehe
miss Fyqa miss Fyqa 29 May, 2012
kecik2 dah gatai eh.. tu la..padan muka.. lalalala~
PCL PCL 29 May, 2012
sifat bdk lelaki kacak mmg cmtu kot..keh2, bueh susah nk kawaii!!..., aku xmau ingat dah semua tu..alhamdulillah, untung ank2 ku pompuan semua..diam2 ikut mak depa..
Korn Ahmad Korn Ahmad 29 May, 2012
ko ni asik wat entry sambung2 je skang.. aku lontar dengan peluru ni kang nak....
Myra Jay Myra Jay 29 May, 2012
Alhamdulillah okla tu kan, kira madam garang tu membantu la kan :)


Tak sabar nak baca sambungan.. ;)

Masa sekolah penuh kenangan kan ;)
Liselle MonCherie Liselle MonCherie 29 May, 2012
hahahah tersalah lompat! XD
M'sia takde salji bro XD mcm raggae plak hehehe Bob Marley
Sarah Mnasir Sarah Mnasir 29 May, 2012
perghhh smart la kai cap tu.. haha :P

kenangan bila di kenang kadang2 nak gelak :D
Arina Shamsul Arina Shamsul 29 May, 2012
hahahaha..saya tak boleh la ..asal jumpa perkataan kacak je dalam blog ni,mesti gelak...hahaha.

sebenarnya saya nak tahan gelak ni,tapi mmg tak boleh la..saya kuat gelak ke?atau entri boni yang lawak ek?musykil juga kadang2..hahaha.


saya kalau tengah marah senang je,saya masuk blog boni,tapi boni tak update la pulak..

rajin2 la update...ngeeee..
AnonymousAnonymous 29 May, 2012
hek eleh tu lah over kompiden :P
kura kura 30 May, 2012
ciss. ada pulak sambungan diaa. haha.
ok gua tunggu!
Unknown Unknown 30 May, 2012
hahaha..tinggi gila tahap cinfident ko...
Unknown Unknown 30 May, 2012
Kesian...confom kene gelak sakan ngan bebudak pompuan tu....tumpang gelak sekali....kuikuikui
Fatindn_ Fatindn_ 30 May, 2012
macam mana boleh landing salah tempat nie .. hekhek
Noor Fatin Noor Fatin 30 May, 2012
xpee 10 tahun lpas tu dah xjadi mcm tu kan kan kan. kekekek
حاني رملي حاني رملي 30 May, 2012
ada jgk smbung2..haih luku jap g..haha
Nurrul Hazieqah Nurrul Hazieqah 31 May, 2012
tengah syokkk nak tahu kejadian seterusnya.. dia main sambung-sambung pulak....

rasa dah mcm slot akasia pulak.. - bak kata nabil dlm lawak ke der.. huhu *
Unknown Unknown 01 June, 2012
thumbs up kat madam besar tu kerana buat benda y betul..hehe^^