Cerita Lawak : Terpengaruh Dengan Filem Hollywood

Masa aku kecil-kecil dulu, aku sebenarnya adalah salah seorang kanak-kanak comel dan periang tetapi dalam masa sama bebal. Bila aku tengok filem-filem Hollywood, aku sering terpengaruh. Selalu aku tengok watak-watak hero dan heroin akan bercakap secara depan-depan. Maknanya wajah mereka akan dekat antara satu sama lain. Lagi-lagi ada babak di mana mereka akan bercakap dekat-dekat lepas bangun tidur.

Jadi, dek kerana terpengaruh dengan babak-babak sebegitu, aku cuba mempraktikkannya kepada seorang kawan bergenre wanita. Senang cerita, budak perempuan belakang rumah. Aku masih teringat satu petang. Masa tu , aku boleh pula terikut budak perempuan ni main masak-masak. 

Dalam kelekaan bermain tu, secara tiba-tiba aku teringat babak kat filem Hollywood tu. Memang aku dah menanam keazaman untuk mempraktikkan babak begitu. Jadi, aku pun mendekatkan wajah aku ke wajah budak perempuan tersebut. Belum sempat untuk aku memulakan bicara, secara tiba-tiba budak perempuan tersebut menyanyi lagu jong jong inai. 

Degupan jantung aku rasakan seolah-olah terhenti seketika. Bergegar tulang belikat aku. Baru aku tau bau mulut mampu menyebabkan seseorang diserang histeria secara mendadak. Apatah lagi kalau bau mulut baru bangun tidur! Cis! Alangkah menipunya cerita-cerita Hollywood.




Lelaki beruban : Wangi tak bau mulut I?
Perempuan tak sedar diri : Waw!! Bau mulut U bau sardin+teh basi. Titew suka sangat bau mulut U. Wangi! Eh, nanti kita nak shopping kat mana ye?


P/S : Ini adalah cerita zaman budak-budak hingusan dulu. Sekarang memang tak lah. Dan, ini juga bukanlah entri sambungan untuk entri KENANGAN YANG MENJENGKELKAN PADA SUATU MASA DAHULU. Entri yang tu akan disambung. Jadi, kome-kome sekalian kena terus bersama blog terlebih kacak ni ok.

{ 40 comments.. read them below or add one }

m!3yr4h_LolLy m!3yr4h_LolLy 31 May, 2012
to la. terpengaruh sangat. kan dah terima padahnya, keh keh.
nasir hamzah nasir hamzah 31 May, 2012
haha, nasib tak termuntah..kah kah.. lawak betui si boni nih..
Myra Jay Myra Jay 31 May, 2012
Ngeh ngeh ngeh...
Itula citer kat TB tu bukan betol pun..

Biasala zaman hingusan katanya..
Lea Isnawi Lea Isnawi 31 May, 2012
budak tu lupa nak gosok gigi

hehehe
NAL NAL 31 May, 2012
hahha..Boni memang kelakar ye? haha
SHAHIDA SHIDA SHAHIDA SHIDA 31 May, 2012
hahahaha...hanya mampu ketawa...tak tau mahu comment apa...
Mat Som Sadona Mat Som Sadona 31 May, 2012
Bollywood memang penuh dgn auta
Mereka bagaikan tak kerja
Kerja mereka cuma bercinta, berkejar-kejaran
Semua tu utk hiburan rakyatnya yg daif dan tak cukup makan.

BONI kena beli dulu spray mulut.(ada kat stokis Cosway). Kalau tak pun guna deodorant hahahahaha!
PCL PCL 31 May, 2012
kalau sama2 cintan..mulott bau genuaq pon tak kesah...cer try kat aweks mu..
Nurrul Hazieqah Nurrul Hazieqah 31 May, 2012
HAHA , bahaya gak ekk ? ?
untuk budak2 filem mcm nie kena tapis... :>
Admin Admin 31 May, 2012
hahahhaa..
jong3 inai mak ipong rajawali !
;p
Admin Admin 31 May, 2012
seb baik ko terpengaruh dengan cakap depan2 je kalo terpengaruh ngan superman terbang tu x ke naya hahaa
are_lin@yu are_lin@yu 31 May, 2012
main msak2..hahah sweet nya..mcm mna rupa klu kta main skrg ye..hehe
madammondoq madammondoq 31 May, 2012
i pun banyak pengalaman yang jengkel ni...
Aien Not Alien Aien Not Alien 31 May, 2012
hahaha...cuba la lagi boni, bau cisss kejuuu... :D
Korn Ahmad Korn Ahmad 31 May, 2012
tu la... tgk tb pon pade2 la ko ni pon boni........ haishhhh
~CAHAYA~ ~CAHAYA~ 31 May, 2012
memg pn citer hollywood byk xlogik terutama time pempuan kena belasah...
Unknown Unknown 31 May, 2012
Nasib bau mulut dia ngau2..kalu x, x pasal2 dapat free....kaki...teheheeee
Zarul Umbrella Zarul Umbrella 31 May, 2012
dah bau mulut pulaaakk adoii
AnonymousAnonymous 31 May, 2012
eee tak dapat bayangkan haha
Hanie Dew Hanie Dew 31 May, 2012
homaigoat.bole ko nak praktik kan.. bau mulut budak pompuan tu selamatkan dia. hihihii
Sarah Mnasir Sarah Mnasir 31 May, 2012
hahaha.. siyes sengal.. lau baru bngun tdo agaknye bau apa ye ? :P
Arina Shamsul Arina Shamsul 31 May, 2012
hahaha..banyak2 pengaruh bab itu juga ko cepat pengaruh ye boni..haha.

sekarang bau lagi dak mulut?muahaha.kalau bau juga,kena spray shelltox la jawabnya..insyaallah mulut hapus dari bakteria..hahaha.
حاني رملي حاني رملي 31 May, 2012
hihi maen2 masak2 nuh..haha tym budak2 kdang2 malas gosok gg..haha
miss Fyqa miss Fyqa 31 May, 2012
moral dia..budak2 takleh tgk citer2 cam tu.. tutup tv.haha
Mr.She Mr.She 31 May, 2012
hahaha. hambekkk. padan muke :p
ch000tz ch000tz 31 May, 2012
hahahaha awak ingatkan satu satu kes lah, seriously saya pernah merejek sorang mamat ni keje not bad....tapi mulut dia berbauuuuu!!!! muka ensem tapi mulut dia berbau sooooo cannot tahan weeeeeeyh hehehe so alamatnyer bye² and NEXTTTTTTTTTT =))
msredcheesecake msredcheesecake 31 May, 2012
tunggu kawen... hari2 hadap... kikiii...
Unknown Unknown 31 May, 2012
aku slalu brangan jadi superhero walaupn dah berumur mcm ni...hahahaha
Rozalia Binti Alik Rozalia Binti Alik 31 May, 2012
K, FINE. lucu .. hahahah :D
- - 31 May, 2012
En.Boni anda di tag >.<"
Unknown Unknown 31 May, 2012
Hahaha macam2 Boni nih..
Juliet_iRa~" Juliet_iRa~" 31 May, 2012
kahkahkah..;p

kan dah terkena..ahhaha sign la tu lain kali jgn buat..dosaaaaaa ;p

apatah lg bila dah besar2 ni..hihihi
daddydee daddydee 01 June, 2012
hahahah... Seb baik terpengaruh tang bangun tido.kalo tang sebelum tido, huru hara sekampung...hahaha
Unknown Unknown 01 June, 2012
haha..x leh blah lah bau mulut yg x reti jaga..
Unknown Unknown 01 June, 2012
tu la org da pesan budak2 jgn tgok cter bukan2..kan da terpengaruh..nasib baik permpuan mulut berbau..hehe^^
Noor Fatin Noor Fatin 01 June, 2012
hahaha berlakon xpee la, real tgkk, pengsan :P
Unknown Unknown 01 June, 2012
silalah berlakon di hollywood ye en boni. hehe
ctk ctk 01 June, 2012
mmg bebal...hahahaha
THE AUTHOR THE AUTHOR 26 September, 2012
Kuat betul pengaruh TV dulu...
Aku pun sama juga tapi tak ler macam kau nak kiss-kiss...hahahha